המצב שנכפה עלינו בחודשים האחרונים הכניס את כולנו לקופסאות. במקום לצאת לאכול במסעדות אנחנו מזמינים אוכל והוא מגיע בקופסאות וכשאנחנו כבר מורשים להגיח אל מחוץ לקופסאות המגורים שאנחנו קוראים להן בית, כדי לשתות משהו בחוץ, אנחנו יושבים על ארגזים. גם הם שייכים למשפחת מוצרי האריזה. גם תחום היין והאלכוהול בישראל, שנכנס לסוג של שיתוק בסגר הראשון והתחיל להתאושש בשני, משתלב, בלית ברירה, בעסקי האריזה והשינוע. זה התחיל עם משלוחי יין ואלכוהול עד הבית, שעוזרים לרבים מאיתנו לצלוח את הסגרים, המשיך באירועי טעימות לקהל המקצועי שהתקיימו באמצעות ערכות שנשלחו לבתי המשתתפים ומפגשים בזום, ובימים אלה ממש מגיע גם אל הקהל הרחב.
 
כמו כל אחד מאיתנו, גם מסעדנים ייננים, אנשי יין ומנהלי שיווק, מבינים שאין תחליף למגע אנושי. ושאם אי אפשר לקיים אותו כלשונו, אירועי טעימה באמצעות פלטפורמות דיגיטאליות וקופסאות עשויים לספק תחליף הולם. גם המיומנות שצברנו, מבוגרים וצעירים, בתפעול המערכות השונות, תורמת להתחזקות המגמה.  

יקב רקנאטי. טעימת יינות עתידיים 
"בכל שנה חברי מועדון הלקוחות של היקב מגיעים לאירוע בו טועמים בין היתר יינות עתידיים מהסדרות הגבוהות." אומרת ליאת משען, מנהלת השיווק והפיתוח העסקי של יקב רקנאטי. "ואצלנו ביקב מסורת זו מסורת." במקום שהלקוחות יגיעו ליקב, היקב הגיע אליהם עם מארז של חמישה יינות עתידיים מהסדרות הגבוהות של היקב: סירה, מרסלאן וקריניאן פרא הזניים, וזוג יינות הדגל של היקב: ספיישל רזרב לבן וספיישל רזרב אדום, לצד כמה דברים טובים לאכול, וטעימת יין מודרכת בזום בכיכובו של קובי ארביב, היינן הראשי של היקב.
 
"הופתענו מהביקוש ומהתגובות המפרגנות" מוסיפה משען, ולאור אותן תגובות תימשך הפעילות גם במהלך חודש ינואר. חובבי יין שמעוניינים לחוות את הטעימות העתידיות, ללא תשלום, מוזמנים אל דף הפייסבוק של היקב, בו הם יוכלו למצוא את כל הפרטים הרלוונטיים.

יקב רקנאטי, טעימה עתידית בזום  (צילום: ליאת משען )
יקב רקנאטי, טעימה עתידית בזום (צילום: ליאת משען )

סאקה BOX. הקופסה של טאיזו
"זו אמנם תקופה מאתגרת, אבל בחרנו לקיים את הערבים הללו, כדי לתת מעט תחושת שגרה." הדובר הוא צור לסטר, איש יין בקבוצת המסעדות 'טאיזו' בראשותו של השף יובל נריה. הערבים עליהם הוא מדבר הם ערבי טעימות של סאקה, תזקיק האורז היפאני. אמנם לא מדובר בטעימת זום, אלא בכזו המתקיימת בדף הפייסבוק של המסעדה, אבל העיקרון זהה.
 
הקופסה המעוצבת שתגיע אליכם הביתה, מכילה חמש דוגמאות של סאקה מסוגים שונים ודרגות איכות שונות וגם חמש קופסאות קטנות שתכולתן דומה לפרופיל הארומאטי של כל אחד מסוגי הסאקה: אדמה, קליפות לימון, פטריות ועוד. הדוגמאות הריחניות מסייעות, בעזרתו של צור להבין קצת יותר לעומק את עולמו המופלא של המשקה המסורתי הזה. כל הפרטים אודות פרויקט סאקה BOX והטעימות הבאות נמצאים כאן

ערכת סאקה BOX, טאיזו  (צילום: באדיבות המסעדה)
ערכת סאקה BOX, טאיזו (צילום: באדיבות המסעדה)

יקב ברקן. טעימת BETA
"לקראת הסילבסטר והסגר שהגביל את חגיגות השנה החדשה, רצינו להציע דרך מהנה ומיוחדת לסגור את 2020." אומרת לי בולדס, מנהלת השיווק של יקב ברקן, שמאחוריה כבר כמה טעימות זום מקצועיות לעיתונאים ואנשי יין. בערב השנה החדשה ערך היקב סדנת טעימות של היינות מסדרת BETA שלדברי בולדס "מיוצרים בכמויות קטנות ומתרחקים מזרקורי החנויות", בהנחיתו של עידו לוינסון, היינן הראשי של היקב. 
 
