ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו), שהכריז אמש על רצונו לכהן כשר לביטחון פנים בממשלה הבאה, שוחח הבוקר (רביעי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM בנושא.

אבידר נגד נתניהו, קרדיט ערוץ כנסת

רוצה להיות השר לבט"פ? למה?
"כן, כי אני חושב שהמשטרה הפכה להיות דבר שאנחנו לא רוצים שיהיה דבר כזה במדינת ישראל, היא הפכה ממשטרה שאמורה למנוע פשעים, לטפל בבעיות בחברה, היא הפכה למשטרת משפחת נתניהו. המשטרה פוליטית לחלוטין, המשטרה נדרסה על ידי אמיר אוחנה בצורה אגרסיבית. הוא ניסה לעשות את זה במשרד המטפטים ולא הצליח, העבירו אותו למשרד לבט"פ והוא גורם שם לנזקים שצריך לנקות. פשוט 'פינוי בינוי'".

מה אתה אומר על מותו של אהוביה סנדק באירוע עם המשטרה?
"זה נורא, זה נורא. ואני לא אומר שהפגנות הן עניין של המחאה, אני לא אהב את הטיפול של המשטרה מול החרדים והמתנחלים. נראה לך שנעשה איפה ואיפה? יש למשטרה קוד אתי, אני מתערב איתך שאנשים לא יודעים את הקוד האתי הזה. אני נמצא שם כל הזמן, אני נדחף על ידי יס"מניקים כמו שהמפגינים נדחפים, אני אומר שהם לא יודעים את החוק. הם ממושמעים מדי והסוגייה הזאת מאוד מסוכנת, כיוון שבדמוקרטיה למשטרה תפקיד חשוב, לשמור על הדמוקרטיה, ולא היינו צריכים להגיע עם זה לבג"ץ בעניין הגבלת ההפגנות, שם נאמר בפעם הראשונה בצורה ברורה במשטר דמוקרטי: המשטרה אמורה לאפשר הפגנות".

אבל תראה מה עושים לחרדים.
"צריך להבין את עומק הבור שאנחנו נמצאים בו, מותר להפגין מול בתי אנשי ציבור. התחילו להפגין מול הבית של בני גנץ, במשך שבועות שלמים עצרו אנשים, שלפו אותם מההפגנה, הכניסו לרכבי המשטרה, אמרו להם מעוכבים, על מה? נגיד לכם אח"כ. בהתחלה לקחו אותם למשטרה לפתוח תיק אבל לא פתחו תיק כי הם לא עברו על שום חוק".

החרדים סופגים פי מאה.
"הדבר הזה הוא לא הגיוני, כי מה אתה עושה כאן? אתה מפרק את ההפגנה, זה לא התפקיד שלך כמשטרה. כל מפקדי המחוזות שנותנים את ההנחיה לפקודים שלהם – זה לא התפקיד שלהם".

אתה רוצה לתקן את המשטרה, זה לא קשור לחקירות של ישראל ביתנו.
"אני חושב שיש חקירות של הליכוד, רה"מ נחקר בשלוש חקירות ואני קורא לזה חקירה של הליכוד. עכשיו חקירת ש"ס אתה יודע שיש? ויש גם חקירות אגודת ישראל? חשוב להוציא את נתניהו מבלפור כי נתניהו הוא מקור הסכנה". 

אתה לא מתחסן? הצהרת שאתה לא מתחסן.
"אני לא באוכלוסיית סיכון ולא מתחסן נקודה. יש אנשים שבני 80 מקבלים תור לראשון לפברואר, למה?"

ביידן אמר שזה ייקח שנים לחסן את אוכלוסיית ארה"ב.
"אין מספיק חיסונים, צריך לתת לכל אדם שני חיסונים".

זה לא רציני.
"אל תבקש מאנשים שהם לא באוכלוסיית סיכון להתחסן, חסן את כל החיוניים, את כל אלה שרוצים להתחסן. יש גם בני 20 שמאוד בלחץ מזה, תן להם להתחסן, זה בסדר גמור, אם זה ישפר להם את אורח החיים, למה לא?".

אנחנו המדינה המובילה בחיסון. לא מגיע שאפו לנתניהו?
"אחרי שראיתי שהוא מלטף את הברזנט הצהוב, אני מתפלא איך הוא לא טס לארה"ב להטיס את המטוס שהביא את פולארד. כל הכבוד שהביאו אותו וברוך הבא לישראל".

פוליטיקה: חולדאי שמולדאי, סער, בנט, לא נשאר לכם בטיקט של רק לא ביבי. ישראל ביתנו נדחקת לשוליים.
"חלילה, אנחנו היחידים שלא מתעסקים באגו, כולם רק 'אני מוביל', עולה יו"ר בפעם הראשונה, תשחררו את 'האני מוביל', אנחנו באים לעבוד, כל העניין של רק לא ביבי זה בסדר גמור, אני בעד רק לא ביבי, כי ביבי הוא המקור של הצרות. הכול הוא מבחן של מה המפלגות יכולות להביא לפוליטיקה הישראלית, ראיתי את הנאום של גנץ שהיה פתטי לחלוטין ואת הנאום של חולדאי וזה נשמע כמו נאום שמתאים ל-לפני שנה וחצי, הדבר החשוב שצריך להגיד הוא שאנחנו באים לעבוד. הוכחנו את עצמנו כאופוזיציה, עמדנו במילה שלנו, ומי שרוצה להאמין לקמפיינרים וליחסי ציבור שיהיה בריא, אנחנו לא שם".