ח"כ עפר שלח, יו"ר מפלגת "תנופה", שוחח היום עם אריה אלדד וניסים משעל ב-103FM וסיפק תשובה ברורה לגבי התמודדותו בפריימריז של מפלגת העבודה. הוא דיבר על המשך דרכו הפוליטית, על החיבורים העתידיים שהוא מצפה לקחת בהם חלק והסביר כיצד ניתן להחזיר את מצביעי השמאל לבית האידיאולוגי שלהם. 

 

מה אתה אומר על מפלגת העבודה? האם תשקול לרוץ שם?
"לא, יש לי מפלגה משלי שתשאף לחיבורים יכול להיות גם עם העבודה אך לא ארוץ ברשימה שלה".

אולי אם תתחברו יהיה לזה סיכוי גדול יותר?
"בהחלט יכול לבוא בחשבון חיבור. מפלגת העבודה לצערי מצויה בפלונטר מתמשך, ולכן צריך לראות מי ייבחר שם. בסופו של דבר, מכיוון שיצאתי לדרך מתוך אמירה שחייבת להיות שמאלית ברורה, לא מתחמקת, לא מהמהמת תחת סיסמאות שדוגלת במהלך מדיני שיוויון ותוכנית כלכלית חדשה".

זה נשמע מרצ.
"לא, מתחברת לכך מסוגלות פוליטית. מול סער ואלקין באותה ממשלה צריך ייצוג לעמדה מאוד בהירה. אנו בשלב מאוד מוקדם, ומנדטים עפים מפה לשם. יש צונאמי במחנה שלנו ולאנשים אין איפה לעצור, הם לא רואים אלטרנטיבה אידאולוגית שגם תהיה בתוך הממשלה הבאה. כשזה יהיה בהיר, יש מספיק אנשים שזה מה שהם רוצים. בגלל זמן כה רב של מפלגות שהתלכדו סביב האמירה רק לא ביבי, בהתחלה הלכו לבנט ועכשיו הולכים לסער. יש עתיד כמו שהייתה לא הייתה סכר בפני הקולות האלה. הגעתי למסקנה שצריך להקים מסגרת חדשה כדי לנסות לשנות את התמונה הזאת".