רומן זדורוב, שהורשע ברצח תאיר ראדה ז"ל, ביטל את התביעה שהגיש לבית המשפט תביעת לשון הרע על סך של 200 אלף שקלים נגד אשת התקשורת יוצאת "האח הגדול" אורטל בן דיין ושני אזרחים נוספים, שלטענתו הכפישו אותו בפייסבוק. לטענתו, השלושה גרמו לו "רצח אופי", זאת, "מבלי להציג ראייה כלשהיא לנכונות הפרסומים". בתביעה נטען כי השלושה טוענים כי זדורוב, המרצה עונש של מאסר עולם, ביצע פשעים נוספים באשר בגינם לא הורשע במסגרת ההליך המשפטי.

"התביעה נמחקה עוד לפני שהספקנו לאסוף ראיות פורנזיות לקלישותה. התובע מחק אותה מיוזמתו, רגע אחרי שפרסם אותה בכלי התקשורת", אמר עו"ד רון לוונטל שייצג את אורטל בן דיין. "טרם הספקנו, אורטל בן דיין ואנוכי, ללקט ראיות פורנזיות המעידות כי תביעת הדיבה הזו הינה מגוחכת, אבסורדית ודינה להימחק, רץ התובע בעצמו למחוק אותה, ובצדק. אורטל תמשיך לנהל את הפורום שלה ולאחוז בדעתה לפיה רומן זדורוב הוא רוצח מנוול, דעה שאליה הגיעו גם שופטי בית המשפט העליון".

אורטל בן דיין (צילום: יח''צ)
אורטל בן דיין (צילום: יח''צ)

התביעה שבוטלה הוגשה על ידי עורכת הדין לינת ששונוב כנגד בן דיין שפתחה ברשת החברתית דף הנקרא "רומן זדורוב רוצח", וכנגד שני נתבעים נוספים כאמור, אשר לטענת זדורוב מובילים נגדו מסע הסתה ומייחסים לו האשמות שאין בהן אמת כמו סחיטה באיומים ברצח, סחר בסמים ואף משייכים אותו לארגון פשיעה עולמי.

מכתב התביעה עולה כי אולגה, רעייתו של זדורוב, מעדכנת אותו "אודות מילים קשות המוטחות בו בהקשרים של מעשים אחרים אשר מעולם לא נעשו על ידו וכך, הוא מוצא את עצמו פעם אחר פעם עומד בפני שוקת שבורה ואינו מוצא את נפשו מרוב צער, למשמע אותה מסכת ההסתה וההכפשה של אותם האנשים הפוגעים בו בזדון ולכל הפחות אדישים לפגיעה הקשה בו כתוצאה ממעשיהם, בשל העובדה שאין באפשרותו להתגונן", וכעת הוא מעוניין, כי "צדקת דרכו תצא לאור", ועל חלק, "מנהל הליכים מתמשכים ומבקש כי סיפורי בדיה המושמעים כנגדו ופוגעים אף בבני משפחתו ובהם בנו בן ה-14, יעברו מן העולם".

לטענת זדורוב הפרסומים וההכפשות מופצים בידיעה כי הוא שוהה במאסר ואין באפשרותו לדעת עליהם, להתגונן או להגיב במועד בו הופצו. זאת, תוך "התעלמותם או אדישותם לפגיעה הקשה הצפויה לו ולבני משפחתו, בהם בנו בן ה־14 תלמיד בית ספר, אשר נחשף לפרסומים אלו ונאלץ להתמודד מול תלמידי בית הספר, עם שקרים המומצאים על אביו חדשות לבקרים".

עוד נטען בכתב התביעה, כי הנתבעים עושים זאת במטרה להשפיע על הציבור ובית המשפט במסגרת הבקשה לדיון חוזר שהגיש זדורוב לבית המשפט העליון. "פרסומים הנעשים על ידי שניים מהנתבעים אשר מייחסים לו מעשים חמורים מאין כמותם לתובע, נעשים בזדון וכאסטרטגיה פסולה שתכליתה להשפיע על הליך דיוני בעצם 'חשיפת אישיותו' וסיפורים שמנסים להדביק לתובע בזדון ובידיעה שאין בהם ולו בדל של אמת, זאת בכדי להשפיע על דעת הציבור וכבוד השופט הנכבד חנן מלצר, הדן בבקשת התובע למשפט חוזר, אשר טרם הוכרעה".

