ח''כ מרב מיכאלי מנהלת בימים אלו מאבק בשתי חזיתות שונות. האחת בוועדת החינוך של הכנסת, שם הצביעה בעד המשך קיום הלימודים גם בזמן הסגר. השניה, בתוך המפלגה שלה, מפלגת ''העבודה'', שם נאבקת ח''כ מיכאלי על קיום פריימריז לקראת הבחירות. היום (שני), התראיינה חברת הכנסת בתוכניתם של אראל סג''ל ודוד ורטהיים ב-103FM ושוחחה איתם על שני המאבקים. 

סג''ל: הצבעתם בוועדת החינוך אתמול על המשך קיום הלימודים בכיתות ה' עד י', למה?
"התלמידים בשכבות ה'-י' לא מדבקים יותר מאחרים. הנזק שנגרם להם מלשבת חודשים על גבי חודשים בבית הוא חמור. הגעתי להחלטה להצביע בעד המשך הלימודים אחרי ששמעתי ממומחים על כך שהלימודים מרחוק גורמים לתלמידים ולבני הנוער נזק נוראי. לא מדובר בלהכניס אצבע לעין של הממשלה".

קורונה בישראל - חטיבת ביניים נפתחת מחדש במעלה אדומים  (צילום: REUTERS/Ammar Awad)
קורונה בישראל - חטיבת ביניים נפתחת מחדש במעלה אדומים (צילום: REUTERS/Ammar Awad)

ורטהיים: יכול להיות שנקבל פה מספר גבוה של חולים בעוד שבועיים בגלל ההחלטה הזו". סג''ל: "אתם עושים את זה רק כדי להתנגד לראש הממשלה? 
"בכל העולם ראינו מחקרים שילדים מדביקים בעיקר את בני גילם. צריך לחסן את המורות והמורים כמה שיותר מהר. אני לא יודעת איך לספר לך את זה, אבל מה שמעניין אותי זו לא הממשלה או ראש הממשלה, אלא תלמידות ותלמידי ישראל. מטרידה אותי אך ורק רווחתו של הציבור".

סג''ל: אני לא אשלח את הילדים שלי לבית הספר. ורטהיים: אתה מפיל עליה את כל התיק של פתיחת מערכת החינוך? אתה חייב להיות כן עם העובדות. הממשלה החליטה לפתוח את החינוך חלקית, תשאל את גלנט למה הוא הסכים לפתוח את כיתות א'.
"אתה יכולת לצפות בוועדה, תיגש ותצפה. אתה רוצה לדבר על הממשלה? אפשר. אבל לא לקחת דוגמאות מחו''ל רק כשנוח ולהתעלם ממה שקורה בחו''ל כשלא נוח. אני לא עשיתי את ההחלטה על סמך ראש הממשלה, אלא על סמך מומחים. אי אפשר שוב ושוב לפגוע בכיתות ה'-י', הפגיעה בהם יותר מסוכנת מדברים אחרים".

סג''ל: שאלה פוליטית אפשר? ברביעי בית המשפט ידון בעתידה של מפלגת העבודה. אני תוהה האם עמיר פרץ מנסה להמליך את ניסנקורן כדי לשריין לעצמו את המקום השני?
"על פניו זה נראה כך. השאלה שלי היא לאן המפלגה הולכת. אני מאמינה שהמפלגה צריכה להיות גוף פוליטי מרכזי בבחירות האלו ועבור זה היא צריכה פריימריז".

סג''ל: לא היית רוצה לראות את ניסנקורן במפלגה עכשיו כשהוא דמות מרכזית בממשלה?
"מי שרוצה להיכנס למפלגה, מוזמן להתמודד. אבל מפלגת העבודה היא דמוקרטית שבוחרת את הנציגות והנציגים שלה לכנסת. אין שום סיבה לשנות את זה עכשיו".

ורטהיים: איזה מומנטום אתם רואים בסקרים פנימיים שיכול להקפיץ את המפלגה מעל אחוז החסימה?
"הסקרים שרואים היום עם פרץ ושמולי לא שווים. כשיהיו פריימריז, יהיה מומנטום. אם בית המשפט לא יקבל את עמדתי לקיום פריימריז, אלך לבית המשפט העליון. קודם כל אני רוצה שיהיו פריימריז".

ורטהיים: יש לך סקרים שמראים כמה מנדטים תקבל המפלגה אם את תעמדי בראשותה?
 "לא ערכתי סקרים שכאלו. אני נאבקת על פריימריז".