מפלגת "יש עתיד" הוקמה בשנת 2012 על ידי העיתונאי יאיר לפיד ומוגדרת מפלגת מרכז ציונית-ליברלית. המפלגה התמודדה לראשונה בבחירות לכנסת התשע עשרה, וזכתה להישג בולט של 19 מנדטים והייתה למפלגה השנייה בגודלה בכנסת. לאחר כשנתיים, בבחירות לכנסת העשרים נחלשה המפלגה ל-11 מנדטים והייתה למפלגה הרביעית בגודלה בכנסת.

מאז הבחירות לכנסת העשרים ואחת היא התמודדה כחלק מרשימה משותפת בשם "כחול לבן", יחד עם המפלגות "חוסן לישראל" ו"תל"ם" בראשות בני גנץ ובוגי יעלון בהתאמה. ב־29 במרץ 2020 פרשה המפלגה מ"כחול לבן", ו"יש עתיד" יצרה סיעה משותפת עם "תל"ם" בשם "יש עתיד – תל"ם". מחצית הרשימה נשים (61 מתוך 120), 3 מהן בחמישייה הראשונה. הרשימה מונה שני אלופים בצה"ל, שני ניצבים במשטרה, סגן ראש מוסד, ושלושה אבירי איכות השלטון. הרשימה המלאה של יש עתיד לבחירות לכנסת ה-24:

1. יאיר לפיד
2. אורנה ברביבאי
3. מאיר כהן
4. קארין אלהרר
5. מירב כהן
6. יואל רזבוזוב
7. אלעזר שטרן
8. מיקי לוי
9. מירב בן ארי
10. רם בן ברק
11. יואב סגלוביץ
12. בועז טופורובסקי
13. עידן רול
14. יוראי להב הרצנו
15. ולדימיר בליאק
16. רון כץ
17. נירה שפק
18. טניה מזרסקי
19. יסמין סאקס פרידמן
20. ענבר בזק
21. משה (קינלי) טור פז
22. סימון דוידסון
23. רונית ארנפרוינד
24. זוהר בלום
25. יפעת בן שושן
26. אבראהים קאסם
27. עוז חיים
28. תומר וינר
29. מיכל סלבני כבביה
30. ירון לוי

הרשימה המלאה של יש עתיד  (צילום: באדיבות יש עתיד)
הרשימה המלאה של יש עתיד (צילום: באדיבות יש עתיד)

יאיר לפיד עונה לנתניהו בכנסת. צילום: ערוץ כנסת

יש עתיד פועלת רבות במישור החברתי-כלכלי ומבקשת להטיב עם מעמד הביניים בישראל. מטרה זו תושג לתפיסתם באמצעות הורדת יוקר הדיור, המחייה, עידוד עסקים קטנים ותמיכה משמעותית בחינוך. "יש עתיד" קוראת למאבק בשחיתות הציבורית, לביצור שלטון החוק ושמירה על מעמדו של בג"ץ. המפלגה דוגלת בקידום חוקה לישראל ומציעה שינויים בשיטת הממשל, ובהם העלאת אחוז החסימה ל-6%, וכמו כן לא ניתן יהיה להפיל את הממשלה אלא בהצעת אי-אמון קונסטרוקטיבית וברוב של 70 חברי כנסת.

היא דוגלת בשוויון בגיוס לצה"ל, ולפי מצעה בתוך חמש שנים כל יהודי בגיל הגיוס יהפוך לחייל בצה"ל, או לחלופין יצטרף למערך שירות אזרחי שימשך שנתיים עד שלוש שנים. בנושא המדיני, "יש עתיד" תומכת בקידום המשא ומתן עם הפלסטינים, תוך שמירה על גושי ההתנחלויות ועל ריבונות ישראלית בירושלים המאוחדת.

על רקע התפצלותה של "יש עתיד" מכחול לבן לאחר הבחירות לכנסת ה-23 התחזקה העובדה לפיה לא תשב הממשלה בממשלת נתניהו. בחודש ספטמבר 2020 הודיע עפר שלח, יד ימינו של יאיר לפיד מתחילת דרכם המשותפת בפוליטיקה, כי הוא מעוניין להתמודד עמו על הנהגת המפלגה. לפיד סרב לדרישת שלח לקיום פריימריז בעת הזו ובעקבות כך פרש שלח ממפלגת "יד עתיד" בחודש דצמבר.  מיד לאחר הודעתו על עזיבת "יש עתיד" הקים שלח מפלגה חדשה.