גונדר אשר שריקי, ראש אגף האסיר בשירות בתי הסוהר (שב"ס) נחקר היום (ראשון) ביחידה הארצית לחקירות סוהרים (יאח"ס) בלהב 433 במשטרה, בחשד לעבירות של הטרדה מינית, איומים ועבירות מס. החקירה מנוהלת בשיתוף עם רשות המיסים, ומייחסת בשלב הזה לקצין הבכיר אירוע אחד של הטרדה מינית. האישור לחקור את גונדר שריקי ניתן על ידי היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות. 

גורמים בשב"ס מציינים כי הם "לא הופתעו מחקירתו, שכן מדובר במי שהיה בעבר מפקד מחוז דרום בשב"ס, וברזומה שלו שלוש נשים, שחלקן היו תחת פיקודו בשב"ס". לדבריהם, מדובר ב"מערכת רקובה מהיסוד, יש נורמות התנהגות פסולות, הוא לא הראשון וכנראה גם לא האחרון".

נציין, כי רק לאחרונה מונתה גונדר קטי פרי לכהן כנציבת שב"ס, כשעוד קודם ציינה בפני מכריה את חוסר הסדר שקיים בארגון, בלשון המעטה, והמלאכה המרובה שמצפה לה בדרך לניקיון הדברים המתרחשים בתוך הארגון, בעיקר בקרב הקצונה הבכירה. מסתבר כי המשימה קשה עוד יותר מכפי שציפתה. 

נזכיר כי רק לפני שנה נחשפה פרשה הקשורה לקצינה בשב"ס, שנאלצה לסיים את עבודתה בשירות, לכאורה בנסיבות רפואיות לאחר שהתלוננה על עבירות מין שבוצעו בה על ידי בכיר בארגון שניצל את מרותו כלפיה. אותה קצינה דרשה להדיח את הקצין הבכיר מהשירות, ואף הגישה נגדו תביעה אזרחית, מה שמצביע, על פי גורם במערכת, "אולי על סוג של נורמה השורה בשב"ס".