שנת 2020 הביאה עימה הרבה הפתעות, חלקן טובות יותר וחלקן פחות. מה שבטוח לשנה מהסרטים, סטייל טרנטינו שכזו - לא ציפינו. מגפת הקורונה שפרצה לחיינו בפברואר האחרון, הולידה סדר יום חדש, היוותה ועודנה חלק מהותי בקיומם או אי קיומם של בתי עסק, אירועים, אישיויות ובכלל. אז ישבנו וחשבנו, איך אפשר לסכם שנה בה עולם האופנה דעך, אך יחד עם זאת עשה בדרכו שלו את דריכת הרגל במתכונת החדשה של הסגרים, המסכות ושלל הפינוקים האחרים שהקורונה הביאה עימה? 

קבלו אותם, 12 האירועים הכי גדולים, הכי זוהרים, כאלה שלא ניתן היה להחמיץ, אלה שעשו את 2020 למה שהיא, בעולם האופנה הבינלאומי.

ינואר: האירוע המשמעותי, שפתח את השנה האזרחית, הוא ללא ספק תצוגת הפרישה של מעצב העל, ז'אן פול גוטייה, בציון 50 שנות קריירה פורצת דרך על המסלולים היוקרתיים ביותר. התצוגה הייתה נוגעת וסחפה אחריה המון כותרות, כיאה למותג קוטור צרפתי. על המסלול היה שילוב רגשות מכל הסוגים, ונכחו בה השמות הכי גדולים בתעשיית האופנה הבינלאומית. כמו כן, הוחלט כי מעתה והלאה מחליפו של גוטייה יעבוד במהלך עונה שלמה ובכל עונה מחדש יכנס מישהו אחר לנעליו. תצוגת האופנה של מעצב העל - ז'אן פול גוטייה:

פברואר: טקס פרסי האוסקר השנתי התקיים ונתן לנו סיפתח מעולה לשנה נטולת דאגות (היינו תמימים בפברואר). בין כל המראות והשמלות הנוצצות על השטיח האדום, איך לא, כמו אמא פולניה מסורתית, עקבנו אחרי האחת שמייצגת את ישראל בכבוד מזה שנים - הלוא היא גל גדות. כמו וונדר-וומן אמיתי, היא דאגה להשאיר אבק לשאר הכוכבות הבינלאומיות שנכחו בטקס כשלבשה שמלה מבית "ז'יבנשי". 

מרץ: בעולם חובבי האופנה, שבוע האופנה הבינלאומי הוא אחד מהאירועים המסורתיים והמכוננים ביותר של השנה. גם כאן בארץ, זו תקופה מרגשת ונוצצת במיוחד בהובלתו של איש העסקים מוטי רייף. השנה, מהסיבות הברורות, הרבה שבועות אופנה התבטלו, נדחו, שינו קונספט וניסו לצאת מחוץ לקופסא על מנת לקיים את האירוע האהוב עלינו מכולם. בתחילת מרץ האחרון הסתיים לו שבוע האופנה בפריז, שכלל את התצוגות הטובות בעיר. אחת מהתצוגות הבולטות הייתה של קניה ווסט למותג "YEEZY", בו הדוגמניות צעדו על המסלול לצלילי שירתה של בתו הקטנה, נורת' ווסט בהופעת לייב. כמובן שבמהלך השבוע כולו נשמרו ההנחיות המקובלות, כאשר אחד מהלוקים הבולטים של התצוגה היה שייך לבית האופנה שאנל, כשמיס ניקול ראידמן הציגה טוטאל לוק ממוגן בשיא הסטייל. בשתי מילים: שיק ובטחון.

