יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, צפוי להציג היום (שני) מועמדת חדשה לרשימת המפלגה לכנסת, ג'ידא רינאווי זועבי. היא תשובץ במקום הרביעי ברשימה. מדובר בפעילה חברתית מנצרת, ששימשה כמנכ"לית המייסדת של מרכז אינג'אז לקידום השלטון המקומי בחברה הערבית, וכיום, היא מנכ"לית אגודת הידידים של ביה"ח פדה-פוריה. בנוסף, היא נבחרה לאחת מ-50 הנשים המובילות במשק הישראלי.

הורוביץ, יביא בהמשך השבוע לאישור ועידת מרצ את שיבוצה של רינאווי-זועבי, שצפויה להשתלב ברשימה במקומו של ח"כ לשעבר אילן גלאון, לאחר שהחליט שלא להתמודד במערכת הבחירות הזו. כמו כן, שאר המועמדים ברשימה יישארו במקומם.

רינאווי-זועבי, מכהנת בחבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית, במועצת המנהלים של מכללת רופין בנתניה, ובמועצת המנהלים של בית איזי שפירא. בעבר הייתה עמיתה במכון הרטמן בירושלים, חברה בוועדה הכלכלית הממשלתית לגמלאות נשים, חברה בשולחן העגול של ראש הממשלה להכנה לשעת חירום לאומית, חברה במועצת המנהלים של קרן מרים למאבק בסרטן ומנטורית בתוכנית הסטודנטים של קרן רוטשילד.

בשנת 2015 היא הייתה האישה הערבייה הראשונה שזכתה בפרס "ממשל תקין בישראל" מטעם התנועה לאיכות השלטון  וב-2018 מגזין "פורבס ישראל" בחר בה כאחת מ-50 הנשים המובילות במשק הישראלי.

חברי מפלגת מרצ בהפגנה בבאר שבע (צילום: ללא)
חברי מפלגת מרצ בהפגנה בבאר שבע (צילום: ללא)

באמצעות שריון מקומה, הדבר יבטיח ייצוג של שני מועמדים ערבים בחמישייה הראשונה ברשימת המפלגה, ושלושה בעשיריה הראשונה, כמו גם ייצוג שיוויוני מלא של 50% גברים ו-50% נשים בעשירייה הראשונה. בהמשך, תמסור זועבי באירוע הצהרה ראשונה לתקשורת, במסגרת תענה על שאלות. במעמד זה, ייקחו חלק יו"ר סיעת מרצ ח"כ תמר זנדברג, ח״כ יאיר גולן, וח״כ לשעבר עיסאווי פריג׳.

עם הודעתו על הצטרפותה, אמר הורוביץ: "ג׳ידא היא שילוב של מנהיגות נשית וערבית ותוספת כוח משמעותית למרצ, בציבור הערבי ובציבור הכללי בישראל. הצירוף של ג'ידא לרשימה יאפשר לנו להבטיח ייצוג נשי שיוויוני ברשימה, לחזק את השותפות היהודית-ערבית, ולהציג פנים חדשות. ג'ידא מביאה עמה תפיסת עולם מגובשת וגם ניסיון מעשי עשיר בקידום ענייני החברה הערבית מתוך החברה האזרחית וכן בעבודה מול משרדי הממשלה.

"רק על מרצ אפשר לסמוך. אחרים מדברים, מרצ עושה: מרצ תהיה המפלגה היחידה בבחירות הללו שתציג נבחרת מגוונת כזו: שלושה מועמדים מהחברה הערבית בעשירייה, יחד עם שיוויון מגדרי מלא. זו רשימה מעולה, המשקפת היטב את רוחה ומטרותיה של מרצ, והיא תאפשר לנו להתמודד עם האתגרים המשמעותיים שעומדים בפנינו", הוסיף.