משתתפי הסדנה, שכללה טעימה של שלושה יינות מהסדרה: ריזלינג, ארגמן ומראווי-זן לבן מקומי ונדיר, שאזכורים ראשונים לקיומו מתוארים עוד מימי הרומאים, קיבלו בנוסף גם כוסות יין מקצועיות להשלמת החוויה. פרטים אודות טעימות נוספות בסגנון, ניתן למצוא באתר BLEND.
יקב ברקן - סדרת BETA (צילום: יח''צ)
יקב ברקן - סדרת BETA (צילום: יח''צ)

משהו מתוק 
מזקקת הוויסקי היפואית Milk & Honey תקיים בינואר, סדנת וויסקי ושוקולד וירטואלית, במהלכה יזכו המשתתפים להסברים על תהליך הייצור של הוויסקי המקומי ועל זה של השוקולד, ילמדו מאנשי המזקקה על גלגל הטעמים והכי חשוב, יתאימו כל וויסקי לשוקולד שיתאים לו. ערכת הטעימה הזוגית, הכוללת 4 בקבוקוני וויסקי שונים המיוצרים במזקקה: קלאסיק, אלמנטס שרי, אלמנטס מעושן ואלמנטס חבית יין אדום, ושניים עשר פרלינים מארבעה סוגים שונים, תגיע, בתוך קופסה כמובן, אל בתי המשתתפים והטעימה עצמה תתקיים בזום. הסדנה תתקיים ביום שני, 11/1/20 בשעה 21:00. פרטים נוספים והזמנות, באתר ובדף הפייסבוק של Milk & Honey. המחיר: 259 שקלים.

מזקקת Milk & Honey _ וויסקי ושוקולד  (צילום: פייסבוק)
מזקקת Milk & Honey _ וויסקי ושוקולד (צילום: פייסבוק)

חורף של סירה 2021
'חורף של סירה' שמתקיים השנה בפעם החמישית, הוא יוזמה של אשת היין מור ברנשטיין שנועדה לדבריה: 'לשים זרקור על זן הסירה שיש לו כמובן ביטויים מדהימים בצרפת, אך לא פחות מכך ביטויים מעולים בארץ עם מובחנות סגנונית וייננית.' התכניות של מור לחורף הנוכחי כללו אירועי טעימה בשיתוף פעולה עם חנות היין התל אביבית 'בוסר', אבל הסגר תפס אותה באמצע ההכנות. "כך החלטנו לשנות כיוון, לארוז את יינות הסירה שהם הכי מעניינים בעינינו לארגזים ולשלוח אותם הביתה." היא אומרת. 
 
מדי שבוע יארזו מור והשותפים שלה ארגז, שניים או שלושה של בקבוקי סירה ובמקביל יעלו לרשת סיפורים, תמונות ותובנות לגבי היינות והאזורים. אחרי שני ארגזים של יינות סירה מעמק הרון שבצרפת, יתמקד 'חורף של סירה' בעשייה מקומית עם היינות הישראליים שלדעתם של ברנשטיין ואנשי 'בוסר': "מביאים את הזן הזה לבמה באופן מרתק" כל הפרטים באתר www.bosser.co.il, ובדף הפייסבוק - Winter of Syrah.

מור ברנשטיין - בוסר - חורף של סירה  (צילום: באדיבות המצולמים)
מור ברנשטיין - בוסר - חורף של סירה (צילום: באדיבות המצולמים)
מלך היין 
זכיות של יינות ישראלים בציונים גבוהים בתחרויות יין בינלאומיות, הן כבר מזמן לא חדשות ובכל זאת אי אפשר להתעלם מהן. רשימה היינות מקומיים שזכו להערכה מאנשי ביין בעולם ההולכת ומתארכת, תורמת לא רק למכירות של היקבים הזוכים, אלא גם לחיזוק מעמדה של ישראל כיצרנית יין לגיטימית. החודש התבשרנו על זכייה משמחת נוספת. "מלכיה 2016" של יקב תבור, שהמגזין האמריקאי Wine Spectator העניק לו את הציון 91. הציון הגבוה ביותר מבין היינות הישראלים שנסקרו על ידי המגזין בשנת 2020. היין הזוכה נעשה מענבי קברנה סוביניון שגדלו בכרם מלכיה שבגליל העליון והתיישן שנתיים בחביות. יהיו לא מעט אנשים שיסתייגו מהסגנון המרוכז והבשל שלו, אבל אפילו הם יודו שמדובר ביין מאוזן,  איכותי ומרשים. המחיר: כ-190 שקלים.
יקב תבור, מלכיה, קברנה סוביניון 2016 (צילום: יח''צ)
יקב תבור, מלכיה, קברנה סוביניון 2016 (צילום: יח''צ)