העיתונאי ארי שביט עלה השבוע לכותרות כאשר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיתף ברשתות החברתיות קטע בו מכריז שביט בפאנל בערוץ 13 כי מבצע החיסונים הוא "ההישג הישראלי הגדול ביותר". ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, כינה את שביט "הזוי" בעקבות הדברים. הבוקר (שני) שוחח שביט עם ינון מגל ויריב אופנהיימר ב-103FM.

"הרגע המשמעותי מבחינתי היה שאני רואה את אמא שלי מקבלת את החיסון, מערכת קופת החולים מתקשרת אליה, היא באה, אח ערבי מקסים ומסור מטפל בה והיא יוצאת תוך חמש דקות. זה בזמן שמיטב חבריי, עיתונאים באמריקה, מתקשרים ואומרים 'אנחנו יושבים מפוחדים בבתים, אנשים מעל גיל 60, אין לנו חיסון ואין לנו סיכוי לחיסון'. אמא שלי בת ה-91 מקבלת כאחת האדם, כמו מיליון ישראלים אחרים - זו התגלמות הדמוקרטיה הישראלית. פתאום האזרחות הישראלית, שאנחנו בזים לה ומזלזלים בה, יש משמעות שכול אדם בישראל מוגן על ידי מערכת בריאות מדהימה, ועל ידי מערכת ישראלית מדהימה כמו שאף אזרח באף מדינה לא מוגן", אמר שביט.

הבעיה שלי היא החיבור למנהיג הנערץ.
 "נתניהו לא מסתפק בשום דבר, זה שיש עיתונאי שמנסה להיות הוגן כלפיו למרות שלא מסכים איתו בשום דבר זה לא מספיק לו, אז הוא מעוות את דבריי, ואז חברים שלך, שלא מאמינים למילה שביבי אומר לוקחים את הסילוף של ביבי של דבריי, ומשתמשים בו. המשפט שביבי הוציא - אני לא אמרתי אותו, ואח"כ ברק והחברה'... אני אמרתי קודם כל שזה הישג ישראלי מדהים, אני אומר שיש פה פוטנציאל... אם לא יהיו הפתעות לרעה, מאז ששת הימים לא היה לנו ניצחון מוחץ, וזה הפוטנציאל לניצחון המוחץ ביותר במלחמה בקורונה. ואז אני אומר ארבע מילים שלנתניהו מגיע הקרדיט, ואני לגמרי אומר את זה, אבל את עיקר הקרדיט מגיע לאנשי תנועת העבודה שמזלזלים בהם ורומסים אותם".

חיים רמון צייץ היום שמי שהתנגד לרפורמה במערכת הבריאות הייתה מפלגת העבודה וההסתדרות.
"אני מנסה להיות הוגן עם כולם וכתבתי, רמה ראשונה מה שתנועת העבודה בנתה, רמה שנייה מה שחיים רמון, ואני לא חסיד שלו, מה שהוא עשה, וממשלת רבין עשתה מודרניזציה ויצרו את אחת המערכות היעילות בעולם, והכי מגיע קרדיט לכל הצוותים המדהימים. יש לנו בתי חולים מדהימים וקופות החולים מדהימות. מה הקרדיט לנתניהו? תראו איזה יופי של סיפור ישראלי, השמרן נתניהו, שתודה לאל לא הצליח לעשות לנו רפורמת הפרטה בבריאות, הולך למכור לפייזר את המערכת הציבורית של ישראל, אין עוד מערכת כזאת עם אמינות כזאת, מערכת ציבורית שנותנת לכולם שירות בריאות ברמה די גבוהה. לנתניהו מגיע המון קרדיט. אם לא היה המיקוד שלו בדבר הנכון, העקשנות שלו והאנרגיה שלו, הוא שיגע את אנשי פייזר, מכר להם את זה, במשרד הבריאות יש צוות יוצא מן הכלל שהקים את התשתית".

החיסון שלנו פוגע בנו, מעמיד את פייזר בבעיה.
"אתה חושב שמישהו בעולם מסתכל על ערוץ 12? אנחנו בתוך הביצה העלובה שלנו, הם מעניינת אותם הביצה שלנו? בכל העולם עומדים פעורי פה מול ניצחון ישראלי שלא היה כמוהו".

תחכה.
"היו חזקים בחיסונים וסגרים, נתניהו יש לו הבנה אסטרטגית מעולה, אבל הוא מנהל גרוע מאוד. לכן כל תקופת ההתשה של בין לבין, איך פותחים ומתי פותחים והרמזור, נוהל בינוני ומטה, אבל את ההחלטות האסטרטגיות הגדולות קיבלו בצורה המובילה בעולם. בגלל זה אנחנו במקום מעולה בעולם, הודות לאוכלוסייה צעירה, מדינת אי עם מערכת בריאות מעולה. יש כל כך הרבה זמן לביבי לא ביבי ,יש חודשיים לבחירות".

איך אתה מסביר את הפתולוגיה של החמיצות?
"הבעיה הכי גדולה של המרכז-שמאל הישראלי היא שהוא לא פיתח אתוס חיובי, השמאלנים והמרכזיים שכחו מי הם, הם מוכרים סוציאליזם? כל מה שנשאר מהמרכז שמאל ואני אומר את זה בצער רב – הטרגדיה של המרכז-שמאל שהוא נגד ביבי, נגד הכיבוש, נגד המתנחלים, אבל בעד מה אתה? הצורה העלובה שהמרכז-שמאל מגיע לבחירות האלה, זה לא רק בגלל שאין מנהיג, זה כי אין לו דרך, אין עקרונות. איפה הברל החדש? איפה חידשו את תנועת העבודה? התנועה הליברלית הישראלית? לא עשו עבודה חיובית. אם המרכז-שמאל יביא מסר חיובי, שאוהב את עם ישראל, שגאה במדינת ישראל, ולא מתעסק כל הזמן באובססיית ביבי, הוא יביס את ביבי 'ביג טיים'".

כל ההישגים של ביבי זה מדיניות של השמאל.
"יפה, איפה נחשפת הבעיה? המרכז הציוני, מה הטרגדיה שלו? שהוא עכשיו מוכן לתמוך בתומכי סיפוח ובאנשים שהרסו את מערכת המשפט מטעמים אידיאולוגיים רק כי הוא נגד ביבי, איך זה יכול להיות? כשהציבור מחוץ לתל אביב רואה שככה הברנז'ה מתנהגת ולא מביאה מסר חיובי משמעותי".