השלכות משבר הקורונה הן שונות ומשונות. החל מירידה בזיהום האוויר, דרך עליה בצריכת שירותי הסטרימינג "נטפליקס", וכלה בשינויים בטקס הקדום והמשמח, החתונה. היום (חמישי) מפרסם המשרד לשירותי דת את השינויים שחלו בעולם החתונות ובטקסי הנישואין השנה בציבור הישראלי. 

הנתונים, שמתרפסמים היום' מעידים על ירידה כללית של כ-25 אחוזים במספר הזוגות שנרשמו לנישואין בשנת 2020, כך עולה מדו"ח הנישואין לשנה בה נגיף הקורונה נכנס לחיינו. בשנת 2020 נרשמו 30,260 זוגות בעוד שבשנת 2019 נרשמו 34,083 זוגות. בערים תל אביב, חיפה וגבעתיים, הידועות בצביונן החילוני במיוחד, חלה ירידה של כ-28 אחוזים. ברמת גן, רמת השרון ובהרצליה הירידה קטנה יותר, ועומדת על כ-20 אחוזים. עם זאת, בערים החרדיות בני ברק, אלעד, קריית ספר ומודיעין עילית נמצאה עלייה של כ-12 אחוזים.

בדו"ח ציינו מספר נתונים מפתיעים: לפי נתוני הלמ"ס קיימת ירידה של 7.5 אחוזים במספר הישראלים המתחתנים בנישואין אזרחיים. כמו כן, קיימת עליה דרמטית במספר הזוגות החיים יחד ללא נישואין. עוד נכתב כי הוקמו מספר עמותות המשקיעות כסף רב במטרה לעודד זוגות להינשא שלא במסגרת הרבנות, כדוגמא קמפיין "חתונה שווה".

בדברי ההסבר והניתוח נכתב: "על פי נתוני הלמ"ס ישנו גידול של 2 אחוזים במספר תושבי מדינת ישראל מידי שנה, בתוך זה 81 אחוזים נובע מגידול טבעי (הפרש בן לידות לפטירות) ו-19 אחוזים ממאזן הגירה (הפרש בין יורדים לעולים חדשים). כשמצרפים את אחוז הירידה בשנת 2020 במספר תיקי הנישואין (13 אחויםז) ואחוז הגידול במספר התושבים (2 אחוזים)  נמצא כי ב-2020 ישנה ירידה של 15 אחוזים נרשמים לנישואין בהשוואה למספר הנרשמים לשנת - 2019, זאת, אם ניקח בחשבון את העובדה שבחמש שנים האחרונות קיימת מגמת ירידה של  כ-5 אחוזים במספר הנרשמים לנישואין בישראל".   

בישראל פועלות 160 לשכות נישואין מתוכם 137 פועלות מתוך המועצות הדתיות ו-33 פועלות שלא במסגרת המועצות הדתיות.