פיגוע דקירה סוכל היום (שני) בצומת הגוש בגוש עציון, סמוך ליקב מקומי. מדובר צה"ל נמסר, כי רכז ביטחון ששהה סמוך לצומת הגוש שבמרחב החטיבה המרחבית "עציון" זיהה חשוד מתקרב לעבר הצומת. בעקבות החשד רכז הביטחון ולוחם צה"ל ששהה בנקודה ביצעו נוהל מעצר חשוד שכלל ירי לאוויר, במהלכו החשוד השליך סכין לעבר רכז הביטחון שהגיב בירי ונטרל את המחבל.

מביטחון היישוב תקוע נמסר לתושבים: "תושבים יקרים צהריים טובים, בעקבות אירוע ביטחוני בצומת הגוש, הצומת חסומה. נא להימנע מלהגיע לאזור". בתוך כך, צומת הגוש יחד עם כביש 367 נחסמו לתנועה משני הכיוונים ובמשטרה המליצו לציבור הנהגים להשתמש בדרכים חלופיות.

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן אמר בתגובה לאירוע ניסיון הפיגוע, כי "ניסיון הפיגוע הסתיים כמו שצריך להסתיים כל ניסיון פגיעה חבלנית במדינת ישראל, ללא נפגעים וכשהמחבל מחוסל. אנחנו מברכים את התושב הגיבור שזיהה סכנה ופעל במהירות, נחישות ודיוק והביא לתוצאה נדרשת. לאויבנו נאמר שהם ממש לא מפחידים אותנו ובוודאי לא יגרמו לנו להיחלש במשימת ההתיישבות. ההפך הוא הנכון: אנחנו כאן לנצח, נבנה את גוש עציון, נרחיב ונפתח את המקום המדהים הזה, יחד עם כלל יהודה ושומרון. זוהי נחלת אבותינו ואנחנו מקווים שבמהרה גם תהיה חלק ריבוני ממדינת ישראל".

כוחות צה''ל בזירת ניסיון הפיגוע בגוש עציון (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל בזירת ניסיון הפיגוע בגוש עציון (צילום: דובר צה''ל)

בתחילת השבוע, אבן הושלכה לעבר רכבה של רבקה טייטל בכניסה ליישוב חלמיש בכביש 465, וגרמה לפציעתה באורח קשה. בהמשך, דווח בכלי התקשורת הפלסטיניים כי כוח צה"ל כיתר את הכפר ומבצע בו מעצרים. על פי אותם דיווחים, עד כה נעצרו לפחות 15 בני אדם בחשד למעורבות במעשה.