מצפון ועד דרום: תל אביב, יא חביבי תל אביב. עיר האורות, הצבע, השפע, המגוון, ובעיקר – עיר עם המון מקום לביטוי עצמי, כשהדגש מבחינתי הוא דווקא בביגוד. יד שנייה, החייאת המונח וינטג', קולקציות מיוחדות וצבעוניות, ובעיקר – היצע. בתור אחת, בורן-אנד-רייזד ב"פרברים", לא פעם רציתי את השפע הזה זמין יותר, נגיש יותר. 

אהבתי להתלבש (אם כי בנעורים עברו על המלתחה שלי כמה שנים שהייתי מעדיפה למחוק), אבל הבעיה הייתה מבחינתי, שבכל קניה ידעתי שיהיו לפחות עוד ארבע-חמש בנות בכיתה שלי עם אותו הג'ינס, אותה החולצה בדיוק. למה? כי כולנו קנינו באותן החנויות שהיו זמינות לנו. כולנו אהבנו את המותגים המוכרים של הקניון, ואין בזה כל רע, זה לרוב זול יותר, נגיש, עונה לטרנדים, אבל לפעמים, התחשק לי משהו שירגיש לי ייחודי יותר. אז מדי פעם ברחתי לחרוש את דיזינגוף, שנקין וחברים, וקניתי לי איזה פיס מעניין שסיפק את הסחורה, אבל לא תמיד מצאתי את הזמן או הכסף לזה.

ורד הורן, מרצה לסטיילינג בשנקר, סטייליסטית אישית משגעת ומובילת דעה ברשת, שיתפה אותי בבעיה דומה, כתושבת הצפון הרחוק: "אני אוהבת אופנה מהיום שאני זוכרת את עצמי, והמחסור בהיצע של חנויות ייחודיות היה מורגש תמיד. מצאתי את עצמי נוסעת הרבה למרכז רק כדי לעשות שופינג. בתקופת הקורונה החשיבות של הנושא באה לידיי ביטויי בצורה ברורה עוד יותר. אני מאמינה שאם היו יותר חנויות בוטיק בפריפריה, ובגדי מעצבים היו יותר נגישים גם כאן, זה היה קורה יותר בקלות. לא כל אחד מוכן להשקיע את הזמן בנסיעה למקום מרוחק רק כדי לרכוש בגדים".

היא סיפרה: "מעבר למחסור בחנויות בוטיק, היו תקופות שהיה מחסור אפילו בחנויות של הרשתות הגדולות. במקום מגוריי לא היו חנויות של זארה ו- H&M למשל, עד לפני כמה שנים. גם היום, כשרוב הרשתות הגדולות פתחו חנויות באיזור, ההיצע בהן שונה ולעיתים הפריטים בהן מאוד ממוקדים לקהל יעד מסויים. כסטייליסטית שרוצה להביע את הקול הייחודי שלה, אני אוהבת למצוא פריטים מיוחדים, אני מרגישה את הצורך בחנויות בוטיק ופשוט לשלב אותם".

אז אחרי שקראנו לילד בשמו – הנה סקירה קצרה של כמה בוטיקים שווים, שלגמרי שווה לנווט לכיוונם, בחלקים שונים בארץ, לגמרי לא בתל אביב. 

הבוטיק הראשון ששווה בעיניי שתכירו, הוא HASTUDIO באשקלון. כבר מרגע הכניסה לחנות, העיצוב קוסם לנו. ניתן למצוא בגדים אלגנטיים, חליפות, וגם קז'ואל, הכל נראה מוקפד ואיכותי. בין הלוקים האהובים עליי מהחנות, שיכולים להתאים למציאות שבה אנו חיים בין סגר א', ב' ו-ג', ה"טריינינג" המדהים הזה, שניתן לשלב אותו עם מגף אמצע, עם סניקרס, או עם מעיל פרוותי ועקב, שאולי יזמן לנו בילוי אמיתי:

מה לכתוב בווייז? אלי כהן 21, אשקלון.

הבוטיק הבא "מאניקן", משלב גם הוא לוקים ב"סטריט וייב" בחלקם, יחד עם מבחר מגפוני בוקרים שחזרו לנו העונה, והמון צבע. הלוק הבא יוצר שילוב צבעים מיוחד לטרנד המוכר של החורף – אפודה עם מכופתרת מבצבצת מתחת:

מה לכתוב בווייז? הגליל 33, טבריה.

"My Star Boutique" באשדוד, מציג קולקציה טרנדית, וצבעונית למדיי, שמדברת בעד עצמה. הפריט הבא שבחרתי, לא מצריך הרבה מאמץ מלבדו, אבל יגרור מבטים לכל עבר, כך שבפעם הבאה שתשאלי "מאיפה זה?", תזכרי את השם.

מה לכתוב בווייז? תל חי 19, אשדוד.

אלינור אשכנזי, בעלת הבוטיק הצבעוני והמשגע, עם פיסים שחלקם מיועדים מראש לנועזות בינינו, מציעה לנו שילוב של טקסטורות, דוגמאות ובעיקר צבעים, שעושים חשק לצבוע קצת את הארון. 

מה לכתוב בווייז? סייפן 8, ראש העין. 

בנסיעה הבאה לגליל העליון, כדאי מאוד להגיע ל-"ויה בגדי מעצבים". שיק יום יומי, עם קולקציית חורף שמאירה את הארון. הלוק הבא בעיניי גם הוא על הגבול הדק של בין קז'ואל, למשהו מפציץ יותר, ניתן בקלות להשתמש בו כלוק בילוי עם הנעל הנכונה. והמעיל? אמאל'ה. 

מה לכתוב בווייז? התפוח 8, ראש פינה.

"אניצ'ה וינטג'", יושבת לה אחת מהערים עם הנוף היפה ביותר (בעיניי) ומדגימה לנו איך משלבים בגדי וינטג'-יד שניה במלתחה, עם פריטים ייחודיים שמספקים אימג' של תקופות שמחות יותר, גם לגברים.

מה לכתוב בווייז? דרך הים 5, חיפה.

אחרון חביב לפרק זה, שהדרים אותנו רק עוד קצת, "Avishay_MyStudio" עם המון טאצ' אישי, עדכני, אלגנטי, יום יומי – "יצאתי בלי להתאמץ מדי". בין הלוקים האהובים עלי לעונה, שמציג מעין מחוך משובץ סקסי, יחד עם מכופתרת מאסט-האב:

מה לכתוב בווייז? אליהו הנביא 6, קרית גת.

אז כמובן שההיצע בפועל הוא מעט רחב יותר למזלנו, אבל החשוב ביותר בעיניי הוא לגלות את הפנינים האלו, גם כשמתרחקים מעט מהמרכז. במיוחד בתקופת הקורונה, חשוב לפרגן לכל אותן חנויות שניסו ליצור שינוי, נלחמו בעובדה שהמיקום הגאוגרפי לעתים מהווה מכשול, ככל שהוא רחוק מהמרכז, ובאו "להפריח את השממה" בתעוזה רבה, באמצעות קצת צבע ועם המון המון סטייל.