אחת הבעיות הכי גדולות עם דיאטות למיניהן היא שצריך להתמיד בהן, אחרת עולים בחזרה במשקל. זה עלול לגרום לתסכול אצל מי שכבר הצליח לרדת במשקל, אבל חלא מצליח לשמר אעת ההישג. בתוכניתה ב-103FM התייחסה ד"ר מאיה רוזמן לנושא בתשובה לשאלת מאזינה, שסיפרה כי הצליחה לרדת במשקל, אבל אז חזרה לאכול כמו קודם ועלתה במשקל. 

מאזינה: "בדקתי את המאזן הניטרלי שלי, הוא בערך 1,700 קלוריות. אז כדי לרדת במשקל, אכלתי בערך 1,200, 1,250. עשיתי את זה בערך חצי שנה, אבל עכשיו כשאני חוזרת ל-1,700, אני עולה". 

רוזמן: "כמה ירדת במשקל?"
מאזינה: "אני יורדת מאוד לאט, ירדתי אולי 5 קילו". 

רוזמן: "אז אני אתן לך דוגמה ממספרים אחרים קצת. נניח שבא אליי מישהו והוא שוקל 100 קילו, ונניח שאני עושה חשבון לפי טבלאות שהשריפה הקלורית היא 30 קלוריות לכל קילו שהוא שוקל. אז כמו שאת הגעת ל-1,700, הוא תיאורטית צריך 3,000. עכשיו, נתתי לו דיאטה שמכילה נניח 1,500, והוא ירד והגיע ל-70 קילו. עכשיו, לפי אותן טבלאות, אם הוא צריך 30 קלוריות לכל קילו, זה אומר שהוא כבר לא צריך 3,000 כדי לעלות ולרדת, הוא צריך 2,100. ואז, נגיד מאותה דיאטה של 1,500 הוא ירד לאט, אבל אם הוא יחזור לאכול 3,000, אז הוא כבר יעלה מזה".  
מאזינה: "כי אני כבר חשבתי, פעם לא הייתי עולה מ-1,700, עכשיו אני עולה מזה". 

רוזמן: "ברור, את יותר רזה, אז הגוף שלך צריך פחות, בערך ב-150. אז זה כבר לא 1,700, זה כבר בסביבות ה-1,550, להערכתי".
מאזינה: "כי אני חשבתי שבגלל מה שקורה, אולי המאזן שלי עכשיו הוא 1,200, כי מעכשיו אני כבר לא יורדת. אני צריכה להוריד עוד". 

רוזמן: "איך הגעת ל-1,700? באיזו דרך?". 
מאזינה: "ממוצע. נראה לי עושים - משקל הגוף כפול 28". 

רוזמן: "זאת אומרת, זה לא מספר שהוא אבסולוטי, יכול להיות שטעית קודם. כדי שאני אדע מה את צריכה עכשיו, אם את עושה את החשבון בצורה מאוד מדויקת, ונניח שאת על אותו משקל, נגיד שבועיים - אז זה אומר שמה שאת אוכלת עכשיו, זה מה שאת צריכה בשביל לא לעלות ולא לרדת".
מאזינה: "אז את בעצם אומרת שכן יכול להיות שפתאום המאזן הניטרלי יורד ומשתנה. כי פעם אמרו לי שלגוף יש מן דבר שהוא תמיד זוכר ואף פעם לא משתנה". 

רוזמן: "מה פתאום, זה מאוד משתנה, לפי הגיל ולפי כל מיני דברים. אבל אני יכולה להגיד לך - אם את סופרת נכון, תעשי את זה שבועיים, וזה המאזן. מה שהיה קודם, יכול להיות שזו הייתה טעות, כי אני לא מכירה נוסחה כזאת כמו שאמרת עם ה-28. אז יכול להיות שזה סתם". 
מאזינה: "את בעצם אומרת שאני אבדוק שבועיים בערך לפי איזה מספר קלוריות, לראות איפה אני פחות או יותר עומדת?". 

רוזמן: "בדיוק". 
מאזינה: "אבל כן, זה יותר הגיוני שברגע שיורדים כבר, הרכיב והכול משתנה בגוף". 

רוזמן: "את יודעת איך אפשר להעלות את זה? על ידי ספורט". 
מאזינה: "לבנות מסת שריר". 

רוזמן: "בדיוק"
מאזינה: "אפשר לעשות את זה בלי להעלות באוכל, נכון?". 

רוזמן: "נכון, אבל צריך שיהיה לך מספיק חלבון בתפריט".