כוחות צה״ל ושב"כ עצרו הלילה (ראשון) בכפר דיר ניזאם מספר חשודים בביצוע פיגוע יידוי האבנים שהתרחש מוקדם יותר היום, במהלכו נפצעה רבקה טייטל באורח קשה בראשה לאחר שאבן הושלכה לעבר מכוניתה. האירוע התרחש בכביש 465, סמוך לכניסה ליישוב חלמיש. רבקה נשואה לג'ק טייטל, המרצה שני מאסרי עולם ועוד 30 שנה על רצח שני פלסטינים ועבירות נוספות. החשודים הועברו לחקירת שב״כ.

בתוך כך ממשיכים לוחמי צה״ל בפעילות במרחב ובכפר עד להשלמת המצוד והחקירה וכן מתקיימות חסימות במרחב.

דובר צה"ל מסר מוקדם יותר הערב כי התנהל מרדף אחר חשודים בהשלכת האבנים ומתבצעים תחקורים בכפר. בכלי התקשורת הפלסטיניים פורסם כי כוח צה"ל כיתר את הכפר ומבצע בו מעצרים. על פי אותם דיווחים, עד כה נעצרו לפחות 15 בני אדם בחשד למעורבות במעשה.

דסי פפרמן ושרה אביטן, אחיותיה של רבקה, מסרו הצהרה לתקשורת לאחר שביקרו אותה בבית החולים "שיבא" בתל השומר ואמרו: "זו הפעם השניה שהמשפחה שלנו נפגעת מטרור, משה בעלה של שרה נפצע לפני 12 בפיגוע ירי והתעוור כתוצאה מכך ועד היום הוא מוגדר 100% נכה. אנחנו נוהגים לחשוב שאבנים זה בקטנה אבל זה יכול להיות מסוכן יותר מירי. רבקה סובלת מפגיעת ראש ויותר מזה כרגע אנחנו לא יודעים - אנחנו מחכים לרופאים שיעדכנו אותנו ויגידו לנו מה לעשות. ביישוב עוזרים עם הילדים ואנחנו ממוקדים רק בלעזור לה ולהתפלל. שניים מהילדים היו איתה, הם בני 11 ו-15 והם מטופלים כעת".

15 נעצרו. פעילות כוחות צה״ל בכפר דיר ניזאם (צילום: דובר צה''ל)
15 נעצרו. פעילות כוחות צה״ל בכפר דיר ניזאם (צילום: דובר צה''ל)

בתשובה לשאלה בעניין ג'ק טייטל השיבו השתיים כי הן "לא יודעות אם הוא צפוי להגיע, אך יודעות שהוא מעודכן", והוסיפו: "ברור לנו שזה היה מקרי לחלוטין ולא מדובר בפעולת נקם, מספיק להם שאנחנו יהודים".