זה לקח ארבע שנים, אבל לבסוף זה קרה: לאחר 48 שנים, ולאחר ההחלטה שהתקבלה במשאל העם, הממלכה המאוחדת של בריטניה מימשה את ה"ברקזיט" ופרשה מן האיחוד האירופי. ההחלטה יצאה לפועל אמש (חמישי) בשעה 23:00 בלילה והביאה לסיומן כמעט יובל של שנות חברות בריטית במוסדות האירופיים.

הברקזיט יוצא לדרך - בריטניה נפרדת מהאיחוד האירופי (צילום: רויטרס)

כזכור, ההחלטה לצאת מההסכם עם האיחוד התקבלה בשנת 2016 לאחר משאל עם בבריטניה שהסתיים בתוצאה של 52 אחוזים שהצביעו בעד יציאה מההסכם אל מול 48 אחוזים שהצביעו בעד הישארות כחלק מהאיחוד. אמש, הסכם הסחר אושר באופן סופי בפרלמנט הבריטי. בהודעתו של ג'ונסון לכבוד השנה החדשה, אמר כי מדובר "ברגע מדהים עבור המדינה שלנו. עלינו לקחת את החופש בידיים שלנו ולנצל אותו היטב".

ג'ונסון הודיע בשבוע שעבר כי ‏הושג הסכם סחר לפרישת בריטניה מהאיחוד האירופי וכי לא תתבצע התנתקות חד צדדית. הסכם הסחר עליו עמלו בבריטניה ובאיחוד האירופי זה תקופה ארוכה עוסק בעסקאות כלכליות הקשורות בבריטניה מוערכות בכמעט טריליון דולר בשנה, כאשר הבריטים ביקשו להותירו חף ממסים ומכסים. מאז משאל העם בתחילת שנת 2016 נפגע המטבע הבריטי באופן משמעותי, כאשר באחרונה הגיע המטבע לשפל של 4.3 שקלים.