הרשויות בבריטניה החלו הבוקר (שני) לחסן את תושבי המדינה בפיתוח נגד הקורונה של חברת "אסטרהזנקה" ואוניברסיטת אוקספורד, כאשר ראשון המתחסנים - בריאן פינקר בן ה-82. כמו כן, מנכ"ל החברה הודיע לאחרונה כי החיסון אמור להיות אפקטיבי גם נגד המוטציות השונות של הנגיף.

זאת, בעוד מספר הנדבקים במדינה ממשיך לעלות, והממשלה אינה נוקטת בצעדים משמעותיים למיגור ההתפשטות, כפי שטען שר הבריאות המקומי, מאט הנקוק, שאמר: "מצב התפשטות המגיפה הוא מורכב", והוסיף כי כרגע לא הוחלט בעניין הנחיות נוספות.

הנקוק הוסיף כי סכנת המוטציה החדשה שהתגלתה בדרום אפריקה, היא מסוכנת אף יותר מזו שהתגלתה בבריטניה. "אני מאוד מודאג מכך, זו הסיבה בגינה הקשחנו את ההנחיות הנוגעות לטיסות מדרום אפריקה ואליה. זוהי בעיה קשה, יותר מהנגיף הבריטי שהתגלה", אמר.

הגבול בין צרפת לבריטניה נסגר עקב המוטציה החדשה (צילום: REUTERS/Matthew Childs)
הגבול בין צרפת לבריטניה נסגר עקב המוטציה החדשה (צילום: REUTERS/Matthew Childs)

שר הבריאות אף גונן על ההחלטה לפתוח מחדש את בתי הספר באזורים ספציפיים, חרף שיעור הנדבקים הגבוה. זאת, בגיבוי יועצי בריאות הציבור, ובטענה כי אזורים אלו בטוחים. "זה ברור כי שיעור המורים הנדבקים איננו עולה על זה של יתר האוכלוסייה", הוסיף הנקוק. 

כזכור, מדינת ישראל חתמה בחודש נובמבר על הסכם לרכישת החיסון מהחברה, כאשר בהודעה משותפת מטעם משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות והחברה עצמה, נמסר כי ישראל צפויה לרכוש כעשרה מיליון מנות חיסון. על פי ההסכם, אסטרזנקה תספק לישראל כעשרה מיליון מנות חיסון נגד נגיף הקורונה, המיועדות לכחמישה מיליון אזרחים. החיסון יימכר לישראל במודל ללא רווח בתקופת המגיפה.