משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) על שיא תחלואה יומי מאז אוקטובר. לפי הנתונים, ביממה האחרונה אובחנו 5,449 מאומתים לנגיף, כך שמניין הנדבקים מאז פרוץ המגפה טיפס ל-408,990 בני אדם, זאת לאחר ש-5.6% מתוך 99,758 הבדיקות שנערכו אתמול היו חיוביות. 

עוד עולה מהנתונים כי מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עומד על 593, בהם 146 מונשמים, וכי מניין הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 3,256. 

לעומת זאת, מספר המתחסנים עבר הבוקר את מניין הנדבקים בישראל מאז פרוץ המגפה. לפי הנתונים, מאז תחילת מבצע החיסונים נגד קורונה חוסנו כ-495 אלף ישראלים, זאת לאחר שביממה האחרונה חוסנו למעלה מ-115 אלף ברחבי הארץ.

בהמשך פרסם המשרד את הרשימה של היישובים בהם בוצעו הכי הרבה והכי מעט חיסונים, הן באופן אבסולוטי והן ביחס לגודל האוכלוסיה. היישוב המוביל בישראל הוא העיר ערד, בה התחסנו 1,229 בני אדם על כל 10,000 תושבים. אחריה מגיעות קרית שמונה וקרית טבעון, עם קרוב לאלף מתחסנים על 10,000 תושבים.

עוד ברשימת היישובים המובילים: מבשרת ציון, קרית מוצקין, קרית ביאליק, נהריה, כרמיאל, אילת ורמת השרון. מבין הערים הגדולות, חיפה מדורגת במקום ה-11 עם 787 מתחסנים על כל 10,000 תושבים.

היישובים המובילים והחלשים בשיעור המתחסנים (צילום: משרד הבריאות)
היישובים המובילים והחלשים בשיעור המתחסנים (צילום: משרד הבריאות)

ברשימת היישובים עם הכי מעט מתחסנים ביחס לאוכלוסיה נמצאים, באופן לא מפתיע, בעיקר יישובים חרדיי, בדואיים וערביים. במודיעין עילית ובשגב שלום התחסנו רק 26 בני אדם על כל 10,000 תושבים. בתל שבע ובלקיה התחסנו 27 בני אדם על 10,000 תושבים.

עוד פורסם פילוח המתחסנים לפי גיל. באופן לא מפתיע, הרוב המוחלט של המתחסנים הם בני 60 ומעלה. נתון מעניין מראה כי 12 ילדים בני 0-9 כבר הספיקו לקבל חיסון.

פילוח המתחסנים לפי גיל (צילום: משרד הבריאות)
פילוח המתחסנים לפי גיל (צילום: משרד הבריאות)

ממשרד הבריאות נמסר: "בתשעה ימי חיסונים יש לנו יותר מתחסנים מכל הנדבקים מתחילת המגפה. לא סתם אנחנו המדינה המובילה בעולם במהירות ההתחסנות. ממשיכים לחסן את ישראל!".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את החיסון לקורונה (צילום: TPS)

סגן שר הבריאות, יואב קיש, התייחס הבוקר בראיון בגל"צ לסוגיית החיסונים, והבהיר: "אין מחסור ולא יהיה מחסור. נקודתית יכולה להיות אספקה שלא הגיעה, אך אנחנו בודקים את הטענות. בסופו של דבר, אני יכול להבטיח שכחצי מיליון חוסנו ונחסן עוד כמיליון-מיליון וחצי, כי יש את הכמות. נמשיך את הרכישות והחיסונים באותו קצב". בנוסף הוא עדכן כי מתקיימים מגעים עם חברת מודרנה להקדים את הגעת החיסונים לישראל.

הפרויקטור, פרופ' נחמן אש, הצטרף לדבריו של קיש, ואמר בראיון בגל"צ כי "הסגר השלישי קשה לכולנו ובעיקר לסוחרים, אבל הסגר הזה הוא קל מקודמיו, אם לא נקפיד עליו - לא תהיה לו משמעות. כל הקלה תגרום לכך שהוא לא יהיה יעיל, נצטרך להאריך אותו והנזק יגדל".