בית המשפט במיזורי, ארה"ב קבע כי ליסה מונטגומרי תהיה האישה הראשונה במדינה שתוצא להורג מזה 70 שנה. הפושעת חנקה למוות אישה בהיריון, לפני שהיא חתכה את בטנה, חטפה את התינוקת שהייתה בתוך רחמה וחטפה אותה. היום, בשעה 01:31 (08:31 בשעון ישראל), מונטגומרי הוצאה להורג על ידי זריקה קטלנית בבית הסוהר באינדיאנה, שם הייתה כלואה במשך 12 השנים האחרונות. 

ליסה מונטגומרי, האישה הראשונה שתוצא להורג בארה"ב אחרי 70 שנה (צילום: רויטרס)

מונטגומרי, בת ה-43, נמצאה אשמה ברצח של הצעירה בת ה-23, בובי ג'ו סטינט, וחטיפת התינוקת שלה מתוך רחמה, באירוע שהתרחש בשנת 2004. למרבה המזל, התינוקת נותרה בחיים והיום היא נערה בת 16, שחיה יחד עם אביה. אחרי שההוצאה להורג נקבעה ל-8 בדצמבר, גזר הדין נדחה, לאחר ששלושת עורכי דינה חלו בנגיף הקורונה. אחרי שהוחלט כי מונטגומרי תוצא להורג אתמול ( 12 בינואר), דקות ספורות לפני גזר הדין, הוגש ערעור נוסף שדחה שוב את מותה של הפושעת. לבסוף, אחרי כל הדחיות והערעורים, היא הוצאה להורג הלילה באופן סופי.

כמו כן, מונטגומרי היא האישה הראשונה שתוצא להורג מאז 1953. על פי דבריו של נשיא ארה"ב המכהן, דונלד טראמפ, עד תום הקדנציה שלו צפויים לצאת להורג עוד כארבעה פושעים. אך עם זאת, ייתכן ומונטגומרי גם תהיה האישה האחרונה, כיוון שהנשיא הנבחר, ג'ו ביידן, הצהיר כי הוא מתכוון לפעול לביטול עונשי המוות במדינה בעתיד.