פיצה היא אחד הדברים הכי אהובים על הישראלים, שאוהבים מדי פעם להזמין מגש הביתה, אם אין כוח להכין אוכל. אבל האם היא בריאה? מאזינה שאלה את השאלה הזאת את ד"ר מאיה רוזמן בתוכניתה ב-103FM לאחר ויכוח עם בעלה שאמר שלא כדאי לאכול פיצה וגלידה בגלל השומן בגבינה.

"יש לי ויכוח עם בעלי על פיצה וגלידה", סיפרה המאזינה. "הוא אומר שכדאי להימנע מלאכול אותן כי זה לא בריא בעניין השומן של הגבינה. אני אוכלת פעם ב... לא כל יום"

אם הייתי אומרת משהו לא בריא על פיצה זה לא זה. הכל עניין של מינון. לפיצה יש לא מעט יתרונות בריאותיים, למשל יש המון סידן בגבינה הצהובה, השומן הרווי בגבינה לא מפריע לי בכלל, אנו יודעים שהוא לא גורם בהכרח למחלות, יש בפיצה שילוב של חלבונים ופחמימות שזה תורם לשובע לזמן ארוך ורסק העגבניות שיש בו הרבה ליקופן. 
"אני אומרת לו שזה כמו שאני מכינה טוסט".

בדיוק. יש מקומות שהתחילו להכין גם פיצות מקמח מלא, שאז זה גם לא סתם קמח לבן אלא יש את היתרונות של קליפות גרעיני החיטה, שיש שם הרבה סיבים תזונתיים והרבה ויטמינים. הבעיה היחידה שהייתי חושבת עליה בהשוואה לטוסט היא שמדובר בהרבה יותר קלוריות. אם זה מדי פעם אין בעיה בכלל, אם כל יום הייתי אומרת לך שנעשה חשבון של כמויות. 
"משולש או שניים פעם ב...".

יצא לי במקומות מסוימים לראות שבמשולש פיצה עם בצק דק ורק עם תוספות של ירקות יש 150 קלוריות שזה לא הרבה בכלל, ואז אפשר שניים וסלט. אך בצק עבה וגבינה כפולה שזו התוספת הכי עתירת קלוריות יצא לי 400 קלוריות למשולש אחד. צריך להסתפק באחד וגם לא תמיד במקום ארוכה.

לגבי הגלידה, אני גם יכולה למצוא יתרונות. בפרוזן יוגורט יש אחוז שומן וסוכר נמוך, בחלק מהמקומות יש גם עם ממתיקים שלא מזיקים לבריאות, יש גם פה הרבה סידן וחלבון, בתור נשנוש זה אמור להיות יותר משביע ומפנק, לוקח יותר זמן לסיים את המנה וכוס של פרוזן יוגורט ללא סוכר זה בערך 90 קלוריות, עם סוכר זה בערך 130-120, אז אם לא שמים תוספות של פצפוצי שוקולד וצבעי מאכל, גם פה אני לא רואה בעיה בריאותית. שישמע ושיפסיק לבלבל את המוח. 
"עוד שאלה על דיאטה שעשיתי כי היו לי כאבי בטן". 

לכל אחד יכול להתאים משהו אחר. אם יש משהו שלא נוח לך, תגשי לדיאטנית שתתאים לך תפריט אחר. זה עוזר בינתיים? זה בלי פיצה וגלידה כנראה. בהצלחה אם את עושה.

מאזינה נוספת תהתה איזה סוג גבינה שמים על הפיצה בפיצריות.

יצא לי לשאול במספר מקומות. באחד זה היה גבינה צהובה פשוטה עם מוצרלה, ובשני המקומות האחרים זה היה רק מוצרלה. משמח שמצאתי בהרבה מקומות שהיא הייתה בלי חומר משמר ואפילו לא היה בה את הצבע הטבעי ששמים בגבינה צהובה. תלוי איפה קונים אבל אפשר לשאול, אם את מזמינה בטלפון שיסתכלו בטלפון. הם יגידו את האמת, הם לא יידעו למה את שואלת. בסופר יש את הפיצות שקונים קפוא, ובעבר כשבדקתי לפני כמה שנים היו שם באמת תחליפי גביחנה וזה רשום במפורש על האריזה. בפיצריות לא נראה שיש, זה מאוד משפיע על הטעם, זה לא היה הולך. רוב הסיכויים שהגבינה שאתם אוכלים היא בסדר. 
בעלי מאוד אוהב לאכול עם הסלט זעתר עם שומשום, יש בזה יתרון? זה בריא?

זה נורא טעים. בתיאוריית צמחי המרפא בעבר האמינו שזעתר מפתח ומשפר את החשיבה ומחזק את הגוף, ברפואה העממית פעם חשבו שזעתר עוזר נגד דלקות גרון אך אני ללא מאמינה שבכמויות כאלה קטנות של תבלין זה באמת יכול להשפיע. בטוח זה לא מזיק, בוודאות.