המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד מפקד תחנת "לב הבירה" בעיר, נצ"מ שמעון מרציאנו, בגין תקיפת מפגינים חרדים בהפגנה שהתרחשה ב-4 באוקטובר. מרציאנו נאשם כי דחף מפגין בן 12 וסטר לו כאשר היה עם הגב לקיר, וכן כי תקף מפגין נוסף שתיעד את אותו אירוע. יש לציין כי בגין האירוע השני המתואר הוגשה בכתב האישום הוגשה לא רק תלונה במח"ש, אלא גם תביעה נגד מרציאנו.

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עדי וולנרמן, עולה כי ביום 4 באוקטובר בשעות הערב, פיקד הנאשם על כוח משטרתי, אשר אבטח הפגנה רבת משתתפים של מפגינים מהמגזר החרדי שנערכה בשכונות חרדיות בירושלים, וכן פעל למניעת הפרות סדר. בשלב מסוים, ההפגנה הפכה אלימה וכללה הפרות סדר, לרבות הבערת פחי אשפה, יידוי אבנים לעבר השוטרים והשמעת קריאות גנאי וגידופים כלפיהם.

במהלך ההפגנה, סמוך לחצות, החל מרציאנו לרוץ לעבר קבוצת מפגינים, אשר עמדה סמוך אליו ברחוב שבטי ישראל, ואשר על פי החשד השליכו אבנים לעבר הכוח המשטרתי. קטין בן 12,  אשר עמד יחד עם יתר המפגינים במקום, החל לברוח מהנאשם, כמו רוב יתר המפגינים. הנאשם תפס את הקטין, דחף אותו בחוזקה לעבר קיר אבן שמצוי במקום וכתוצאה מכך נפל המפגין ארצה.  בעודו ישוב על הקרקע ושב וצועק "לא עשיתי כלום", מבלי להתנגד או לעשות כל פעולה אחרת, סטר לו הנאשם בפניו, ללא כל סיבה או הצדקה.

בנוסף, נאשם נצ"מ מרציאנו כי תקף מפגין נוסף, אשר ככל הנראה תיעד אותו מכה את המפגין בן ה-12. הנאשם הבחין במפגין אשר אחז בידו טלפון נייד ותיעד בצילום את הובלתו של הקטין על ידי שוטר אחר. מרציאנו אחז בעורפו של המפגין, הדף אותו בחוזקה והפילו ארצה, לעבר השיחים שהיו מצויים במקום.

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את הקטין שהתלונן נגד מפקד תחנת לב הבירה על תקיפה, מסר: "כתב אישום נגד מפקד תחנה הוא צעד חשוב אבל לא מספיק. במשך השנה האחרונה במחלקה לחקירות שוטרים התקבלו אלפי תמונות ומאות תקליטורים המתעדים אלימות שוטרים אבל בדיקת הסטטיסטיקה  מלמדת כי אפשר לספור על יד אחת את כתבי האישום שהוגשו על ידי מח"ש. המחלקה לחקירת שוטרים הפכה להיות מחלקה המחפה על שוטרים ו"זורקת כמה עצמות" כדי למנוע את כל הביקורת הקשה שהמחלקה הזאת ראויה לה".