שר החינוך יואב גלנט התראיין הערב (שבת) במהדורת החדשות של ערוץ 12, לאור ההודעות האחרונות על רצון ראש הממשלה בנימין נתניהו לסגור את מערכת החינוך בגלל העלייה בתחלואה. גלנט הצהיר כי הוא מתנגד באופן נחרץ ואמר כי "עמדת מערכת הבריאות היא בייביסיטר הפוך. משאירים את הילדים בבית, ואז להורים אין ברירה אלא גם להישאר בבית ולא לצאת".

בתחילת הראיון אמר גלנט כי הוא שומע מאז חודש ספטמבר שרוצים לסגור את מערכת החינוך, למרות שהוכח שהתחלואה הרבה לא מגיעה ממנה. "מתוך 20,000 תלמידים ברהט, רק 20 חולים. אתם רוצים לסגור את המערכת? זה גם המצב בתל אביב ובמקומות נוספים", טען גלנט. לדבריו, המצב הנוכחי מסכן את עתיד ילדי ישראל והמדינה וצריך "לנהוג בהם בכפפות של משי".

יואב גלנט (צילום: אבשלום ששוני)
יואב גלנט (צילום: אבשלום ששוני)

שר החינוך הגיב גם על ציוצו האחרון של ראש הממשלה נתניהו, בו כתב כי הוא תומך בסגר הדוק וקצר, למרות שיש פוליטיקאים שמונעים זאת. "אני מדבר עם ראש הממשלה בממוצע פעמיים ביום, הוא לא צריך ציוץ כדי לתקשר איתי", אמר גלנט.

לדבריו, הוא מבין את עמדת משרד הבריאות מכיוון שהם "מסתכלים על האינטרס של כולנו ושומרים על בריאות הציבור, אך "עדיין, הכל צריך להיות פתוח. בסוף רה''מ מנצח על התזמורת ובונה את התהליך והביא הצעה לקבינט, כולם תמכה בה, פה אחד. לא יהיה מצב שיסגרו שוב את כיתות הגן ועד ד' בגלל גחמה. זה לא יכול לקרות", התעקש גלנט.

"לפני פחות מחודשיים, כולם בארץ הסתכלו על מערכת החינוך בגלל שמשרד הבריאות טענו שהיא מקור התחלואה, היום יודעים שזה לא המצב", המשיך שר החינוך שהדגיש כי ההורים צריכים לדעת שיש מי שדואג לילדים שלהם ולחינוך של הילדים. "כולם יודעים שמערכת החינוך היא מראה של סביבתה", אמר השר.

לסיום, גלנט נשאל האם הוא יכול להבטיח להורים, שבמידה ויסגרו את מערכת החינוך, הסגר יהיה תקף לכולם, מבלי שיפתחו מוסדות במגזרים מסוימים. על כך הוא השיב כי "אני מאלו שמאמינים שהחלטת ממשלה או תקנה שכמוה כחוק, כל הציבור צריך למלא ועל זה נלחמתי כל החיים אני היום במערך החינוך ולא האכיפה, אני דואג ללימוד ואני מקווה שכל הציבור בישראל יענה להחלטות הממשלה"