מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, העביר היום (חמישי) תדרוך בשידור חי, בו התייחס לעלייה בתחלואה: "היום היו כ-5,250 חולים מאומתים עם 91,900 בדיקות. שיעור המאומתים גבוה, 6.2% ואנחנו מזהים את העלייה בכל המגזרים".
 


בהמשך התייחס למבצע החיסונים ואמר כי "ישראל היא האלופה בעולם למספר החיסונים ביום ל-100 אנשים. עד כה חוסנו כ-800 אלף אזרחי ישראל, גם שלשום וגם אתמול 150 אלף. היום אנחנו באותו קצב רק המספרים הסופיים יתעדכנו מאוחר יותר. כ-33% מהאוכלוסייה של מעל גיל 60 - חוסנה, ומסך כלל המתחסנים, כ-60% מעל גיל 60. יש אוכלוסיות נוספות. יש 257 תחנות פרוסות במדינה, ומחר נפתח עוד 70 תחנות, אנחנו הולכים לערים קטנות יותר, בפריפריה, ולמגזרים בהם החיסון מועט לצערי - כמו למשל המגזר הערבי".

בנוגע לשמועות לפיהן תהיה הפסקה של שבועיים במתן החיסונים, אישר ואמר כי עד ה-10 נחסן כ-2 מיליון תושבים ותהיה השהייה של שבועיים עד שנחסן שוב במנה ראשונה. אנחנו תכננו חיסון מסוים, ויש עיכוב מה בהגעת חלק מהחיסונים ארצה ולכן יהיה עיכוב של כשבועיים מסיום חיסון מנה ראשונה לתחילה נוספת של חיסוני הראשונה. בזמן זה, נחסן את החיסון השני למי שהגיע זמנו. זה כרגע התכנית אלא אם כן היא תשתנה על ידי הגעת חיסונים נוספים, אני מקווה שאתבדה ויגיעו חיסונים נוספים".

באשר למוטציה: "היא עדיין קיימת, במדינות אירופה לא רק באנגליה, ההידוק והסגר הולכים ועולים באזורים בהם המוטציה נפוצה. אנחנו במדינת ישראל, מבקשים מכל השבים ארצה לתת בדיקות, להיכנס לבידוד, ללא הבדל מאיזו מדינה הגיעו, ולאחר שתי בדיקות, במשך עשרה ימי בידוד ובמידה ולא התפתחה מחלה ,הם יכולים לצאת מבידוד.

מה שאנחנו יודעם על המוטציה הזאת זה שהיא מדביקה יותר, עוברת מהר יותר, אך היא לא התארכה ולא הוחמרה. היא נשארה אותה מחלה והחיסון שאנחנו נותנים כמו גם החיסון של מודרנה, לא מושפעים. כלומר הם משפיעים על הנגיף. הנגיף אינו עמיד לחיסון".

חיסון לקורונה (צילום: אבשלום ששוני)
חיסון לקורונה (צילום: אבשלום ששוני)

"אם נמשיך בקצב התחלואה הזה אנחנו נכפיל את מספר החולים הקשים" 

כאשר נשאל מה מתכוונים לעשות כדי לבלום את התחלואה, ענה כי "אנחנו עוקבים אחרי העלייה בכל המדדים שלה ואנחנו מתכננים צעדים נוספים שאולי נצטרך לעשות על מנת להוריד את התחלואה, שבראשם החמרה: צמצום הלימודים, צמצום התנועה, צמצום העובדים, אנחנו בוחנים את מצב התחלואה ומכינים את הצעדים האלו להגשה היה ונצטרך". 

בהמשך שב והדגיש: "אם נמשיך בקצב התחלואה הזה ולא נצליח להוריד אותו, אנחנו נכפיל את מספר החולים הקשים, ונגיע לאי ספיקה ולתמותה, ולכן אנחנו חושבים שיכול להיות שנצטרך להטיל עוד הגבלות, אנחנו ממתינים עוד זמן מה כדי לראות את השפעות הסגר הזה".