בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (שלישי) את מעצרם של ארבעת החשודים במעורבות ברצח שאירע בכביש 6 לפני כשבוע, למשך שבעה ימים. כמו כן, הוארך מעצרו של חשוד נוסף, עד לסוף השבוע. השופטת זוהר דיבון סגל, שהחליטה על הארכת המעצר, עשתה אבחנה בין החשודים המרכזיים לבין החשוד הנוסף, וכך התייחסה בתקופת המעצר שהאריכה להם. 

החשודים במעשה, הם אנס, חאסן, מואמן ומוחמד אסברגה (בני 21, 23, 24 ו-28) - שמעצרם הוארך למשך שבעה ימים, ואילו החשוד הנוסף הוא ג'מיל אסברגה בן ה-33, ומעצרו הוארך רק למשך יומיים, ככל הנראה כיוון שחלקו בפרשה מזערי ביחס לאחרים. כבר בראשית הדיון, ציינה השופטת כי חלה התפתחות משמעותית, שהעצימה את החשד כנגד החשודים.

כאמור, החשודים כופרים בחשדות המיוחסים להם, אולם בידי המשטרה מצלמות האבטחה של כביש 6, כמו גם ממצאים נוספים, הקושרים אותם לחיסול.

זירת האירוע בכביש 6, הרכב שהתדרדר (צילום: אלון חכמון)
זירת האירוע בכביש 6, הרכב שהתדרדר (צילום: אלון חכמון)

עו"ד שאדי נאטור, המייצג שלושה מהחשודים, התייחס להחלטות: "מרשיי לא קושרים את עצמם לאירוע, הם כופרים בחשדות נגדם ובית משפט ביצע היום אבחנה בין שניים מהחשודים שאני מייצג לבין חשוד שלישי (שמעצרו הוארך ביומיים בלבד). כולי ציפייה שהמשטרה תבצע חקירה נאותה אשר תוביל לשחרורם של מרשי בסיכומו של ההליך".

נאטור הוסיף כי אינו יודע מהי אותה התפתחות עליה דיברה השופטת, המעצימה את החשד נגד הלקוחות שלו. "ההתפתחות לא הוטחה בפני מרשי. "אני לא יודע אם המשטרה יודעת מי באמת לחץ על ההדק באותו אירוע. ההערכה היא שהמשטרה מרכיבה פאזל ומנסה לשייך את מרשיי לרכבים שהיו באירוע".

עו''ד שאדי נאטור המייצג שלושה מהחשודים ברצח בכביש 6 (צילום: צילום עצמי)
עו''ד שאדי נאטור המייצג שלושה מהחשודים ברצח בכביש 6 (צילום: צילום עצמי)


כזכור, לפני כשבוע, חוסל סלמן אזברגה בן ה-60 מלוד, ושעות לאחר מכן בוצעה, על פי החשד, פעילות נקם הקשורה בסכסוך עקוב מדם בין שתי משפחות מוכרות בלוד – אבו סאלוק ואזברגה, שהובילה לירי בכביש 6. לאחר רצח בן ה-60, השוטרים ליוו את משפחת אבו סאלוק, על מנת להעתיק את מקום מגורים לכפר קאסם. מתוך רכב שדהר במהירות לעברם, בוצעו יריות לעבר רכבי המשפחה, אשר גרמו למותו של אחד הנוסעים ולפציעתו של אחיו, כל זאת אל מול עיני השוטרים.

קודם לכן, הצליח רכב אחר להתל בשוטרים שליוו את המשפחה ביציאתם מלוד, לאחר החיסול, בכניסה לאזור התעשייה בעיר. אותו רכב עורר את חשדם של השוטרים כאשר ביצע סטייה, ופתח במהירות חזרה לכיוון לוד, וגרם לניידת משטרה להתחקות אחריו ולהשאיר בליווי ניידת אחת בלבד. הליווי הכושל הקל על מתכנני פעילות הנקם, כאשר בירידה לכביש 6, הצליחו כאמור לממש את מזימתם ולבצע את מטווח הירי לעבר הרכבים. 

הרכב בו נורה למוות תושב לוד (צילום: ללא קרדיט)
הרכב בו נורה למוות תושב לוד (צילום: ללא קרדיט)