פרשן חדשות 12 אמנון אברמוביץ' שוחח היום (חמישי) עם אריה אלדד ורוני בר-און בתוכניתם ב-103FM על התהפוכות הפוליטיות‎ וטען כי מוטב שהפוליטיקאים בשמאל יצטרפו למפלגות הקיימות ולא יקימו מפלגה חדשה: "הם צריכים להתפזר בין מפלגות שונות, ולהשביח אותן".

הוא הסביר: "המאמר שאתם מתייחסים אליו קרא לאנשים שבעיניי הם איכותיים בעלי רמה בין אם ימניים או שמאלניים, חילוניים או דתיים, יהודים או ערבים, וקראתי להם להתגייס לקדנציה אחת כפי שהייתה תופעת הנמרים במלחמת ההתשה, ולבוא להציל את כנסת ישראל וממשלת ישראל מרמתן הירודה? מה יותר פטריוטי מזה? הייתי צריך לקרוא לכל האנשים הטובים הללו להצטרף למסגרות קיימות, לא להקים מפלגה חדשה אלא להתפזר במפלגות השונות ולהשביח אותן".

העניין של ריבוי המפלגות הוא בלתי נתפס. כמה רשימות יש בשמאל?
"אנו עוסקים כל הזמן בשאלה כן או לא ביבי, אך לאחר העידן שלו לא תיפתרנה הבעיות. ביבי הוא לא הבעיה, הוא כמובן לא הפתרון רק הוא מוסיף על הבעיות. לעניות דעתי לא יהיה מנוס משינוי שיטת הבחירות, אני לא ממליץ על שיטה כזו או אחרת".

איך עוצרים את העניין שלא יהיו בחירות חמישיות וכן הלאה?
"למפולת השלגים הזו אכן אחראי אדם אחד - נתניהו שגורר אותנו למערכה חמישית, כי גם למערכה ב-2015 הוא גרר אותנו מסיבה אישית. הוא הבעיה המיידית אך לא ההמשכית, הבעיה ההמשכית היא שצריך לאמץ שיטת בחירות שבסופה יש הכרעה ושלא תגרור אותנו שוב לבחירות".

אנחנו צריכים גוף משנה, בלעדיו נדבר על זה עד אין קץ ונחליף ממשלה בממשלה ובחירות בבחירות, ולא נתקדם לשום מקום.
"דווקא ואולי רק בגלל זה קראתי לאנשים טובים כמוכם לחזור לפוליטיקה ולהשפיע מתוך המפלגות גם לא רק על שינוי השיטה".

איך עוצרים את העגלה מלהמשיך ולהתדרדר במורד התלול אליו נקלעה?
"זה רק אם הבחירות במרץ הקרוב תהיינה כאלה בהן ייווצר גוש של 62 שלא יאפשר לאדם אחד לצרכיו האישיים והמשפטיים לגרור אותנו למערכת חמישית. ודאי שכן או לא ביבי זו הבעיה המרכזית".

מה נראה לך שיכול להתגבר לשתיים שלוש מפלגות שירוצו? לא יכול להיות שיהיו 8 או 9.
"במרחב הזה בין כחול לבן לרשימה המשותפת יש מקום לשתי מפלגות ולא יותר. אם כחול לבן בסוף מתייצבת לבחירות, וחולדאי, העבודה ושלח, ומוסיפים גם את מפלגת דני יתום ומרצ, זליכה נדמה לי בצד השני. אם יהיו במרחב שאנו מדברים עליו כל המפלגות הללו, נחזה ברבע מיליון קולות לפחות הולכים לאיבוד. מפלגת יש עתיד עומדת בין 13-16 מנדטים, היא לכשעצמה די יציבה. את המכה העיקרית חוטפת מפלגת בנט שקד סמוטריץ'".

מי נראה לך יסכים להיות מספר 2? חולדאי, שלח, גנץ? מי מהם יוותר ויסכים להיכנס לתוך גוש גדול ולא יתעקש להיות מספר 1?
"פה צריכה לדבר המתמטיקה. לפי שעה מפלגת חולדאי הגדולה מכולן, לכן כחול לבן חייבת לרדת, אז כל הקבוצה צריכה ללכת תחת מפלגת חולדאי. לפיד הוא מפלגה שלא תתאחד, אני לא רואה שום מצב לאיחוד נוסף אחרי האיחוד ההירואי עם כחול לבן".