המאבק התודעתי של סין על שאירע בווהאן בתחילת השנה עולה הילוך: היום (שני) גזר בית המשפט הסיני על העיתונאית ז'נג ז'ן עונש מאסר של ארבע שנים, כיוון שעוררה פרובוקציות, כך לפי עורך דינה, האשמה נפוצה נגד אקטיביסטים מקומיים. ז'ן זכורה כמי שדיווחה על המתרחש בווהאן עם פרוץ המגיפה בעיר. מועצת האו"ם לזכויות אדם הפצירה היום בסין לשחרר את העיתונאית.

"אנחנו מאוד מודאגים מעונש המאסר בן ארבע השנים שהוטל על העיתונאית המקומית ז'נג ז'ן. העלינו את המקרה שלה אל מול הרשויות במהלך 2020 כדוגמה לאופן שבו הצרו את חופש הביטוי בכל הקשור למחלת הקורונה ואנו ממשיכים לקרוא לשחרורה", צייצה המועצה בחשבון הטוויטר הרשמי שלה. 

כזכור, דווח רבות על המאמצים הכבירים בהם המפלגה הקומוניסטית בסין נוקטת כדי להעלים ראיות ודיווחים אודות המתרחש במדינה. בתוך כך, נודע מותו של לי וונליאנג, רופא סיני בן 34 מן העיר ווהאן, שהיה בין הראשונים להציף פומבית את מקרי ההידבקות בנגיף, ונפטר לאחר שסבל מתסמיני הוירוס הקטלני.

וונליאנג נעצר בדצמבר 2019 על ידי המשטרה, בגין "הפצת שמועות" לאחר שפרסם ברשתות החברתיות מידע על מקבץ מקרים של מחלה דמויית שפעת, שטופלה על ידו בבית החולים בו עבד. תסמיני המחלה הזכירו לו את אלו של מגפת הסארס, ועל כן החליט להשאיר שבעה חולים בבידוד ודחק בחבריו לעבודה ללבוש חליפות מגן.