שר החינוך יואב גלנט והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו הוכיחו היום כי את הוויכוחים הפנימיים שלהם הם ממשיכים גם בפומבי. לאחר שוועדת החינוך של הכנסת החליטה כי בתי הספר יפעלו כסדרם גם בסגר, על אף התנגדות רבה מצד ראשי מערכת הבריאות, פרסם גלנט בחשבון הטוויטר שלו ציוץ שגרוטו לא היה מרוצה ממנו.

"בימים האחרונים שוב נשמעים קולות מאשימים מצד פקידי משרד הבריאות כנגד תלמידי ישראל. פעם אחר פעם הוכיחו הנתונים כי בתי הספר אינם מקדמי תחלואה אלא מרסני תחלואה וכי ללימודים כסדרם חשיבות אדירה בייצוב המשק וחיזוק החברה והמדינה", כתב, וגרוטו בתגובה הגיב: "אשמח לראות את הנתונים עליהם אתה מתבסס. פרופ' איתמר גרוטו פקיד במשרד הבריאות". 


 בהמשך הוסיף גלנט כי "משרד החינוך בראשותי ימשיך להציב את תלמידי ומורי ישראל בראש סדר העדיפות. אני מצפה מאנשי משרד הבריאות לפעול על בסיס נתונים ומתוך אחריות וממלכתיות".

כזכור, ההחלטה התקבלה לאחר שיו"ר הוועדה, ח"כ רם שפע הזהיר כי "הילדים שיושבים בבית משלמים מחיר כבד מדי", והוסיף כי "בסוף השבוע האחרון הממשלה קיבלה החלטה על סגר שלישי ואחת המשמעויות שלו היא סגירה מסוימת של מערכת החינוך. ועדת החינוך הציגה בחודשים האחרונים קו מאוד ברור על פיו אם נגיע לסגר שלישי מערכת החינוך צריכה להישאר פתוחה. אני שמח שמשרד החינוך והממשלה הבינו שלפחות את הגנים ישאירו, אבל מבחינתי זה ממש לא מספק ואין שום סיבה שילדי ה' עד י' יישארו בבית לתקופה של חודש לפחות".

עוד אמר שפע, כי "השורה התחתונה של הישיבה הבוקר ברורה - אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים לקבל מענה חינוכי לה' עד י'". ח"כ שפע סיפר שקיבל שיחות הפחדה מגופים מסוימים לבל יגרום לפתיחת מערכת החינוך. לדבריו, הילדים שנמצאים בבית מול הזום במשך יום שלם משלמים מחיר כבד מדי ואין סיבה לכך".