עוזרת פרלמנטרית שעבדה במשך כמה חודשים עבור חברת הכנסת מרב מיכאלי הגישה נגדה ונגד מדינת ישראל תביעה בסף 320 אלף שקלים. בתביעה, שהוגשה על ידי באי כוחה, עורכי הדין אופיר שמשון ויעקב גרסון, נטען כי נגד העוזרת הפרלמנטרית, בעלת תואר דוקטור, הופעלו על ידי חה"כ מיכאלי סנקציות אישיות ועונשים, "שכללו יחס תוקפני, השפלות, הטחת האשמות, טרטורים" ועוד.

בכתב התביעה נכתב כי "בית הדין הנכבד מתבקש לזמן את הנתבעות (מרב מיכאלי ומדינת ישראל) לדין להצהיר כי העסקת התובעת נעשתה על ידי הנתבעות במשותף ולחייב אותן, ביחד ולחוד, בתשלום לתובעת, ואף בפיצוי מלא, בגין הזכויות המגיעות לתובעת על פי דין ועל פי חוק ועל פי הוראות הסכמי ההעסקה, והכל מהסיבות והטעמים שפורטו לעיל ועל פי הסכומים שנומקו לעיל ושיוזכרו ויסוכמו בקצרה". 

בין היתר, טוענים עורכי הדין של התובעת כי פיטוריה של העוזרת הפרלמנטרית נעשו בניגוד לדין וללא עריכת שימוע. כמו כן, מבקשת התובעת פיצוי בגין העסקה פוגענית, התעמרות בעבודה, סביבת עבודה עוינת, ועוגמת נפש כללית, פגיעה בשם הטוב, פגיעה באוטונומיה ונזקים רפואיים שנגרמו לה כתוצאה מהעבודה. 

עורך הדין של התובעת, אופיר שמשון, מסר בשם מרשתו כי "תחת כסות כוזבת של לוחמת פמיניסטית, מתגלה ח"כ מיכאלי כמעסיקה מתעמרת, שמשפילה את עובדותיה. ח"כ מיכאלי אמנם לא זורקת נעליים, אבל התנהגותה הקפריזית ולשונה המרעילה יוצרת סביבת עבודה עוינת. היחס המשפיל והמתמשך של ח"כ מיכאלי כלפיי, עובדת התלויה בה לפרנסתה, גרם לתובעת נזקים נפשיים, תעסוקתיים וכלכליים שלא ניתן להפריז בחומרתם. אין מה שרחוק מח"כ מיכאלי יותר מאשר סולידריות והעצמת נשים. ח"כ מיכאלי היא פייק פמיניסטית". 

עורך הדין אופיר שמשון (צילום: יח''צ)
עורך הדין אופיר שמשון (צילום: יח''צ)


מיכאלי כתבה בתגובה בעמוד הפייסבוק שלה כי "בשעות האחרונות מפורסם בתקשורת על עוזרת פרלמנטרית לשעבר שהגישה נגדי תביעה שקרית. קודם כל אציין שכתב התביעה המתואר לא נמסר לידי. נחשפתי לטענות המופרכות שעלו באמצעי התקשורת. מצער ומקומם כי התלונות השקריות כנגדי מכוונות וממוקדות דווקא בנושא ההתעמרות, תחום חשוב, יקר לליבי שמזה שנים אני מקדמת חקיקה להסדרתו. זה, כמובן, לא מקרי, אבל גם לא יגרום לי להיכנע לאיומים".

עוד כתבה חברת הכנסת, כי "יהיו אשר יהיו הסיבות האמיתיות לתלונות הבדויות, הן לא יסיטו אותי ממאבקי בתופעת ההתעמרות בעבודה ומהמשך מאמצי להביא למיגורה. כשקיבלתי את גב' X לעבודה כעוזרת פרלמנטרית, ידעתי שהיא אינה תואמת את הפרופיל הרגיל של מי שנחשבות ונחשבים מתאימות לתפקיד זה. בכל זאת קיבלתי אותה לעבודה בלב חפץ, כי התרשמתי שכישוריה המקצועיים הולמים ורציתי לתת לה הזדמנות הוגנת. לצערי, תוך שבועות ספורים התברר לי שטעיתי".

"היא סירבה לבצע את המטלות הדרושות במסגרת תפקידה, ולכן נאלצנו להיפרד לאחר תקופה קצרה", ציינה מיכאלי והוסיפה: "מאחר וכבודה ורווחתה חשובים לי, לא אחשוף כאן שום פרטים מהנסיבות הספציפיות. כל ניסיונותיי להיפרד באופן המכבד ביותר ולהקל על גב' X, נהדפו על ידה, וצר לי על כך. ההאשמות נגדי הן שקר מוחלט ואין להן כל שחר. אני מתייחסת בכבוד ובהוגנות לכל הנמצאות והנמצאים בסביבת העבודה שלי, לרבות יועצי ועוזרי".