זה התחיל בעוד ידיעה קטנה ואיזוטרית על נגיף מסתורי בסין. בדצמבר 2019 דווח על נגיך שגורם לתסמינים של דלקת ריאות בעיר ווהאן שבמחוז חוביי בסין. בהתחלה לא היה ברור מה מקורו של הנגיף, אולם ההערכות היו שהוא ימוגר די מהר. 

אלא שזה לא קרה. במקום זאת, הנגיף יצא מסין והגיע לכמעט כל העולם. 83,134,416 בני אדם ב-218 מדינות נדבקו בנגיף הקורונה מאז התפרצותו. 1,813,386 מהם מתו מהמחלה, שהפכה להיות המגפה הקטלנית ביותר בעשורים האחרונים. 

בישראל, אליה הגיע הנגיף בחודש מרץ, עומד מספר המתים על 3,314. ארצות הברית מובילה את העולם במספר הנדבקים והמתים, מה שהביא, בין היתר, להפסדו של הנשיא דונלד טראמפ בבחירות שנערכו לפני כשלושה כחודשיים, לאחר שממשלו התקשה להתמודד עם המשבר.

גם חלק ממנהיגי העולם חלו במחלה, בהם הנשיא טראמפ, נשיא ברזיל ז'איר בולסנרו, נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון. למרות זאת, אומות העולם, בחלק הגדול, לא מצליח להתמודד עם התחלואה ההולכת וגוברת, ואפילו בגרמניה, מנהיגת האיחוד האירופי, מתקשה הממשלה למצוא פתרון למספר ההולך וגדל של נדבקים. 

אבל מחיר מגפת הקורונה לא היה רק בחיי אדם. המגפה גרמה למשבר כלכלי חמור ביותר, לאחר שעולם התעופה הושבת כמעט לחלוטין, אנשים רבים איבדו את מקום עבודתם בשל איסורי ההתקהלות, מסעדות נסגרו ועולם התרבות, לפחות בחלק מהעולם, הושבת. 

בסוף השנה החלו להגיע הבשורות המשמחות על פיתוח חיסון לנגיף. מספר חברות תרופות הודיעו על הצלחה בניסויים שלהן, וחודש דצמבר החל מבצע החיסונים העולמי, שבינתיים ישראל היא המובילה בו מבחינת כמות המתחסנים ביחס לאוכלוסייה. האם זה יבלום את המגפה? ל-2021 הפתרונים.