ח"כ מרב מיכאלי שוחחה היום (שני) עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים ב-103FM על התמודדותה לראשות מפלגת העבודה לאחר שהגישה עתירה נגד החלטת ועידת המפלגה: "אני מודעת לעד כמה שחיקה בדמוקרטיה פנים-מפלגתית, דרמטית לדמוקרטיה הישראלית". היא הוסיפה: "זכותם של חברות וחברי המפלגה לבחור את נציגיהם. אני רוצה להחזיר את חזון המפלגה".

ביהמ"ש פסק לטובת פריימריז ואת מתכוננת בקצב?
"חד משמעית, בפירוש כן. אני שמחה שבאמת הצלחנו להגן על זכותם של החברות והחברים במפלגה, שמזה 30 שנה במפלגת העבודה, זכותם לבחור את הנציגים והנציגות שלהם לכנסת. אני באמת יודעת מניסיון כחברת כנסת, עד כמה השחיקה בדמוקרטיה הפנים מפלגתית, עד כמה העובדה שיש יותר ויותר מפלגות שבסך הכול בן אדם אחד קובע את כל הרשימה, כמה זה דרמטי לאופי הדמוקרטי של מדינת ישראל. זו הזכות של החברות והחברים בגלל זה הם משלמים דמי חבר".

תעברו את אחוז החסימה?
"אפשר לראות שכששמולי-פרץ עומדים בראש זה רחוק מאוד מאחוז החסימה. לכן יש חשיבות כל כך גדולה לקיים פריימריז".

אם תזכי וזה עדיין מדשדש?
"אדוני קטן אמונה וצר לי מאוד על כך. אני אומרת קודם כל – אני מביאה מנהיגות של אמינות ושל אמת שרוצה להחזיר את האמת לפוליטיקה ולמפלגת העבודה, להחזיר את החזון של מפלגת העבודה".

את תביאי ארבעה מנדטים?
"אני קודם כל רוצה לשמור על מפלגת העבודה ולהזמין אליה את הכוחות הנוספים, אני מזמינה את כל מי שרוצה להתמודד. הדרישה שלי היא בעניין לוח הזמנים, שנספיק פריימריז קצר ואפקטיבי לרשימה, אני לא רוצה לעשות דבר לבד, אני לא מאמינה בלעבוד לבד. אני רוצה את כל הכוחות החזקים שנמצאים מחוץ למפלגת העבודה כדי לבנות אותה מחדש".

אם מציעים לך להיות מספר שלוש של חולדאי?
"אני משקיעה כל כך הרבה זמן במאבק על בנייה מחדש של מפלגת העבודה, מה רלוונטית השאלה? אני ניצחתי במאבק המשפטי שלצערי שמולי-פרץ לוקחים לערעור בביהמ"ש העליון, כאילו לא בזבזו מספיק זמן למפלגתה העבודה, זה מה שאני מושקעת בו. אני מאמינה בחשיבותה של הפלטפורמה, מדינת רווחה שדואגת לאזרחיות ולאזרחים, אני רואה בנות ובני אדם בלי קשר לסקטור, לצבע, למוצא. זה מה שאני מאמינה שצריך לחזור להיות בפוליטיקה במדינה".

חה''כ איציק שמולי  (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
חה''כ איציק שמולי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

אפשר לעבור נושא לקהילה? איציק שמולי כותב אתמול בערב אחרי שהתראיינת בחדשות 12. 'הזיה חולנית ופרועה'. מסירה חסינות?
"אילו איציק שמולי היה מאזין לפני, הוא היה רואה שלא הזכרתי אף אחד. בהקשר הזה אמרתי שלא צריך להיות משהו שעובד בכנסת, כדי לזהות את המופרכות והשקריות של התביעה, ולא צריך להיות פרשן פוליטי כדי להבין שהתזמון של התביעה איננו מקרי. זה כל מה שאמרתי, לא ברור לי למה איציק שמולי קופץ". 

איך מפלגת העבודה נראית, אין חשבון נפש?
"הם טעו וכולם משלמים ומשלמות את המחיר של הטעות שלהם. הם טעו ונכשלו שלוש פעמים בנתניהו, בגנץ, באמת". 

תמכת בפרץ.
"תמכתי בפרץ הרבה פעמים ושנים, האמנתי בעמיר פרץ. אני תמכתי בעמיר פרץ".

תצביעו לו לנשיאות? הוא ראוי?
"קודם כל רוצה להציל את הפלטפורמה שלי של מפלגת העבודה. אני חושבת שזה כרגע לא רלוונטי. אני רוצה לקבל את הפריימריז שביהמ"ש החליט שאין מנוס מלקיים אותם, את הזכות הדמוקרטית הבסיסית של חברי וחברות העבודה לבחור את נציגיהם לכנסת כי צריך את הכתובת המנהיגותית הזאת היום".

"תנופה", "הישראלים", "יש עתיד", "העבודה" והמועמדים לרה"מ זה נתניהו סער ובנט. מה קורה לשמאל? איפה הוא?
"יש פער בלתי נסבל באמת בין הציבור, שרובו, כמו שאתה רואה את זה במחקרים שבודקים את עמדות הציבור במנותק מייצוג פוליטי. אתה רואה שהרוב במדינה רוצים מדינת רווחה, הרוב רוצים מדינה של העם היהודי עם שוויון ודמוקרטיה ושאפילו רוב לא מבוטל יותר. 55% תומכים בפתרון שתי המדינות שכל כך חבטו בו. השנים של הדה לגיטימציה לשמאל, וההפיכה של המילה הזאת לגנאי, כל הדיון על המילה שמאל הפך להיות כל כך שחוק. אני רוצה לדבר על הצרכים של אזרחיות ואזרחי מדינת ישראל, על האינטרסים שלהם, שיפסיקו להפריט את שירותי הבריאות. מבצע החיסון יושב על תשתית של בריאות ציבורית שנבנתה מתוך תפיסה של מדינת רווחה".