פרשת מות תלמידי המכינה בנחל צפית: במהלך היום (שלישי) מתקיים דיון הוכחות נוסף בפרשה, כאשר העדויות הראשונות בשלב זה הושמעו בחודש נובמבר. בין העדויות, הושמעה בפירוט רב זו של החזאי עמו התייעצו במכינה, טרם היציאה לטיול. לצדו, צפוי להעיד גם החוקר הראשי בתיק, אשר אלימלך, ולספר על ממצאיו.

בעדותו, סיפר כי היה מייעץ ליובל כאהן ואביב ברדיצ'ב (המדריכים) מדי פעם על בסיס חברי. אך באותו השבוע, התקשר אליו יובל לאחר שטען כי התחזית של חברת "מתאוטק" לא הייתה זמינה לו. עם זאת הבהיר החזאי, כי התריע על החמרה משמעותית במזג האוויר בשעה 12:00 באותו היום. 

עוד אמר, כי לפני האסון הוא לא הכיר את הנחל, ושאינו מייעץ לאנשים לטייל או לא לטייל, אלא רק דיווח על בסיס עובדות כי יש החמרה משמעותית במזג אויר. בדיעבד, סיפר, כשראה את תוואי הנחל, הוא אמר שצריך לדעת שבסיכוי לגשם לא יורדים לערוץ.

ההרוגים באסון נחל צפית (צילום: באדיבות המשפחה,פלאש 90)
ההרוגים באסון נחל צפית (צילום: באדיבות המשפחה,פלאש 90)

מנגד, עלו גם טענות כי דווקא בחקירה הנגדית היה נראה כי בחלק מהתשובות יכלו בהגנה לטעון, בעקבות הדיון, כי סדקו את סעיף "קלות הדעת" המחמיר יותר, לאחר שנעזרו כאמור מטעם המכינה בעצתו של החזאי בנוגע למזג האויר ביום הטיול.

במאי האחרון, העבירה הממשלה את האחריות על המכינות הקדם צבאיות לידי משרד ההתיישבות, וביום כניסתו לתפקיד של השר צחי הנגבי, הוא נפגש עם נציגי ההורים השכולים, שנימקו בפניו את דרישתם לחקירת נסיבות האסון שפקד אותם על ידי גורם ממלכתי בלתי תלוי, שיגבש שינויים מערכתיים על סמך כללים, הנחיות ונהלים רשמיים שימנעו הישנותן של טרגדיות כאלה. בעקבות כך, הוחלט על הקמת ועדת הבדיקה הממשלתית.