"לא רק שהענן מאפשר חוויה עשירה יותר במשחקים שלנו, הוא גם משנה באופן מהותי את הדרך שבה אנו חושבים על הפצה. אנחנו מתקדמים במהירות רבה לעולם שבו סטרימינג של משחקים יאפשר לשחקנים לקחת את ספריית המשחקים לכל מקום שבו יש להם חיבור אינטרנט, דבר שלדעתנו ישנה את עולם המשחקים בעתיד", אומר ל"מעריב" אריק מורלס, מנהל תחום הגיימינג של אמזון ווב סרוויס AWS באזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה.

מורלס מספר על השירותים שפיתחה החברה בעולמות הגיימינג: "AWS Game Tech עובד היום אצל יותר מ־90% מחברות הגיימינג המובילות בעולם. אנחנו פיתחנו יותר מ־175 שירותים המסייעים למפתחים, ללא קשר לתעשייה שבה הם נמצאים, לפתח אפליקציות מצוינות.
"עבור מפתחי משחקים יש לנו שירותים כמו Amazon GameLift, המסייעים למפתחים לארח בקלות משחקים מרובי משתתפים וללא צורך בניהול תשתית כלשהי", הוסיף.

אריק מורלס (צילום: יחצ)
אריק מורלס (צילום: יחצ)


"יש לנו גם את השירות Amazon Sagemaker, המאפשר למפתחים לפתח ולאמן בקלות מודלים של Machine Learning. הפתרון הזה עוזר לזהות, בין היתר, רמאים או הונאות. דוגמv טובה לכך היא חברת Rovio, שהצליחה להפוך חלקים מתהליך בקרת האיכות לאוטומטיים בסביבת עבודה של Machine Learning באמזון ווב סרוויס AWS עבור Angry Birds Dream Blast.

"יש לנו גם אפשרויות רבות לניהול מסדי נתונים - כמו Amazon Aurora - המיועדים להריץ בקלות מסדי נתונים תואמים עם יכולות הרחבה טובות יותר ועמידות טובה יותר בפני תקלות בהשוואה למסד נתונים העובד באופן עצמאי. לדוגמא, חברת פוקימון, אשר הייתה מסוגלת לחסוך 80 אלף דולר בחודש על ידי העברת Pokémon Trainer Club ו-300 מיליון המשתמשים שלו ממסד נתונים NoSQL של ספק צד שלישי ל-Amazon Aurora, Amazon DynamoDB ו-Amazon ElastiCache, אשר מספקים תפוקה מהירה יותר ואפס זמן השבתה.

"לאמזון ווב סרוויס AWS יש שירותים המתאימים לכל מקרה טכנולוגי שניתן לעלות על הדעת. אנחנו השותפים הטכנולוגיים האידיאליים למפתחי משחקים, גם בגלל הפריסה הגיאוגרפית שלנו וגם בגלל עומק וההיצע של השירותים שאנחנו מציעים".

נוסף להזרמת משחקים, מורלס מאמין שהענן ישנה את הדרך שבה יוצרים משחקים. "דוגמה מוצלחת לכך היא בחברת Quantic Dream. בשיאו של הגל הראשון של הקורונה החברה בחרה להעביר את מחלקות העיצוב והפיתוח שלה לשירותי אמזון ווב סרוויס AWS, כדי להבטיח שהאומנים בחברה יוכלו להישאר פרודוקטיביים בזמן שהם עובדים מהבית. היתרון הנוסף במצב הזה, הוא ש-Quantic Dream היו יכולים לחפש כישרונות במקומות נוספים בעולם, מכיוון שהם לא היו מוגבלים לתחנות העבודה שלהן הממוקמות בפריז. מכיוון שלאמזון ווב סרוויס AWS יש גישה למשאבים עצומים של כוח מחשוב ואחסון, המפתחים היו יכולים לפתח במהירות רבה יותר משחקים מורכבים ומסעירים באמצעות אמזון ווב סרוויס AWS.

"רוב המשחקים היום משתמשים בענן", מדגיש מורלס את השינוי שעברה התעשייה, "בין אם מדובר בשידוכים ובאירוח של משחק מרובה משתתפים ובין אם לצורך זיהוי חריגות, הונאה או ניתוח ואבטחת איכות. עבור סטרימינג של משחקים, אני חושב שאנחנו עדיין בימים הראשונים. מניסיוני האישי, משחקים לשחקן יחיד מספקים חוויה מצוינת במיוחד עבור שירותי סטרימינג בענן כמו Amazon Luna. אני חוויתי חוויה נהדרת במשחקים מרובי משתתפים בפלטפורמות אחרות, אם כי תמיד נראה כי יש מקום להתנסות ולשיפור.


הוא מוסיף כי המקום שבו חוויית הסטרימינג בענן יכולה ליצור בידול באמצעות החוויה בענן היא באירוח של סביבות מרובות משתתפים מסיביות שאין דרך מעשית וחישובית לביצוע שלהן בשרתים פיזיים בדאטה סנטר בניהול עצמי. "הפריסה העולמית של אמזון ווב סרוויס AWS מבטיחה שמפתחים יכולים לפתח עם תמיכה באזורים מכל העולם", הדגיש, "מינוף של סדרות G4 של אמזון ווב סרוויס AWS גם מסייע למפתחים לפתח כותרים גרפיים מרשימים עם יכולות מעקב (ray tracing) ושמירה על הגמישות בקלות שדרוגי משפחת instance בכל פעם שאמזון ווב סרוויס AWS משיקה משפחה חדשה.

"הפריסה העולמית של אמזון ווב סרוויס AWS מבטיחה שמפתחים יכולים לפתח עם תמיכה ב-Regions מכל העולם. כרגע יש לנו 24 Regions מכל העולם ובגלל שאמזון ווב סרוויס AWS תמיד מרחיבה את הפריסה הגיאוגרפית שלה, מפתחים יכולים להיות רגועים בידיעה שהם סומכים על אמזון ווב סרוויס AWS, אשר כל הזמן מתקרבת לשחקנים שלהם. למעשה, כבר הכרזנו על Regions חדשים בג'קרטה, אוסקה וספרד".