שי בר לב: הכל יותר מדויק ומכוון ללקוחות

"את הסניף הראשון שלנו פתחנו לפני כשנתיים ברח' טשרניחובסקי בתל אביב, כשהקונספט מההתחלה היה להישאר סודיים ומחתרתיים, להתמקד במשלוחים ובטייק אוויי, כלומר באיסוף עצמי, ולעבור מקומות כל הזמן. כלומר, 'סיקרט בורגר'. מאז ההמבורגרים שלנו, שעשויים מבשר כשר, התפרסמו בכל הארץ, כי אנו מייצרים אותם בתהליך מאוד ארוך של עישון. זאת בניגוד למרבית המקומות אשר צולים את ההמבורגרים שלהם. כיום יש לנו שני סניפים, אחד ברמת החייל שפתחנו בחודש מרץ, עם תחילת המשבר, ואחד ברמת גן, שהוא גם כשר למהדרין, שאותו פתחנו לפני שלושה שבועות בלבד. עשינו זאת כי היה לנו חשוב לענות על הביקוש של כלל הלקוחות".

"יש לנו אתר עם תפריט ההמבורגרים והתוספות, כך שלכל לקוח יש אפשרות לקבל אותו מוכן קומפלט או מפורק כדי שהוא ירכיב אותו בעצמו. מאז תחילת המשבר יש אצלנו עלייה במחזור, וגם קפצנו במספר העובדים. לאורך זמן עבדנו רק עם השליחויות שלנו, אבל לפני חודשיים הכנסנו גם את וולט, כי לא עמדנו בקצב ההזמנות. למרבה הצער, ברגע שנכנסו לסגר השלישי בתחילת השבוע נאלצנו להפסיק עם שירות הטייק אוויי, כלומר האיסוף מהסניף, ונשארנו רק עם השליחויות".

"בעתיד הקרוב אנו עומדים לפתוח שני סניפים נוספים שלנו, אחד בראשון לציון ואחד באזור השרון. יש עכשיו הזדמנויות עסקיות - מסעדות שנסגרו ונעזבו עם כל הציוד והתשתיות הנדרשות למסעדה - וניתן להשיג עסקאות מאוד נוחות. כמו שאני רואה את זה, יש בתקופה הזו קסם מסוים, כי הכל יותר מכוון ומדויק ללקוחות. אנו שמחים לפרגן לקולגות שלנו בימים אלה, ובאמת שמחים שגם הם עובדים טוב".
הכותב הוא המנהל והבעלים של "הפרופסור – המבורגר סודי". רח' הברזל 34 ת"א, רח' ביאליק 77 ר"ג. טל': 051-5050145

סלע אבישי טראסט איט (צילום: ללא)
סלע אבישי טראסט איט (צילום: ללא)

סלע אבישי: משלוחים לנקודות איסוף ברחבי הארץ

"אחרי שירות של עשר שנים בסיירת מטכ"ל ועוד שלוש שנים כיועץ אסטרטגי, פתחתי עם שותפי אורי וייס, עם תחילת משבר הקורונה, את החברה שלנו שמשווקת מאפים טריים ללא גלוטן. אני צליאקי וידעתי שיש ביקוש למאכלים כאלה בקרב צליאקים כמוני וגם אצל אנשים עם רגישויות שלא יכולים או רוצים לאכול גלוטן. פתחנו מחסן קטן בתל אביב, ואנו משווקים את המוצרים של שלוש מאפיות בוטיק מעולות שעובדות אתנו – גלוטריה, לחם פומרנץ ודולסה. אנו משווקים סוגים שונים של לחמים, בגטים, לחמניות, פיתות, דנישים, טארטים ועוד – הכל איכותי והכל ללא גלוטן."

"דבר ראשון הקמנו אתר אינטרנט עם תצוגה של המאפים שאנו משווקים, והלקוחות מבצעים דרכו את ההזמנות. פעמיים בשבוע, בימים שלישי וחמישי, אנו מריצים בעזרת שליחים את המאפים לנקודות איסוף ברחבי הארץ. למשל, משפחות עם ילדים או הורים צליאקיים שאפשר להגיע אליהן לאסוף את השקיות, או מחנויות שראו שיש ביקוש למוצרים האלה, כמו שיש לנו בפרדס חנה. בהתחלה לא ידענו אם זה יעבוד, אבל מהר מאוד הבנו שאנשים רוצים לקנות מאפים טריים שמגיעים להם עד הבית, משהו שהם יכולים לגעת בו ולהריח אותו. עבור רובם, האפשרות עד עכשיו הייתה לרכוש בסופרים מאפים ללא גלוטן קפואים, בדרך כלל תעשייתיים, וכעת זו מבחינתם חוויה אחרת לגמרי. .

