עדי רוזן, ישראלית החיה באוסטרליה, שוחחה הערב (שני) עם בן כספית ואריה אלדד בתכניתם ב-103FM וסיפרה על התמודדות הממשלה המקומית עם נגיף הקורונה. בין השאר סיפרה רוזן כי אין חובת עטיית מסכה במדינה, אך נדרשת שמירת מרחק. בנוסף, סיפרה על האיסור החדש של הממשלה: לא להתנשק בליל הסילבסטר.

אנחנו קוראים שלאור מגבלות הקורונה באוסטרליה הממשלה קוראת או דורשת מהאזרחים לא להתנשק בחצות של ה-31 בדצמבר, ליל הסילבסטר הידוע. זה אמיתי? האם את שוקלת לחזור לארץ בגלל זה?
"אני מניחה שכששמעתם את זה, זה שעשע אתכם מאוד, אך כשמקדישים לזה כמה דקות וחושבים על זה, זה מאוד הגיוני, כי זו הדרך הכי בטוחה להפיץ את הווירוס. בדרך של שמירה על ריחוק, מנסים למנוע את ההתפשטות. אנחנו אמנם 58 ימים ללא קורונה אך היא נמצאת בכל מקום ואנחנו עדיין לא בטוחים, החיסונים יגיעו לפה רק במרץ. כדי לוודא שנישאר ללא קורונה עד שיגיעו החיסונים, הם חשבו על הרעיון הזה של למנוע הדבקות. לא מדובר על משפחה קרובה או מישהו שאתה גר איתו".

לא מסתובבים עם מסכות ויש כללים של ריחוק חברתי?
"יש כללים של ריחוק חברתי, המסכות הן לא חובה ונועדו לשיקול דעת. אני מרגישה יותר בטוחה להסתובב בקניון מאשר פעם, ובערך 85% מהאנשים עדיין עוטים מסכות ומקפידים על ריחוק, הרעיון חדר לאנשים ואחרי שעברנו סגר מאוד ארוך כולם רוצים להישאר בלי הקורונה אז כולם עושים את מה שהם צריכים כדי להישאר ככה".

אמרת משפט שנשמע לי מטורף, למה החיסונים יגיעו לאוסטרליה רק במרץ? הם בדרך על רפסודה?
"זה נשמע לכם לא הגיוני אבל ישראל היא ראשונה בהרבה דברים. גם בחידושים, גם בהמצאות וגם בקטע הזו. לקחו את זה בקלילות כי ראש הממשלה אמר לפני שכולם התחסנו שאפשר לחכות כי השתלטנו על ההתפרצות. נראה לי הם פחדו מהחיסונים".

בלי נשיקות, אין לכם סגר, אין מגפה, אין לכם בחירות, מה אתם עושים כל היום?
"אנחנו קוראים חדשות מישראל".