ראש ארגון האנרגיה האטומית, עלי אכבר סאלחי, הכריז היום (שבת) בריאיון לטלוויזיה האיראנית ​​כי איראן תתחיל להעשיר אורניום בשיעור של 20% במתקן הגרעין פורדו בקרוב. מדובר ביישום החלטת הפרלמנט האיראני בחודש נובמבר, שמשמעותה בפועל יציאה מוחלטת מהסכם הגרעין. 

סאלחי אמר בראיון כי נציג איראן בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) בווינה יודיע לסוכנות בעניין יישום ההחלטה, והוסיף כי פקחי הסוכנות חייבים להשתתף בתהליך כדי להסיר מחסומים שהוטלו על חלק מהציוד. לדבריו, "התחלת העשרת האורניום ב -20% במתקן פורדו תחל במהירות רבה".

לפי הדיווחים איראן הקפיאה את העבודות במתקן הגרעיני בפורדו בהתאם להסכם הגרעין מ-2015 אך חידשה את הפעילות בשנת 2018, כתגובה לנסיגת ארצות הברית מהסכם הגרעין והסנקציות שהטילה עליה. מאז איראן הוסיפה ונסוגה בהדרגה מהתחייבויותיה להסכם, ועם ביצוע המהלך הנוכחי היא בפועל תיסוג ממנו לגמרי. 

סאלחי הסביר כי בשלב זה הם מעשירים גז אורניום ב-4% והוסיף: "כעת אנו צריכים לספק 5% כדי להשיג 20%. זה חייב להיות בפיקוח סבא"א. הודענו שאנחנו רוצים לעשות זאת בזמן הקרוב ועליהם לנקוט בצעדים הנדרשים". 

ההחלטה האיראנית מחייבת את הממשלה לייצר 120 קילוגרם אורניום המועשר ב -20% מדי שנה, ולהפעיל 1,000 צנטריפוגות IR-2m במתקן נתנז. הוא גם קובע כי 1,000 צנטריפוגות IR-6 יופעלו עד לחודש מרץ. מו כן, הוחלט להשעות פרוטוקול נוסף עליו חתמה איראן במסגרת הסכם הגרעין, הכולל בדיקות תקופתיות ואישור לפקחי סבא"א להגיע לאתרים החשודים.