אפריל: הקורונה גרמה לעולם להשתנות ולהתהפך ברמות כאלה שלא בטוח שהגלגל יוכל להחזיר לאחור. בחודש אפריל נודע על מספר חברות ומותגים שפשוט הרימו ידיים בעקבות המצב. ויקטוריה סיקרט הכריזו על פשיטת רגל וזארה סגרה 1,200 חנויות ברחבי העולם. שאנל, הרמס ורולקס עצרו את פס הייצור וגם נייקי התכוננה לסבב שני של קיצוץ בכוח אדם. הרבה חברות שפעלו וגדלו במאמץ רב ועבודה קשה כדי להגיע לאן שהגיעו, פשוט קרסו וסגרו מאות סניפים. חודשים בודדים וראשונים של מגיפה עולמית יצרו חובות בלתי נמנעים ועשרות אלפי חברות בכל התחומים פשטו רגל. לאות הזדהות "ווג" פורטוגל יצא בשער גיליון אפריל חזק ועוצמתי במיוחד: "חופש בהמתנה".

מאי: טרנדים וקימי זה לחלוטין השילוב האהוב עלינו. מזה כשנה שקים קרדישיאן השיקה את קולקציית הלאנז'רי החדשה שלה "סקימס", בעל ליינים שונים של פריטים קוז'ים ביותר- ממחטבים, להלבשה תחתונה ועד טרנינגים בצבעי ניוד חמים ונעימים שנכנסו ממש בקלות לצבעי המלתחות שלנו. במאי האחרון לאור המצב העולמי, הכריזה קים על השקת ליין חליפות טרנינג נוחות במיוחד שמתאימות כמו כפפה ליד למצב הנוכחי של רובנו - בבית. באופן כללי, טרנד הטרינינג כבש בשנה האחרונה את חנויות האופנה ויצא מגדרו על מנת למכור ולשווק את הרגשת הנשיות והטיפוח האישי גם בזמנים של סגרים ופיג'מות, הרבה פיג'מות. 

יוני: העובדה שמעצב האופנה אלון ליבנה הפך למותג בינלאומי היא ידועה, נוכחת ויציבה. בשנים האחרונות ליבנה זכה לעבוד עם הכוכבות הגדולות בעולם, שלבשו את עיצוביו והבינו שיש כאן טאץ' ייחודי ששייך רק לו. בעבר, ליבנה כבר הספיק להלביש את המלכה האם, ביונסה והיא מצידה, כמו הרבה כוכבות אחרות הרימה לו כראוי. ביוני האחרון הופץ טיזר לפרויקט של ביונסה בשיתוף דיסני "Black Parade"', לאור ההפגנות נגד הגזענות בארה"ב ולמען הקהילה. בסרטון ניתן לראות את קווין בי לבושה בשמלה קרושה בעלת שרוולים תפוחים בצבע לבן בעיצובו של אלון ליבנה. בהמשך, בחודש אוגוסט פורסם הסרט באורכו המלא וכלל מספר לוקים שונים של ליבנה וגם של בוגר שנקר אבי עמרם, שהלביש את ביונסה עם דגם מפרויקט הגמר שלו. תמיד כיף לראות יצירה ישראלית נודדת לה בעולם, במיוחד כשמדובר במטרה מקודשת. ובביונסה.

View this post on Instagram

A post shared by ALONLIVNE (@alonlivne)

יולי: שירה האס על שער המגזין הצרפתי הבינלאומי "L'Officiel", כשמאחוריה עומדת הפקה ישראלית בשיתוף בית האופנה שאנל. האס הצליחה השנה להגיע לפסגות חדשות וכן, גם כמה שערים במגזינים שונים. ההצלחה הבינלאומית של המיני-סדרה מבית נטפליקס "המורדת", הובילה את האס לקבלת מועמדות לזכייה בפרס האמי המכובד בקטגוריית השחקנית הראשית – כבוד.

View this post on Instagram

A post shared by Shira Haas (@shirahaas)

אוגוסט: חודשלדת לאחות הצעירה מבית קרדשיאן-ג'נר. קיילי ג'נר, שהפכה למעצמה מטורפת בזכות מותג הביוטי שלה ולאייקון איפור ולייף סטייל, חגגה באוגוסט האחרון יום הולדת 23. כיאה למיליארדרית המדוברת, בין שלל המתנות שקיבלה הייתה גם מתנה די צנועה וקטנה (תלוי את מי שואלים). שמלה יוקרתית, נוצצת וצבעונית במיוחד, מחברה הטוב המעצב אוליבייה רוסטינג, המנהל האומנותי של מותג העל "בלמיין". בינינו, גם לנו יש כזו בארון פשוט לא תמיד נעים לנו להשוויץ.

