לאור תאונות רבות שאירעו בעקבות שימוש בטלפון הנייד בזמן נהיגה, צה"ל החל בפיילוט בכלי רכב צבאיים - בתקווה למצוא פתרון לתופעה. מדובר במערכת טכנולוגית המותקנת ברכב ונועלת את מכשירו של הנהג בלבד, באופן שלא מאפשר לו להשתמש בו כל עוד הוא נמצא במושב הנהג.
המערכת, שפותחה על ידי חברת סייברוואן, הותקנה בשלב הראשון ב־30 כלי רכב צבאיים, והיא מונעת מהנהג להשתמש בסלולרי בזמן נהיגה מלבד הוצאת שיחות וניווט. ברגע שהנהג מקבל הודעת וואטסאפ כלשהי - המערכת משיבה לשולח ההודעה כי הנהג נמצא בנהיגה והוא מוזמן להתקשר.

המערכת אינה ניתנת לכיבוי ונטרול על ידי הנהג, והיא משפיעה רק על הטלפון שלו, אם הוא נמצא בסביבתו. שאר הנוסעים ברכב יכולים להשתמש באופן רגיל במכשיר הנייד שלהם. קריאת הודעות הוואטסאפ שהתקבלו בזמן שנהג, או שליחת הודעות - יוכל הנהג לעשות רק כאשר סיים את הנהיגה, ואין דרך שבה הוא יכול לעקוף את המגבלות בזמן הנהיגה.

תת־אלוף גברעם הגלילי, קצין האיכות והבטיחות הראשי של צה"ל, אמר ל"מעריב": "אנחנו מחפשים דרכים לצמצם את כמות התאונות והנפגעים בצבא, והמערכת החדשה היא שלב חדש בהתמודדות הזו". אורי גלבוע, מנכ"ל חברת סיברוואן, הוסיף: "הנהג מוגן באופן אוטומטי, ושאר נוסעי הרכב יכולים להשתמש בטלפון ללא הפרעה".