משרד הבריאות עדכן הערב (ראשון) את נתוני הקורונה העדכניים במדינת ישראל, לפיהם יש 48,366 חולי קורונה פעילים במדינה, מתוכם 4,141 אובחנו כחולים ביממה האחרונה. ב-24 השעות האחרונות נערכו ברחבי ישראל 76,916 בדיקות לגילוי הנגיף, מתוכם 5.5% חזרו חיוביות. לפי הנתונים העדכניים, בישראל ישנם 761 חולים במצב קשה, מתוכם 209 מונשמים. כמו כן, מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 3,412 בני אדם לאחר שנדבקו בנגיף.

לפי הודעת משרד הבריאות, שבעה מהנדבקים התגלו כחולים במוטצית הנגיף שהתגלתה בבריטניה, ככל הידוע בשלב זה, אף אחד מהנדבקים במוטציה לא שב מחו''ל, וככל הנראה נדבקו בישראל. עד כה התגלו בישראל 30 מקרים של המוטציה, רק שישה מתוכם היו כאלו שידוע כי נדבקו מחוץ לישראל.

התור במתחם חיסוני הקורונה ארנה ירושלים. צילום: מרק ישראל סלם

ממונה הקורונה בחברה החרדית, אלוף במיל' רוני נומה אמר היום בתדרוך לתקשורת כי "הלחץ הפוליטי משפיע על חוסר האכיפה, מי שאומר שלא, חוטא לאמת". לדבריו, התחלואה במגזר החרדי נמצאת כעת תחת שליטה, אך למרות זאת, כרבע מהמאומתים לנגיף הם מהחברה החרדית.

נומה טען כי רק כ-500 מתוך 40 אלף תלמידי הישיבות אובחנו כחיוביים לקורונה, וכי התוצאות הגיעו מאוחר, רק כארבעה ימים לאחר ביצוע הבדיקות, מכיוון שהן היו במקום נמוך בסדר העדיפויות. "אלו צעירים בקפסולות שמבודדים מהקהילה ולכן העדיפות פחותה כשיש עומס על מערך הבדיקות", אמר הממונה.

קורונה - חרדים עוטים מסכה, ארכיון (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
קורונה - חרדים עוטים מסכה, ארכיון (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

האלוף במיל' הציג את הנתונים העדכניים בחברה החרדית והסביר כי 15% מהמאומתים ביממה האחרונה הם מהחברה החרדית. "רואים איך החלק של החרדים בתחלואה הולך וגדל. מתוך 18 מקרים של המוטציה, 13 מהחברה החרדית, וממתינים לעוד כ-400 בדיקות", ציין נומה.

"רק 85 מהמאושפזים שייכים לחברה החרדית", המשיך הממונה שטען כי המספר נובע מכמות אשפוזי הבית בחברה החרדית. נומה סיכם ואמר כי 11% מהנפטרים מהמגפה שייכים לחברה החרדית.

 בתוך כך, הערב הודיע משרד הבריאות כי שבעה מקרים חדשים של "המוטציה הבריטית" אובחנו בישראל. הנדבקים החדשים מגיעים מירושלים, גבעת זאב ובני ברק, ועל פי ההערכות הם נדבקו בישראל. בסך הכל אובחנו בישראל 330 מקרים של הידבקות במוטציה, תוך שנקבע בוודאות כי רק שישה מהם נדבקים בחו"ל.