ספטמבר: אז בשנה אחת, דוגמנית העל הצעירה ואושיית האופנה ג'יג'י חדיד והזמר זאין מאליק (יוצא להקת וואן דירקשיין), הספיקו לא מעט. השניים איחדו כוחות מחדש, הכריזו רשמית על קאמבק, ביקשו מהחסידה ילדונת מתוקה ומלאכית, סטייל ויקטוריה סיקרט, (ככה זה כשאמא צועדת על המסלולים הנחשבים ביותר) וגם ללדת אותה. הסיפור והרחשים סביב הולדת בתם הבכורה, היה דבר שנמשך כתעלומה לזמן מה כאשר מיליוני מעריצים ברחבי העולם חיכו לרגע בו ג'יג'י תלד את פרי אהבתם של השניים ולבסוף בשעה טובה זה קרה בספטמבר האחרון. כל מה שנותר לאחל לקטנה הוא לקבל את היופי של המשפחה ואולי את הדעות הפוליטיות על ישראל כדאי לשמור בבטן. שיהיה במזל.

View this post on Instagram

A post shared by Gigi Hadid (@gigihadid)

אוקטובר: ריהאנה ממש לא יצאה לחל"ת, או נחה לה על זרי הדפנה בשנה האחרונה, אלא היא הוציאה לאור תצוגת אופנה בפריים וידאו בה השיקה את קולקציית הלנז'רי לסתיו 2020, "SAVAGE X FENTY BY RIHANNA". בתצוגה נכחו מספר ידועניות מתחום האופנה והבידור, ביניהם בלה חדיד, קארה דלווין, דמי מור, פריס הילטון ועוד רבות ונכונות. התצוגה הייתה להצלחה מסחררת, וריהאנה, שמאז ומתמיד ידעה איך לעשות את זה נכון, בהחלט הצליחה להביא ניצוץ מרענן ברגעי השגרה השוחקים של הקורונה.

View this post on Instagram

A post shared by badgalriri (@badgalriri)

נובמבר: קלטנו, הפנמנו ונפרדנו מהגברת הראשונה, מלאניה טארמפ. האישה שגורמת לדמות של טראמפ להיראות קצת יותר עדינה ומתוכשטת. מלאניה טראמפ, רעיית נשיא ארה"ב היוצא, הצליחה ולו כמעט להגיע לרמתה של ג'קי קנדי (אייקון אופנה היסטורי לעד) ולא הפסיקה להפתיע אותנו כל פעם מחדש בלוקים יוצאי דופן, מלאי קלאס, נוכחות וכוח נשי מתפרץ. יו גו גירל תודה על תקופה.

דצמבר: הארי סטיילס על שער גיליון דצמבר של מגזין "VOGUE" ארה"ב: נכתב בדפי ההיסטוריה האופנתית, כיכב ביופיו ובסטיילינג היוצא דופן, כשהפך לגבר הראשון שמצטלם לבדו לשער של מגזין ווג, לבוש בבגדי נשים שעוררו מילוני תגובות ושיח נרחב ברשתות (בינינו, רק הבליט את הגבריות הנוטפת ממנו). הזמר אף ציין שלפעמים הולך לחנויות ומוצא את עצמו מסתכל על בגדי נשים. צילומי השער קרו לאחר ציון יום הגבר הבינלאומי ובהחלט נתן לגיטימציה להוריד את המחסומים ולהציג גבריות חדשה מסוג אחר.

View this post on Instagram

A post shared by @harrystyles

אז תודה לחברינו הסינים, שבלעדיהם ככל הנראה לא היינו חלק מהיסטוריה בלתי נשכחת! שתהיה שנת 2021 אופטימית יותר, בריאה יותר ובעיקר מלאה בטונות של סטייל והרבה שיק.