"מטבע הדברים, יש קשיים שונים לעסק שהוקם באמצע משבר הקורונה, ואנו לומדים תוך כדי תנועה. למשל, שיש חוסר יציבות בהזמנות. למשל, שבתקופה הזו הפרסום מפה לאוזן עובד פחות טוב, כי האנשים פחות יוצאים ופחות נפגשים ומתקשרים זה עם זה. אז אנו מתמקדים בהתרחבות למעגלים חדשים ועובדים הרבה עם פייסבוק ועם קבוצות בוואטסאפ. אנו מאמינים במוצרים של המאפיות שאנו עובדים איתן ומאמינים שברגע שהמשבר יסתיים העסק שלנו יתייצב ויתרחב באופן משמעותי".

הכותב הוא מבעלי ומנהלי "טראסט־איט", מאפים ללא גלוטן. טל': 052-399-3645 mypips.app/trust.eat

ניר שפיר יועץ קורונה בנק הפועלים (צילום: פרטי)
ניר שפיר יועץ קורונה בנק הפועלים (צילום: פרטי)

ניר שפיר: דאגו לחוות דעת חיוביות ברשת

כאשר המסעדות סגורות, יותר ויותר אנשים פונים למדיה האינטרנטית לשם רכישת מזון מוכן. ואכן, הרכישה האינטרנטית בענף המזון המוכן והמסעדנות זינקה בעשרות אחוזים בתקופת הקורונה. ויחד עם הצמיחה בביקוש, גדלה גם התחרות בין המסעדות. במצב זה, כשהבידול בין המסעדות כמעט ולא קיים, מתייחסים הלקוחות הפוטנציאליים ברצינות רבה לחוות הדעת שלקוחות מפרסמים ברשתות החברתיות. כלומר, ככל שמספר חוות הדעת החיוביות יהיה גדול יותר, כך גדל הסיכוי שיזמינו מכם. לכן, בקשו מהלקוחות שלכם להעלות בכל המדיה האינטרנטית - גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ וכדומה – חוות דעת חיוביות עליכם, רצוי עם תמונות של המוצרים. אתם המסעדנים, תדאגו במקביל לפרגן ולפנק את הלקוחות שלכם, ודאגו שהמנות שאתם שולחים יהיו גדושות הן במזון והן באהבה. ובנימה אישית אני מאחל לכולם ש־2021 תהיה שנת עסקים מוצלחת.
הכותב הוא יועץ עסקי וניהולי

יפעת דיניסמן (צילום: פרטי)
יפעת דיניסמן (צילום: פרטי)

יפעת דיניסמן: לעבוד עם תזרים מסודר קדימה

תקופת הקורונה שינתה את כללי המשחק וחידדה במיוחד את תחושות אי־הוודאות. הטיפ שלי, במיוחד לעסקים בענף המזון, שמצד אחד מוגדרים חיוניים, מצד שני גם להם יש הגבלות, הוא בראש ובראשונה לעבוד עם תזרים מסודר קדימה. חשוב לדעת בכל רגע נתון מה יתרת המזומנים, מה צפוי להיכנס ומה לצאת, כדי שאפשר יהיה להתארגן מראש ולהיות מוכנים לכל תרחיש שיגיע. יש גם לדאוג להפריש מדי חודש סכום שיישמר בצד לכל מיני בלת"מים. זה ימנע זעזוע בעסק במקרה של ירידה בהכנסות, ישמור על יציבות תזרימית ויחסוך מבעל העסק טרדות, ולקיחת מימוני בזק במחירים גבוהים ושלא מותאמים בהכרח לצרכים שלו. חשוב גם הצורך להישאר מעודכן ולהתאים את מערכי השיווק והמכירה של העסק למצב המשק. הכוונה היא להגברת הפרסום לצורך הגעה לקהלי יעד רלוונטיים ויותר, למערך משלוחים מותאם ולאתר הזמנות נגיש ומזמין. סיום שנה עוצמתי, עם הגדלת מלאי לקוחות ומוצרים, ייתן בסיס מוצלח לפתיחת השנה החדשה.
הכותבת היא סגנית מנהל סניף הדר יוסף ומנהלת הבנקאות העסקית בבנק הפועלים 

על רקע ההתמודדות המתמשכת במשק עם משבר הקורונה, "מעריב" ובנק הפועלים במדור מיוחד, שמטרתו לחשוף וללוות סיפורי עסקים מענפים שונים, ולתת ידע והכוונה להתמודדות מיטבית בתקופת משבר וחוסר ודאות. מדי שבוע נציג בפניכם סיפורי עסקים מתחומים ואזורים שונים, לצד כלים וטיפים מקצועיים כיצד לצלוח עסקית ופיננסית תקופה מאתגרת זו. המידע נכון למועד פרסומו, והוא אינו מהווה ייעוץ או תחליף לייעוץ המתחשב בצרכיו של כל אדם ומותאם לו באופן אישי.
אין האמור לעיל מהווה הצעת אשראי, מתן הלוואה ו/או דחיית תשלומים בכפוף לאישור הבנק ותנאיו. אי־עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.