יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים, שוחחה הערב  (שני) עם ענת דוידוב בתכניתה 'איפה הכסף' ב-103FM והבהירה כי תשאיר את סכסוך העבודה בעינו עד שתראה את עובדי ההוראה זוכים לחיסון נגד קורונה. בן דוד תקפה את החלטת ועדת החינוך "שהלכה נגד האמונים על בריאות האזרחים. לא יכול להיות שאנשים שלא מבינים ברפואה יהפכו את הכל - תראי איזה בלבלה הם עשו".

סכסוך עבודה כבר הכרזת, האם יש לך הבטחה שיהיו חיסונים למורים?
"כן, לצערי נאלצתי להכריז כאשר ראיתי שאת התיעדוף שמתכוונים לתת לעובדי הוראה בסוף ינואר פברואר. ראיתי שאין ברירה ואמרו שאין מספיק חיסונים לעובדי ההוראה. כולם התחילו להיכנס אחרי זה לפעולה. אתמול הייתה לי שיחה טובה עם מנכ"ל משרד הבריאות, אדם באמת מאוד נחמד, שאמר לי, 'אנחנו מתעתדים להתחיל לחסן את ציבור עובדי ההוראה החל משבוע הבא. אמרתי לו שאני שמחה לשמוע, אך אני משאירה את סכסוך העבודה בעינו עד שאראה את ציבור עובדי ההוראה מתחסן".

שר הבריאות יולי אדלשטיין על הכניסה לסגר השלישי

בכמה אנשים מדובר?
"בין 180 ל-200 אלף".

לא יהיה כאן העניין של גיל?
"לא, גיל 60 לא צריכים אישור מיוחד, הבעיה היא מתחת ולא במצבי סיכון. אלו שכן סיכון ומעל גיל 60 יכול להתחסן דרך קופות החולים. דיברנו על כלל ציבור עובדי ההוראה שצריכים להתחסן באופן מיידי, לא תיעדוף ולא נחכה. כשם שצוותי הרפואה שעושים עבודת קודש התחסנו, אנו גם צריכים".

מעבר לזה שלוי התקשר אלייך, את יודעת איך זה יהיה בפועל? אנו יודעים שיש יוזמות עצמאיות של בתי ספר שמסיעים את המורים למבצעי חיסונים. הוא הסביר לך משהו?
"כן, הכוונה היא פשוט דרך בתי החולים כרגע, ושציבור עובדי ההוראה יוזמנו ויתחסנו. היו כמה יוזמות של רשויות או יוזמות פרטיות. אמרו שמשבוע הבא יעשו מתחמים ייעודיים לעובדי הוראה שלא יצטרכו לחכות את התורים העמוסים אחרי יום העבודה".

האם את יודעת מה מצב התחלואה בבתי הספר? כי הנתונים סותרים, זו תעלומה.
"לא רק שהנתונים סותרים אלא שהם לא מגיעים בלייב, אין סנכרון בין משרד הבריאות לחינוך, מקבלים את זה אחרי. אנו רואים בשטח שמוסדות חינוך נסגרים ומשהו לא מסתדר לנו כי אנו לא אוספים את הנתונים כי מי שצריך לעשות זאת זה משרד החינוך והבריאות. ממה שאנו שומעים בשטח, יש יותר ממה שמדווחים".

השאלה אם הדיווחים מהוועדות או הפוליטיקאים בקבינט קורונה בממשלה, האם יש פה הכוונה פוליטית, האם זה מתנהל לא לפי קווים נקיים וחפים מכל אינטרס?
"אני רוצה להאמין שזה לא שם, ושלפחות מהאנשים במשרד הבריאות שאני מכירה אישית, אלה המקצועיים ואנו צריכים להקשיב לאנשים האמונים על בריאות האזרחים. אם משרד הבריאות בא ואומר, 'צריך לעשות סגר מסוים מגיל כזה עד גיל כזה', לא יכול להיות שיבואו אנשים שלא מבינים ברפואה ויהפכו את הכול. תראי איזה בלבלה עשו. למה לא נתנו כמה ימים להתארגן? היום זה הכל בשלוף, בגלל המצב הפוליטי כל אחד מושך, לקושש קולות, לא משחקים בחיי אדם לא של צוותי ההוראה ולא של התלמידים".

כלומר היית משאירה את כולם בבית.
"לא, מה שהוחלט זה מגנים עד ד' וי"א-י"ב והחינוך המיוחד והם היו צריכים להמשיך ללמוד. הנושא של ה'-י', הם טרללו את כל המערכת, זה לא בלחיצת כפתור, מי שלא מתעסק בחינוך ואין לו מושג מה זה חינוך, זה המקצוע הקשה ביותר, במיוחד בתקופת הקורונה שהיא מורכבת, מאתגרת, אנשי החינוך המציאו את עצמם מחדש".

רם שפע והוועדה שהצביעו בעד פתיחת כל כיתות הלימוד כולל ה'-י' עשו טעות.
"לדעתי הם לא הקשיבו למשרד הבריאות ובפזיזות הזאת היו נותנים ללפחות עוד יומיים להתארגן, היום בלבלה אחת גדולה. אין ספק שיש שם צעדים לדעתי פופוליסטיים, מה שהיה צריך לעשות, כתוצאה מהחלטה שלא נתנו שהייה להתארגנות ואפילו ביטלו את הרמזור".

החינוך החרדי חי בעולם משלו, ממשיכים להתנהל, שומעים לרבנים, הולכים לבתי הספר. זה תקין? ההורים מסתכלים על זה ולא מבינים.
"זה כבר בידי הממשלה, באופן כללי במערכת שאין בה בקרה ואכיפה, תהיה אנרכיה. חייבים לתת פתרונות גם ייחודיים לסקטור הזה, יודעים באיזה תנאים הם חיים וההדבקה אצלם גם בבתים גדולה יותר מבבתי הספר, לכן לכל אוכלוסייה צריך לתת פתרון ולא לסגור אותה במקום סגור ולשאול למה הם הולכים ללמוד. הם הולכים ללמוד כי המצב שלהם בבתים קשה יותר, הכל צפוף שם. חייבים לתת פתרונות גם לסקטור החרדי".