פלטפורמת Classi מבית קבוצת דראקו היא מערכת חדשנית ללמידה מרחוק שנוצרה מתוך הצורך בשיטה חדשה לכל מסגרות החינוך, שתאפשר למידה משמעותית מרחוק במהלך שהייה ממושכת בבית. 

בהתבסס על כך שבכל בית בישראל יש כשלושה ממירים בממוצע, אפשר להפוך כל טלוויזיה למערכת למידה מרחוק באמצעות שימוש בפלטפורמת קלאסי. קלאסי מאפשרת כבר היום לכל ממיר אנדרואיד לשמש ללמידה או לעבודה מרחוק באופן פשוט מאוד. ממש כמו לראות סדרה בנטפליקס: לוחצים - בוחרים - צופים. 

למידה מרחוק (צילום: חן לאופולד, פלאש 90)
למידה מרחוק (צילום: חן לאופולד, פלאש 90)


ממיר אנדרואיד קיים בכמות נכבדה של בתים בישראל, בהם בכאלו של לקוחות סלקום, יס פרטנר. למי שאין בידם ממיר כזה, אפשר לרכוש אותו בתשלום חד־פעמי של 200־250 שקל לממיר. מלבד לממיר, ההתחברות דורשת גם את האפליקציה, חיבור למצלמה, מקלדת ועכב לממיר. קלאסי מייצר עבור התלמידים מערכת שעות מסודרת ומרכזת את כל הלינקים במקום אחד, לפי השעות שנקבעו בידי מחנכת הכיתה. מצד המורים, כל מה שהם צריכים לעשות הוא להזין את הלינקים למערכי השיעור השונים, ואלו מסונכרנים אוטומטית למערכת קלאסי.

בימים אלו חברת דראקו מסיימת פיילוט מוצלח במיוחד בחטיבת הביניים בבית הספר "להיימן" בדימונה. הפיילוט זכה להצלחה יוצאת דופן בקרב סגל ההוראה, הרשות המקומית, התלמידים וההורים. ראש העירייה הבטיח להטמיע את קלאסי בקרב מאות תלמידים בבתי הספר השונים בעיר, ויפעל בכל פורום אפשרי מטעם השלטון המקומי כדי לקדם את הטמעתה של הפלטפורמה בישראל. מנכ"ל קבוצת דראקו גלעד נתיב: "אנו מתרגשים לספק פתרון אמיתי וזמין למאות אלפי תלמידים שנאלצים ללמוד מהבית. בעזרת קלאסי כל תלמיד יכול ללמוד בתנאים שווים מהבית, להיות מרוכז בלימודים ולשמור על קשר עם בית הספר וצוות המורים".