השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, שוחח הבוקר (שני) עם ינון מגל ויריב אופנהיימר ב-103FM על גל האלימות במדינה, פרשת אהוביה סנדק, מערכת הבחירות ועתידו הפוליטי.

דברי השר אוחנה במליאה, קרדיט: ערוץ כנסת

מה יהיה עם חוסר המשילות של מדינת ישראל בצפון, בדרום, בלוד?
"אני חושב שיש הרבה משימות לפתחו של המפכ"ל החדש, הוא יודע זאת. מי שמצפה שהכול ייפתר מהיום למחר כמובן לא יזכה לכך".

אני לא שומע אותך מדבר על ניידת המשטרה ההפוכה, שוטרים פצועים, אתמול גורם ביטחוני בכיר הזהיר מרצח שיגיע מכיוון נערי הגבעות או הזוועות.
"זה מטריד אותי. שוחחתי על כך עם מ"מ המפכ"ל, שנכנס לתפקידו רק ביום שישי. אני מאוד מוטרד מהאלימות, אני קורא לציבור, לכל הציבור דרך אגב, זה בסדר גמור להפגין ולהביע מחאה נגד נושאים כאלה ואחרים, אבל חס וחלילה, לאלימות לא תהיה סלחנות".

הביקור שלך אצל הורי אהוביה סנדק מתדלק את האלימות?
"אני לא מכיר שמשפחת סנדק הפכה ניידות משטרה, אז מה המסר הכפול כאן?".

נחשד בזריקת אבנים, ברח מכוחות משטרה, לא זכור לי שביקרת חשודים בזריקת אבנים שהם לא יהודים, ואתה לא נותן גיבוי למשטרה, אתה נפגש עם המשפחה שבאה בטענות למשטרה?
"יש פה משפחה שאיבדה את בנה והם נגעו לליבי, הטרגדיה הזאת, שהיא ללא ספק טרגדיה של אובדן של נער בן 17, חייבה אותי מוסרית לגשת לנחם אותם ולהביע את צערי. לגבי המסקנות מה קרה שם, למיטב ידיעתי עוד לא פורסמו כי החקירה עוד נמשכת, יש חקירה של מח"ש ואני כמו כל עם ישראל ממתין בכיליון עיניים לדעת מה באמת קרה שם, ואני מקווה שתיחשף התמונה המלאה ואז נוכל להביע את דעתנו".

אלימות של הנוער.
"אני מאוד מודאג, אני קורא לכולם לא לאלימות מכל סוג שהוא".

הורית למשטרה לפעול בצורה יותר נחרצת?
"המשטרה לא צריכה לחכות להוראות ממני לפעול בנחרצות, היא עושה זאת. כל אימת שיש הפרעה של החוק והסגר המשטרה מטפלת בכך. על פי אופי האלימות שמתעוררת, גם התגובות של המשטרה בהתאם. גם בבלפור נעצרו אנשים וגם בהפגנות של נוער הגבעות"

מצטער שאין פריימריז?
"אני אכבד כל החלטה שיחליטו מוסדות הליכוד. כמובן אני מקווה ומאמין שלו היו פריימריז מצבי היה משתפר, אבל זה לא משנה כהוא זה, כולנו כתנועה נפעל כאיש אחד להצלחת הליכוד, ואני מאמין שכשעם ישראל רואה לנגד עיניו את ההתקדמות של החיסונים, הסכמי השלום, את הפעילות של רה"מ, גם בביטחון, באמת מהזמנים הבטוחים ביותר שהיו, אני חושב שנזכה לאמון רחב מאוד של הציבור".

במידה ולא מגיע המשיח, היית רוצה להיות ראש ממשלה.
"אני חושב שמי שעוסק בשאלה מה יהיה אחרי נתניהו גם מייחל ליום הזה, ואינני מייחל ליום. אני בטוח שהיום הזה יגיע יום אחד, אני רק מציע לחבריי משמאל ומימין לא לעצור את נשימתם עד אז".

אתה חושב שאתה תוכל להיות רה"מ?
"אני חושב שיש לנו ראש ממשלה מצוין, אני אומר את זה בשיא הרצינות ואני מקווה שיישאר איתנו כמה שיותר שנים לטובת מדינת ישראל".

יכול להיות רה"מ הומו?
"באופן עקרוני כן".

תוכל לסגור דיל עם הרבנים?
"הרבה יותר טוב מראש ממשלה שהיה מנכ"ל שלום עכשיו לדוגמה. יש וודאי מחלוקות ביני ובין חבריי החרדים, אבל רב המשותף על המפריד, יש בינינו הרבה הסכמות ואני יודע היטב לעבוד איתם יחד".

מינוי המפכ"ל החדש מאזור נתניהו? ברכה?
"לאחר שהודעתי על המינוי, בהחלט"  .

הוא לא ידע לפני?
"אני אומר בצורה הכי ברורה התשובה היא לא וזה נכון גם למינויים במשרד המשפטים, כשמיניתי לא התייעצתי אלא ראיינתי אנשים, אני עושה את המינויים על פי מה שאני רואה. בהקשר הזה לא נועצתי עם נתניהו, כן עשיתי עבודת מחקר רצינית מאוד כדי לראות את הפעילות של הניצבים המיועדים. שבתאי הביא את החיל לשיאים חדשים ובעזרת השם אני מקווה שיישם את זה במשטרת ישראל הוא האיש המתאים

שריון ערבי ברשימת הליכוד?
"רעיון חיובי בהחלט. צריך לבדוק מיהו האיש, מה הדברים שהוא מביא איתו ובהחלט יש לזה מקום".

הרשימה המשותפת?
"הממשלה לא תשען על קולות המשותפת זה לא קרה ואני לא חושב שצריך לקרות בגלל המחלוקות שיש לנו על היותה של ישראל מדינה ציונית יהודית. בוודאי שסביב נושאים מסוימים למשל נושא מיגור האלימות אין בינינו מחלוקות, יש רצון לשיתוף פעולה".