יום ראשון בשבוע, בשעה 12 או בסמוך לכך רועי (שם בדוי) הותקף במסגרת עבודתו כמנהל קייטנה במרכז קהילתי במרכז הארץ, על ידי הורה של אחד החניכים. החניך נפל במהלך פעילות שהתקיימה במסגרת הקייטנה, התקשר לאביו וזה הגיע, נכנס לשטח שבו פעלה הקייטנה ותקף את רועי מבלי שנתקל בהתנגדות כלשהי מצד צוות האבטחה שהיה אמון על בטיחותם של המשתתפים בקייטנה (להלן: "האירוע").

לפניה ישירה אל משרד עו"ד ענת אשכנזי, לחץ/י כאן

בעקבות התקיפה האיש סבל מחרדות, סיוטים בלילה ופוסט טראומה קשה
כתוצאה מאותו אירוע נגרמו לרועי חבלות קשות ומאז הוא סובל מחרדות, מסיוטים בלילה ומפוסט טראומה קשה. לאחר אירוע התקיפה רועי הגיש תלונה במשטרה. בהמשך הוגש נגד התוקף כתב אישום, ובסיומו של הליך פלילי שהתנהל נגדו, הוא הורשע בעבירות של תקיפה ואיומים.
 
סעיף 23 לפקודת הנזיקין קובע כי "תקיפה היא שימוש בכוח מכל סוג שהוא, ובמתכוון, נגד גופו של אדם על ידי הכאה, נגיעה, הזזה או בכל דרך אחרת...". אדם שהותקף בנסיבות אלו זכאי לקבל פיצוי כספי מהתוקף ומהאחראים לתקיפה.
 
כשנתיים לאחר התקיפה, רועי פנה למשרדי לצורך בירור זכויותיו הנזיקיות. משיחה שערכתי עם רועי הבהרתי לו כי מכיוון שהתוקף עשה נגדו שימוש בכוח במתכוון מדובר באירוע תקיפה, ולפיכך קמה לו זכות לקבל פיצוי כספי.

עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: תומר יעקובסון)
עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: תומר יעקובסון)

חברת השמירה לא פעלה כנדרש לצורך מניעת התקיפה
לאחר שלב איסוף חוות הדעת והראיות, התובע הגיש באמצעותי תביעה בהליך האזרחי כנגד התוקף וכנגד חברת השמירה ש"נרדמה בשמירה" ולא מנעה את האירוע אף על פי שהייתה במקום ולמרות שהיה עליה לעשות כן.

לתביעה צורפה חוות דעת מטעם מומחה רפואי אשר לפיה רועי סובל מנכות נפשית קבועה בשיעור של 10%.

במהלך ההליך המשפטי הבהרתי לתוקף ולחברת השמירה כי מדובר באירוע תקיפה אשר חברת השמירה הייתה יכולה למנוע לו הייתה פועלת כפי שנדרש ממנה לפעול.

פיצוי כספי לנפגע בסך 300 אלף שקלים
לאחר הגשת התביעה וניהול משא ומתן קצר, הנתבעים הבינו כי מדובר בתקיפה קשה, והתובע קיבל פיצוי כספי כולל בסך של 300 אלף שקלים.

עורכת‌ ‌דין‌ ‌ענת‌ ‌אשכנזי‌ ‌עוסקת‌ ‌ב‌דיני‌ ‌נזיקין,‌ ‌תאונות‌ ‌נפילה‌ ‌ברחוב,‌ ‌תאונות ילדים‌ ‌ותלמידים,‌ נזקי‌ ‌גוף,‌ ‌תאונות‌ ‌דרכים,‌ ‌תאונות‌ ‌עבודה,‌ ‌נזקי‌ ‌רכוש‌ ‌וביטוח.‌ ‌הכתבה‌ ‌באדיבות‌ אתר לו גייד.

*לתשומת‌ ‌ליבך,‌ ‌המידע‌ ‌בעמוד‌ ‌זה‌ ‌אינו‌ ‌מהווה‌ ‌יעוץ‌ ‌מכל‌ ‌סוג‌ ‌או‌ ‌המלצה‌ ‌לנקיטת‌ ‌הליך‌ ‌או‌ ‌אי‌ נקיטת‌ ‌הליך.‌ ‌כל‌ ‌המסתמך‌ ‌על‌ ‌המידע‌ ‌עושה‌ ‌זאת‌ ‌על‌ ‌אחריותו‌ ‌בלבד.‌ ‌נכונות‌ ‌המידע‌ ‌עלולה‌ להשתנות‌ ‌מעת‌ ‌לעת.‌