חנן מלצר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חנן מלצר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בנוסף צוין, כי שמו וכבודו של זדורוב "חשובים לו בעיקר בעת הזו", לאור העובדה כי האחרון "ממתין להחלטה בבקשתו למשפט חוזר, ולא בכדי מפרסמים הנתבעים בעיקר בתקופה זו פרסומי לשון הרע בדויים שמטרתם לשבור את רוחו, לפגוע בתמיכה לה זוכה התובע בקרב הציבור ולהותיר רושם שגוי ולחץ תקשורתי לקראת ההחלטה בבקשה".

עורכת הדין לינת ששונוב מסרה כי "לאחר תקופה ארוכה שבה מפורסמת כנגדו מסכת פרסומי לשון הרע שקריים המייחסים לו עברות, מבין החמורות בדין העונשין, היום הוגשה תביעת לשון הרע על סך של מאות אלפי שקלים כנגד מנהלת קבוצת הפייסבוק 'רומן זדורוב רוצח' וכנגד שני כותבים נוספים אשר האשימו אותו בעבירות קשות של סחר בסמים וסחיטה באיומים".

עו''ד לינת ששונוב (צילום: גל שון)
עו''ד לינת ששונוב (צילום: גל שון)

עוד נמסר, כי "בכתב התביעה מפרט זדורוב את הפרסומים השקריים הקשים שנכתבו נגדו והוא מגיש תביעתו זו בכדי לטהר את שמו ולו במעט מהאנשים שמנסים לפגוע בו ולנצל את מצבו כדי להניב פירות כאלו ואחרים לטובתם האישית, מבלי שקיים ולו בדל של אמת או אחיזה במציאות בדברי הכזב אשר מפרסמים כנגדו חדשות לבקרים".

רון לוינטל, עורך דינה של אורטל בן דיין, מסר כי "מדובר בתביעת סרק, שבה רוצח מורשע בפסק דין חלוט של בית המשפט העליון טוען כי יש לשון הרע באמירה כי הוא רוצח מנוול. מדובר בדעה בעניין ציבורי מובהק, ולמעשה, בתביעת השתקה מזן מקורי וחדשני - המורשע ברצח מבקש לטעון כי פוגעים 'בשמו הטוב'. אם לא היה מדובר ברצח מתועב, היה מקום להעריך את ההומור העצמי. בן דיין עמדה בדרישות החוק כשהסירה פרסום שלא היא הייתה אחראית עליו, מיד עם קבלת הפניה. על כן, סביר כי התביעה תידחה. אך ככל שזו תתנהל, נשמח לחקור את מר זדורוב ויש לנו הרבה מאוד שאלות לשאול אותו על הפרשה בה הורשע. חלף קצת זמן מאז נחקר, והצטברו הרבה דברים לענות עליהם".

מעורכת הדין לינת ששונוב נמסר כי "מחקנו כרגע את התביעה היות שהיא הניבה פרי וצלחה, הנתבע שפירסם את הפרסומים השקריים, פנה והודה כי בדה את האישומים כנגד מרשי והתנצל בפומבי. מאחר שרומן אינו איש של מדור הוא סלח לנתבע הנ"ל. באשר ליתר הנתבעים ייתכן שבעתיד נחדש את התביעה. יודגש כי התביעה הינה בגין ייחוס אישומים שקריים לרומן, מעשים שלא ביצע ואין שום קשר להרשעתו ולא על כך התביעה אלא על עצם העובדה שמגיע למרשי שלא ייחסו לו מעשים שאינו ביצע בלא שום קשר לאמירה "רוצח" ואל להטעות ולשים דגש על האמירה הזו כשלמעשה התביעה לא כללה את האמירה הנ"ל אף לא פעם אחת ולא זו כלל לא הייתה מהותה".