ההתפוררות בכחול לבן נמשכת: שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי הודיע היום (חמישי) ליו"ר כחול לבן בני גנץ כי גם הוא עוזב את המפלגה ולא יתמודד ברשימתה בבחירות הבאות. השר שי הודה לגנץ על האמון שנתן בו ואיחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו, וציין כי יעמוד לרשות קבינט הקורונה ושרי כחול לבן בקבינט, כמו גם ממשלת ישראל, ככל שיידרש.

השר שי מסר: "אני מוקיר תודה לבני גנץ על שהציע לי להצטרף אליו למסע הציבורי, על ההזדמנות להיות שר בממשלת ישראל ולייצג בה את תעשיית החדשנות וההייטק הישראלי ועל הזכות להיות חלק ממשפחת כחול לבן. למרות חילוקי הדעות בינינו, אני מעריך את בני, מכבד אותו מאוד ומאחל לעם ישראל שאנשים כמוהו ינהיגו אותנו - בצניעות, ביושרה, בדוגמה אישית ובהקרבה בלתי תלויה בדבר, למען טובת המדינה".

מטעם גנץ נמסר: "יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ שוחח עם השר יזהר שי ובתום שיחה אישית, סיכמו כי לא יכלל ברשימת כחול לבן בבחירות הקרובות. גנץ איחל לשי הצלחה בהמשך דרכו".

בני גנץ (צילום: פלאש 90)
בני גנץ (צילום: פלאש 90)

כזכור, מוקדם יותר היום הודיע ח"כ רם שפע כי הוא פורש ממפלגת כחול לבן ולא יתמודד עמה בבחירות לכנסת ה-24. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב שפע: "סיימתי כעת שיחה עם בני גנץ. לשנינו היה ברור שהפערים שנוצרו ביני ובין המפלגה יביאו לעזיבתי את כחול לבן. אני שלם מאוד, אבל בכנות, כואב לי. אני אוהב את בני ואת יתר החברים מאד. המסע של המחנה כולו השואף ליצור חברה דמוקרטית ליברלית, הכרחי היום יותר מתמיד. אמשיך לקחת חלק מהמסע הזה".

מוקדם יותר השבוע גם שר החוץ גבי אשכנזי ושר המשפטים אבי ניסנקורן הודיעו על עזיבת המפלגה. ניסנקורן הודיע כי הוא חובר למפלגה שהקים ראש עיריית תל אביב רון חולדאי והגיש את התפטרותו ממשרד המשפטים, ואילו אשכנזי טען כי הוא מתכוון לקחת פסק זמן מהפוליטיקה. "כחול לבן הציבה אלטרנטיבה שלטונית לבנימין נתניהו והחלטנו להשפיע מבפנים מתוך שיקול של אחריות לאומית. כך פעלתי כל חיי וכך אמשיך לפעול. בכל מקום בו היה סיכון על המדינה או סיכון עליי - בחרתי לקחת את הסיכון עליי", אמר אשכנזי.

"שינוי השיח מסיפוח השטחים, הוא שפתח את חלון ההזדמנויות להסכמי השלום ויחד מנענו כל ניסיון להרפתקאות מדיניות ומשפטיות. החלטתי כאמור, כי אין בכוונתי להמשיך ולהתמודד במערכת הבחירות הקרובה במסגרת כחול לבן וכי אני לוקח פסק זמן ושוקל את המשך דרכי. אשאר בתפקידי במשרד החוץ ככל שאדרש. הודיתי לידידי ושותפי לדרך, בני גנץ,  ואיחלתי לו בהצלחה בהובלת המפלגה בבחירות הקרובות".

בני גנץ וגבי אשכנזי (צילום: גיל יערי, פלאש 90)
בני גנץ וגבי אשכנזי (צילום: גיל יערי, פלאש 90)

על אף המשבר הגדול במפלגה, גנץ הכריז השבוע על התמודדות כחול לבן בראשותו בבחירות הקרובות במהלך מסיבת עיתונאים בכפר המכביה."אזרחי ישראל, הבחירות הקרובות, שנתניהו ביהירותו גרר אותנו אליהן, הן הדבר האחרון שעם ישראל צריך כעת", אמר גנץ בפתח דבריו. "נקודת האור המחכה לכולנו במערכת הבחירות הקרובה – היא שבסופה נתניהו ישחרר את המדינה מציפורניו. יסיים להקריב את עתיד ישראל למען עתידו האישי, המשפטי, והפוליטי. רבים ניסו, מיליונים ביקשו את זה, שנים של תקוות להזיז אותו מתפקידו יבואו לקיצן אחרי הבחירות. סיום דרכו הפוליטית הוא ההישג הגדול ביותר של כחול לבן ולא היחיד".

"כחול לבן פרצה את הדרך לכך, כחול לבן הצילה את המדינה", אמר גנץ. "נכון, נשכבנו על הגדר, יש האומרים על הרימון. נכון, אנחנו משלמים על כך מחיר פוליטי כבד מאוד. וכמו שעשיתי בכל 40 השנים האחרונות: אני לא חושב על עצמי לרגע, אני חושב עליכם. ידענו מיהו נתניהו גם לפני שנכנסנו, ידענו שאין טיפת אמת בדרכו. לא עבר יום אחד בממשלה הזו שבו נתניהו ראה בנו שותפים, או ראה את טובתכם. הותקפתי, ועודני מותקף, מדי יום, בעודי בולם את המהלכים המסוכנים שנתניהו הוביל כאן יחד עם אנשיו בחודשים האחרונים", אמר גנץ.