ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (חמישי) עם הוריו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, שמצא בשבוע שעבר את מותו בתאונת דרכים קשה בבנימין, במעורבות ניידת משטרה. כאמור, מאז האירוע הקשה, שנחקר הן ע"י המשטרה והן ע"י המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) מתקיימות כמעט מדי ערב הפגנות מחאה המוניות, במהלכן ישנם עצורים רבים.

גם הערב נערכת מחאה בכניסה לירושלים, במהלכה מאות מפגינים ניסו לחסום את ציר התנועה בכניסה לעיר ובמספר מקרים הושלכו אבנים וביצים לעבר השוטרים. כמו כן, במהלך ביצוע מעצר חשודים, נפגעו שני שוטרים. עד כה עוכבו ונעצרו 20 מפגינים בגין הפרת הסדר וחסימת צירי התנועה. כוחות המשטרה החלו בשימוש באמצעים על מנת להשיב את הסדר. כמו כן, המוחים פגעו במספר ניידות משטרה, כלי רכב אזרחיים ואוטובוסים ציבוריים.

הפגנה בירושלים במחאה על התאונה בה נהרג הנער אהוביה סנדק ז''ל (צילום: דוברות המשטרה)
הפגנה בירושלים במחאה על התאונה בה נהרג הנער אהוביה סנדק ז''ל (צילום: דוברות המשטרה)

במקביל, התקיימה מחאה בצומת בר אילן, בה השתתפו עשרות רבות של מפגינים. לפי המשטרה, המפגינים הפגינו באלימות: הם יידו אבנים, שרפו פחים, פגע ברמזורים, בעמודי תאורה ובכלי רכב אזרחיים. עוד דיווחה כי שוטר שרכב על אופנוע בדרכו לביתו, ללא קשר ישיר להפגנה, ספג חבטה ממפגין. המוחים גם גרמו נזק לרכב משטרתי ולאוטובוסים שחלפו במקום, במסגרת קו שירות, ושמשותיהם נופצו.

באחד ממוקדי ההפגנה בבירה התרחש אירוע חריג, במהלכו נער כבן 13 נזרק לכביש ע"י קצין משטרה, וכמעט נדרס כשג'יפ חלף במקום. למרבה המזל, הנער לא נפגע, ומצבו טוב.

גורמים בטחוניים הזהירו מפני התגברות האלימות ביהודה ושומרון שעלולה להוביל להסלמה. הם מספרים כי בימים האחרונים התרבו מקרי אלימות שבהם מגיעים קבוצות של עשרות יהודים לנקודות חיכוך, ומייצרים פרובוקציה שמתפתחת לתגרה ואלימות. הגורמים מוסיפים כי לא מדובר רק בנערי גבעות, ואתמול נרשמו ארבעה מקרי אלימות שונים. המשטרה, כך מוסיפים הגורמים, מתקשה לאכוף את הסדר, והסכנה היא שהאירועים הללו עלולים להדליק את השטח.