ישי הדס, ממובילי מחאת בלפור, התראיין היום (חמישי) לתוכניתה של סיון כהן ב-103FM ושוחח איתה על הסיטואציה הפוליטית העכשווית, כשלושה חודשים לפני הבחירות לכנסת ה-24. לדבריו, מתוך מחאת בלפור עומדת לצאת תנועה פוליטית חדשה אשר תשקף את הרעיונות והאידאולוגיה של המוחים ובנוסף, תהיה דמוקרטית לחלוטין ויונהגו בה פריימריז. בנוסף, הדס הסביר למה ריבוי המפלגות כרגע אינו מטריד אותו במיוחד.

אנחנו 80 יום לפני הבחירות, איך אנחנו לא רואים מפלגה שרצה לכנסת ויוצאת בעצם מתוך המחאה הזו של בלפור?
"פשוט עוד לא שמעתם עליה, אבל היא בהתהוות. יש פלטפורמה שהוכנה מבעוד מועד, לא על ידי אנשים של המחאה, אבל כאלו שמאמינים ברעיון שהמחאה הזו חייבת לבוא לידי ביטוי פוליטי, כבר חשבו עליו. ובימים הקרובים, אתם מן הסתם תשמעו".

ההפגנות בבלפור, קרדיט: דוברות המשטרה

אתה אומר שבימים הקרובים אנחנו נשמע על התארגנות פוליטית חדשה שיוצאת מתוך מחאת בלפור?
"אני לא יכול לדבר בשם מחאת בלפור, כי היא מאוד מבוזרת ומורכבת מאין סוף אנשים, דעות וכדומה. אבל ללא ספק, הרוח של המחאה הזו חייבת לבוא לידי ביטוי פוליטי. אתם תשמעו על זה".

אתה יכול לתת לנו קצת פרטים?
"אני יכול להגיד לכם שהאנשים שחשבו על המיזם הזה, הם לא אנשים שמתכוונים להתמודד, אז יש לנו כאן שינוי מרענן, שלא הפוליטיקאים שרוצים להיבחר, הם אלה שיוזמים את המיזם. זה דבר נורא נורא חשוב".

איך זה יעבוד בפועל, אם לא יהיו מתמודדים?
"כמובן שיהיו מתמודדים, זאת מפלגה דמוקרטית לחלוטין, כל מי שירצה להתפקד אליה וכל מי שירצה להיבחר כדי לשרת את הציבור מתוכה, יוכל לעשות את זה".

אבל הפנים שיובילו את ההתארגנות, אלה פרצופים שאנחנו מכירים מהשדה הפוליטי של היום?
"חלקם אנשים שלציבור יצא להכיר דרך המחאה, חלקם אלה אנשים שהציבור מכיר ממקומות אחרים, זה לא משנה, כל זמן שהרוח עצמה היא אותה רוח, מדברים על שוויון, חירות, אחווה, מדברים על איזשהו מכנה משותף, שמבינים שתחת המשטר הנוכחי, אין שום סיכוי שהדברים האלה יקרו".

אתה גם כן תהיה חלק מההתארגנות? מהכוח הפוליטי החדש הזה?
"עקרונית כן. אם זה יצליח, אני מקווה שכן".

היית רוצה להיות חבר כנסת בכנסת הבאה?
"כשהתחלתי לפני ארבע שנים, כשנאזקתי פעם ראשונה ליד ביתו של מנדלבליט, שעד היום ממשיך לככב, דרך אגב. זה שעדיין עורך דין רוט לא קיבל דפיקה בדלת ושאלו אותו, 'סליחה אדוני, מה בדיוק אנחנו ראינו אצל אילנה דיין?', זה מטורלל. זה ברור לכם שזה מטורלל הסיפור הזה. אז, אני נלחם בטרללת. אני די שבע מהעובדה שחלקים ענקיים בציבוריות הישראלית ובתקשורת הישראלית וגם במפלגות הפוליטיות, שהיום מגיעים ומספרים לנו סיפורים כאלה ואחרים, הם במשך שנים, היו אותם אנשים שאפשרו את הקיום של הטרללת הזאת ולא יצאו לצעוק בכיכרות. אז אני הקדמתי אולי קצת את זמני, עם עוד קבוצה יפה מאוד של אנשים, כבר לפניארבע  שנים - הקורונה הגיעה ופתאום זה תפס תאוצה ואנשים מבינים את רמת הטרלול".

אנחנו רואים ריבוי של מפלגות במחנה ה'רק לא ביבי', ואני רוצה לשאול אותך, האם הדבר הזה טוב או רע למטרה שלכם והיא באמת להזיז את נתניהו מהשלטון?
"אני יכול להגיד על זה שני דברים. א. אנחנו נמצאים בשלב מוקדם מאוד של התהליך הזה. אין לי שום ספק שרסיסי מפלגות רבים לאט לאט יתגבשו, זה תהליך טבעי, נורמלי. כל אחד בודק את ערכו בשוק, ובסופו של דבר יהיו חיבורים כאלה ואחרים לפני הארבע בפברואר, אין לי ספק בזה. אני יכול דבר אחד להבטיח, ברגע שהגוף הפוליטי הזה יוכרז בצורה מסודרת וייצא לתקשורת, אז כולם יכולים להיות רגועים לחלוטין שרבע קול לא ילך לאיבוד ולטמיון, והריבון שם יחליט אם להתמודד או לא, בצורה סופר ריאלית".