הזמר החסידי אברהם פריד והזמר החילוני אביב גפן חברו לשיתוף פעולה יוצא דופן והשיקו החודש את "בצורת", דואט מרגש עם מסר של אחווה ואיחוד.‎ שיתוף הפעולה הייחודי נולד בעקבות הריאיון שבו גפן קרא "לכבות את שיח השנאה" וסיפר על החיבור שמצא לעולם החרדי.

גפן התראיין היום (רביעי) לאתר "כיכר השבת" וסיפר כי הוא ופריד "מתכתבים כמה חודשים לתוך הלילה", והוסיף: "נעשינו חברי אמת. הוא דיבר בהרבה כנות והרבה כאב והרווחתי חבר לפני אומן וזמר ענק". 

גפן סיפר כי "יש הרבה אומץ בדואט הזה מבחינתו. בהתחלה לא הבנתי את זה, אבל אחרי זה הבנתי שזה שהוא מוכן להקליט שיר שלי וגם להתראיין איתי לקהל שלו, זה מה שמבדיל בעיניי בין בדרן לאומן, ואברהם פריד הוא ממש אומן אמיץ".

הזמר התייחס בהמשך הריאיון לטקס בר המצווה שחגג בנו הבכור דילן בבית הכנסת בחודש יולי האחרון, ואמר כי "קודם כל אני יהודי והיה חשוב לי לחגוג לבן שלי דילן את בר המצווה. אביתר בנאי הגיע והיה המורה שלו וגם העלה אותו לתורה. היהדות היא זרם חשוב, והיה לי חשוב לחגוג לו בר מצווה אמיתית. בחגים אני מגיע לירושלים לאביתר כדי לחגוג איתו ואני בעיקר מכבד, וכך צריך להיות בעיניי".

"הרווחתי הרבה חברים בבני ברק בירושלים, חטאתי בהמון בורות בהתחלה, צבעתי את כל הדת בצבע אחיד, צבע של בורות. היום אני הרבה יותר חכם, מכיל ובוגר. אני יהודי והגיע הזמן לאחד כוחות", אמר גפן.

לשאלה האם ההתרככות וההתפייסות לא נועדו רק כדי לכוון יותר למיינסטרים ואולי להרוויח סיבוב הופעות עם אברהם פריד, השיב גפן: "הוזמנתי להופיע עם פריד עוד לפני העניין הזה במצדה. אני מופיע המון עם אביתר בנאי בעיקר מול ציבור דתי ובהתנחלויות. אין לי שום מניע כלכלי. אני אשמח מאד לטור אחדות עם אברהם פריד בכל העולם כי אני רוצה את זה, אבל לרגע זה לא עבר לי בראש".

גפן תומך בהליכה לבחירות נוספות ומציין כי "יש דברים בהם בנימין נתניהו הוא פנומן ואי אפשר לקחת את זה ממנו, אבל לדעתי הגיע הזמן ומגיע לכולנו הנהגה חדשה וטובה יותר בכל הצדדים, גם בימין וגם בשמאל. אני תמכתי בתחילה באחדות, אבל הם לא עשו את זה והזיקו לחברה בישראל. לא צריך להזכיר שכשהמספרים עלו בבני ברק איש לא עזר להם. ולא רק זה - האשימו אותם ואמרו מגיע להם. אמרתי שאני לא מוכן לעמוד מהצד ונעמדתי כדי לעזור להם".