אל צומת בר אילן בירושלים הגיעו אתמול (שני) כאלף מפגינים כדי למחות על הרג הנער אהוביה סנדק ז"ל, לטענתם, בידי המשטרה. המפגינים החלו בהפרת סדר תוך חסימת הצומת והתעמתות עם כוחות המשטרה שנמצאים במקום תוך יידוי אבנים, גרימת נזק לשתי ניידות וכמו כן נזק לתשתיות שבדרך וחסימת צירי התנועה. במהלך ההפגנה צומת בר אילן נחסמה  לתנועה וכ-20 מפגינים נעצרו ברחבי הארץ.

ההפגנות האלימות על הרג אהוביה סנדק ז"ל (קרדיט: דוברות המשטרה)

לקראת סיום ההפגנה, המשטרה הפעילה מכתזית חדשה נגד המפגינים והשתמשה בה על מנת לפנות מפגינים מהכביש. בנוסף, המפגינים דיווחו על אלימות מצד השוטרים, כאשר מספר מקרים תועדו על ידי המפגינים. בת''א הפגינו כ-50 בני אדם נוספים מול ביתו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה וקראו לשר להקים ועדת חקירה שתבדוק את התנהלות ימ''ר ש''י. לאחר מכן הגיעו המפגינים לאזור צומת עזריאלי, שם התעמתו עם שוטרים.

מהמשטרה נמסר כי "שרות רבות של מפגינים ממשיכים להפר את הסדר ולהתעמת עם כוחות המשטרה שבמקום תוך יידוי אבנים וביצים, נזק לניידות המשטרה ולתשתיות, הבערת פחים וחסימת צירי התנועה. כוחות המשטרה ממשיכים כל העת לפעול תוך שימוש באמצעים על מנת לפזר את המפגינים, ולאפשר פתיחת הצומת".

מותו של סנדק עורר סערה רבה ואף גרר הפגנות נגד אלימות משטרתית מצד פעילים שקוראים לחקור את נסיבות התאונה שהובילה למותו של אהוביה, ואתמול כאמור, נערכו ההפגנות זה היום השביעי ברציפות.

כזכור, המשטרה החמירה אתמול את העבירות שבהן חשודים יושבי הרכב שבו נסע סנדק ז"ל, שנהרג בשבוע שעבר בהתהפכות רכב במהלך מרדף משטרתי בבנימין. ההחלטה התקבלה בשל עובדה שנחשפה בדיון הקודם, לפיה נהג הרכב לא הוציא מעולם רישיון נהיגה, וכי הם נסעו בפראות תוך פריצת מחוסם משטרתי. הצעירים חשודים כעת גם בהמתה בקלות דעת ובהפקרה אחרי פגיעה.