בתקופה כזו של בחירות, הפגנות ושיסוי בין עמים ודתות, סיפור אחד על אמונה ואהבה אולי יצליח לגרום לקרוב לבבות. הסיפור הוא סביב שני בני זוג דתיים, כיפה סרוגה, אבל מהסוג המחמיר המכונה "חרד"לים". השניים נהגו לשמור מצוות, כשרות שבת ונידה, היא התהלכה בכיסוי ראש בעוד הוא עם החליפה וממנה בצבצה ציצית. אך לאורך הזמן השניים החלו להתרחק והבעל הסתיר סוד גדול מאשתו. 

על אף הסטיגמה, השניים היו אנשי הייטק שהתגוררו בדירה מרווחת במרכז הארץ והם תמיד נהגו להתלבש במותגי יוקרה. בנוסף לכך, מערכת היחסים ביניהם הייתה יציבה, ואף היה לזוג הרגל להיפגש בכל ערב בבית הקפה הסמוך לביתם על מנת לדבר על היום שלהם. על פניו, הזוגיות של השניים הייתה מושלמת, עד שיום אחד, הבעל ניגש אל עורכת דינו, איימי בכור-בוני, וטען כי הוא רוצה להתגרש מאשתו

רוצים לדעת הבעל ממרכז הארץ חשף את הבגידה של אשתו? כנסו וגלו 

לדבריה של עו"ד בכור-בוני, הבעל סיפר: "יש לנו ארבעה ילדים והכל מתפקד טוב, אך אני סיימתי עם הנישואים האלה". כאשר היא התעקשה לנסות להבין מה עומד מאחורי ההחלטה, הגבר חשף את סודו בפניה: "אני לא מי שאשתי חושבת שאני. אני מעשן, למרות שהיא חושבת שלא. אני מניח תפילין בכאילו ומתנדנד בבית הכנסת רק כדי שיחשבו שאני מתפלל. אני אתאיסט וזה משהו שאני יודע על עצמי כבר שנים, אך עכשיו אני רוצה לאכול שרימפס".

עורכת הדין ההמומה החליטה לבחון את טענותיו של הבעל והציעה לו לבוא איתה לאכול במסעדת דגים לא כשרה שנמצאת בסמוך למשרדיה. לדבריה, אנשים שחונכו על כך שאכילת שרצים זה אסור, לא תמיד מסוגלים לאכול שרימפס, "זה כמו שיגידו לכם לאכול זברה או כלב", הסבירה עו"ד בכור-בוני. אך להפתעתה, הבעל הזמין את השרימפס ואף אכל אותם בהנאה.

עם זאת, עורכת הדין המשיכה להתעקש על ניסיון לשלום בית והציעה לבעל לשתף את אשתו בחשקיו ולא לגרום לאשתו להרגיש שהיא חיה בשקר. לבסוף, הוחלט כי השניים יגישו בקשה ליישוב הסכסוך בבית דין אזרחי, מחשש שבית דין רבני יגיב בחומרה, והבעל שיתף את אשתו בכל. להפתעתו הרבה של הבעל, אשתו כלל לא הייתה מופתעת והיא אף הודתה כי היא הבחינה בעצמה בריחות העישון והיעדר התפילות. לדברי עו"ד בכור-בוני, אחרי זמן רב ושיחות, בני הזוג חתמו על הסכם שלום בית במטרה לבחון את חייהם המשותפים לאור החשיפה של הבעל. 

לדברי עורכת הדין בכור-בוני, המקרה כולו התרחש לפני מספר שנים, אך בשבוע שעבר, היא נתקלה בשניים במקרה. "ראיתי אותם הולכים ברחוב, יחד, עם ילדיהם. הוא עם זקן אך ללא הכיפה והחליפה, והיא עדיין נראית חרדית". שורה תחתונה, השניים הצליחו לגשר על הפער והם חיים יחד היום עם אמונות שונות והרגלים שונים, אך עם אהבה גדולה.

עו''ד איימי בכור-בוני (צילום: ענבל מרמרי)
עו''ד איימי בכור-בוני (צילום: ענבל מרמרי)