אווירה קשה שורה בימים אלו בקרב שוטרים וקציני משטרה, בהיעדר הודעת גינוי מצד נציגי ציבור בכלל והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה בפרט לנוכח אירועי התקיפה שחווים שוטרים במהלך השבועיים האחרונים, במסגרת הפגנות המחאה של נערי הגבעות. שבעה שוטרים נפצעו מיידוי אבנים והשלכת חפצים לעבר השוטרים בהפגנות השונות, אולם איש לא הביע מורת רוח על הפגיעה באלו שלכאורה אמורים להגן על ביטחון האזרחים.

הפגנה בירושלים במחאה על התאונה בה נהרג הנער אהוביה סנדק ז"ל. צילום: דוברות המשטרה

"יש כאן תחושת הפקרות והפקרה. מצד אחד נדמה שמדובר באנרכיה, בטרור ברחובות, דמם של השוטרים הותר וברגל גסה רומסים את זרוע האכיפה של המדינה. מצד שני , למרות האירועים הקשים הפציעה של השוטרים לא נשמעה אפילו מילת גינוי אחת. איש מנבחרי הציבור לא הוציא הגה מפיו, אף לא אחד, גם לא השר האמון על הארגון שאנחנו חלק ממנו" אומרים שוטרים וקצינים במשטרה.

עוד מוסיפים גורמים במשטרה כי "אנחנו מרחמים מרחוק על שוטרי מחוז ירושלים שנמצאים בעין הסערה וסופגים מתקפה קשה ואין להם יכולת להגיב כי אחרת ירמסו אותם בכל מקום אפשריים והם כמובן יעמדו לדין ויהפכו לשק חבטות. אנחנו לא נכנסים לעניין האירוע הקשה בבנימין ועל מותו של הנער אהוביה סנדק - יש חקירה והיא מתנהלת ושם יתבהרו הפרטים, אולם להפוך את המקרה להרשאה לתקוף שוטרים, לפגוע בהם וליידות לעברם אבנים כאילו היינו לשונאי הציבור זה בלתי נתפס. הכי גרוע שאף אחד לא הקים עדיין קול זעקה, אף אחד לא מתח ביקורת, איש לא יצא להגן עליהם ועלינו כי היום זה הם ומחר זה אנחנו".

מתוך מחאת מפגיני הימין על מותו של אהוביה סנדק (צילום: משטרת ישראל)
מתוך מחאת מפגיני הימין על מותו של אהוביה סנדק (צילום: משטרת ישראל)
השוטר שנפגע מאבן במהלך המחאה (צילום: דוברות המשטרה)
השוטר שנפגע מאבן במהלך המחאה (צילום: דוברות המשטרה)

בציון בטוויטר מלפני מספר ימים הביע אוחנה את מורת רוחו ממפגני האלימות באירועי המחאה. "גם אם יש למישהו ביקורת (גם לי יש, אני פועל כדי לתקן) אל תדרדרו לאנרכיה, אל תפגעו בשוטרים! המשטרה יוצאת לדרך חדשה, בפיקוד חדש. לא תהיה סלחנות לאלימות נגד שוטרים ומצד שוטרים".