ראשון לציון תערוך זו השנה ה-14 ברציפות את כנס "לשון ראשון" וכיאה לתקופת הקורונה, השנה יועבר הכנס לראשונה במתכונת דיגיטלית. השנה, הכנס יעמוד בסימן "עברית בסגר" ויתקיים בתאריכים 11-9 בפברואר ויבחן במשך שלושה ימים את השפעתה של התקופה על השפה העברית ועל התרבות במדינה.

בין הפאנלים שיוצגו בכנס יהיה גם פאנל שעוסק בשאלה האם השפה יכולה לשמש ככלי מרפא באמצעותו ניתן להתמודד עם משברים. הפאנל יוקדש לזכרה של מירית הררי ז''ל שנפטרה השנה מסרטן. בין האורחים שישתתפו בשלושת ימי הכנס נמצאים גם מרים פרץ, ד''ר גידי נבו, חנן בן ארי, אבי בניהו, דידי הררי ועוד.

מרים פרץ (צילום: יוסי אלוני)
מרים פרץ (צילום: יוסי אלוני)

פאנל נוסף שיערך במסגרת הכנס הוא פאנל "יצירה בזמן קורונה", במהלכו אמנם ויוצרים מעולם התרבות מספרים כיצד הם חוו את הקורונה וכיצד התקופה פיתחה אצלם את היצירה. במסגרת הכנס יוענק פרס ראש עיריית ראשון לציון, על סך 36 אלף ש''ח, אשר מיועד לבטא הוקרה על יצירה אומנותית או הגותית בולטת בשפה העברית אשר טבעה את חותמה. 

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון מסר: "ראשון לציון הניחה את אבני היסוד לשפה העברית בארץ ישראל. ומשכך, אנו מקיימים כמסורת את "כנס השפה העברית", אשר מחבר את אוהבי השפה באשר הם.  השנה, על אף מגבלות הקורונה אנו ממשיכים במסורת ואני גאה לפתוח כנס רב תרבותי, הנוגע בשלל גווניה של החברה הישראלית".