מעולם לא היה לי כל כך קשה לסכם שנה. המנצחים הגדולים הפעם, הם כל אלו שהגיבו לוירוס ששינה את פני התעשייה לטוב ולרע. יש מי שהרוויחו בגדול ויש כאלה ששורדים אך בקושי. ענף הברים קרס לחלוטין, וקשה לומר מתי, אם בכלל, יתאושש ואיתו המסעדות ששיווקו את חווית השירות ארוזה מתמיד. חנויות היין והמעדניות הבינו והצליחו להתאושש בזמן, כי הלקוחות חיפשו אותן. אפילו צצו חנויות חדשות במרחבים שונים, כי הרבה עסקים עומדים סגורים וקל יחסית להפוך מסעדת דגים או איטלקייה למעדניה. 

ספונטיני- מעדניה (צילום: אפיק גבאי)
ספונטיני- מעדניה (צילום: אפיק גבאי)

הרשתות שאיכזבו
הרשתות הגדולות מתנהגות כפי שציפו מהן, אנשי השיווק שלהן לא הצליחו להבין את השינוי, והמנכ"לים לא הבינו את שוק האלכוהול גם לפני המגיפה. לכן לא הייתה להם שום אפשרות להכיל את השינויים כפי שעשו שחקנים קטנים, ששיחקו אותה ובגדול, ולא רק בגלל הקוקטיילים שלהם. תעשיית הברים אימצה את השיטה של תעשיית משלוחי המזון, הוצפו בלקוחות והזמנות של ערכות קוקטיילים ביתיות, מארזי קוקטיילים וסלסלות פיקניק לטייק אוויי וצריכה בפארקים, על ספסלים ובכל מקום נוח אחר.  

הטעימות שהתרחקו
היכולת לזהות ולהבין את הצרכים של אנשים שהיו כלואים במשך חודשים, הצילה עשרות מקומות מפשיטת רגל. הרבה סדנאות קוקטיילים בזום צצו ובמזקקת M &H  הקדימו לעשות ולקחו על עצמם להעביר את החוויה לחובבי וויסקי רבים שהיו רגילים לבלות במזקקות או בקבוצות וויסקי ולהעביר טעימות בזום. זו שעתם היפה של אנשי המזקקה, שהצליחו להעביר מרחוק את הריגוש והחוויה של טעימת והשקת וויסקי ישראלי.

מזקקת מילק אנד האני. משקיעים מתחום ההייטק (צילום: דור אברהמי)
מזקקת מילק אנד האני. משקיעים מתחום ההייטק (צילום: דור אברהמי)

סיבה טובה לשתות משהו 
הילדים בבית גרמו כמובן לעוד סיבה לחזק את הרגלי השתייה ב-2020, בהלכה עבר עלינו לא מעט: נפרדנו מקובי בריאנט, מרדונה, שון קונרי ויהודה ברקן, הארי ומייגן עזבו, אמריקה מדממת, מתגזענת ואז בוחרת, החיים הפכו לאון ליין וחולצה של וולט הפכה למצרך חובה בכל בית. כמו כלב מאימוץ. פגשנו את הערבות ההדדית והישראלי ה"יפה" במסיבות מרפסת, עשינו שלום עם האמירויות והישראלי "היפה" נוהר לדובאי. הטבע מתעורר ומדהים אותנו והחיסון הגיע.

2020 THE END
אז הכנתי קוקטייל חזק שממצה את מה שאני חושב ומרגיש כלפי 2020 אז ברוכה הבאה 2021. פעם שמעתי שמאן ממליץ לשרוף תמונה של מי שאכזב אותך אז בחרתי להכין קוקטייל בתוך פח אשפה, להטביע בו את השנה,לקשט בגליל נייר טואלט ובסוף גם לשרוף אותו.

מה צריך:
50 מל' וודקה
30 מל' טקילה אנייחו
20 מל ליקר אשכולית אדומה
20 מל' מיץ לימון
50 מל' מיץ תפוזים סחוט
ג'ינג'ר ביר
 
מה עושים:
מכניסים שקית ניילון לפח, מוספים קרח, מוזגים את כל המרכיבים לפי הסדר, סוגרים עם ג'ינג'ר ביר ומקשטים בגליל נייר טואלט

2020 THE END קוקטייל  (צילום: קרינה גנץ)
2020 THE END קוקטייל (צילום: קרינה גנץ)